سریال «نیلوفر سفید»؛ سفری کوتاه و مفرح به جزیرۀ هاوایی

سریال «نیلوفر سفید»؛ سفری کوتاه و مفرح به جزیرۀ هاوایی

سریال «نیلوفر سفید» (The White Lotus) روایت اتفاقاتی است که در طی چند روز در یک هتل ساحلی در جزیرۀ هاوایی اتفاق می‌افتند. حال و هوای شاد، داستان جذاب و منظره‌های زیبای سریال، آن را به یک سفر کوتاه تابستانی شبیه کرده‌اند.

کد خبر : ۱۱۰۷۲۶
بازدید : ۱۱۵۷

فرادید | مینی‌سریال شش قسمتی «نیلوفر سفید» حال و هوایی کمدی و منظره‌هایی خوشایند و چشم‌نواز دارد، اما در عین حال یک ماجرای اسرارآمیز جنایی هم در دل آن پنهان شده است. نکتۀ مهم در مورد این سریال این است که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، نگاهی انتقادی به خصوصیات منفی اخلاقی که با ثروت و تجمل همراه هستند نیز دارد.

به گزارش فرادید؛ قسمت اول سریال با صحنه‌ای در سالن انتظار فرودگاه شروع می‌شود؛ در این صحنه ما متوجه می‌شویم که در طی روز‌های گذشته یک نفر در هتل ساحلی نیلوفر سفید کشته شده است. از اینجا به بعد سریال ما را به چند روز قبل می‌برد و روایت ماجرا را از ورود مهمانان تازه به هتل آغاز می‌کند؛ از روزی که یک زوج جوان، یک خانم نسبتا مسن و یک زوج میانسال همراه با فرزندشان وارد هتل می‌شوند.

سریال «نیلوفر سفید»؛ سفری کوتاه و مفرح به جزیرۀ هاوایی

طرف دیگر ماجرا هم سرپرست هتل و مهمانداران و کارکنان آن هستند. هر کدام از مهمانان و کارمندان هتل یک شخصیت خاص و یک سری مشکلات و دغدغه‌های خاص دارند که هر کدام به نوبۀ خودش توجه و اشتیاق ما را به ادامۀ داستان بیشتر می‌کند. در همان قسمت اول کلی مسائل خرده ریز شکل می‌گیرد که دنبال کردن تک‌تک‌شان برای ما جالب است.

یکی از کارمندان هتل به رئیسش نگفته که باردار است و حالا موقع زایمانش رسیده! سرپرست هتل چندتا اشتباه کوچک در رزرو اتاق‌ها انجام داده و حالا باید اشتباهاتش را ماست‌مالی کند؛ یکی از مهمانان منتظر تماس پزشک است تا دربارۀ وضع بیماریش به او اطلاع بدهد؛ یکی دیگر دنبال یک ماساژ خوب است ولی قبلا برای این کار وقت رزرو نکرده! به نظر می‌رسد این‌ها مسائل کم و بیش پیش پا افتاده‌ای باشند، اما «نیلوفر سفید» همۀ این دغدغه‌ها و مشکلات را با لایه‌ای از دیالوگ‌ها و بازی‌های طنزآمیز و خوشایند در کنار هم جمع کرده و در مجموع یک تابلوی تماشایی و رنگارنگ از موضوعات مختلف را پیش چشم ما آورده است.

البته موضوعات سریال به هیچ وجه همین‌قدر ساده باقی نمی‌مانند. وقتی کم‌کم ما با شخصیت‌ها آشنایی بیشتری پیدا می‌کنیم، پای مسائل گذشتۀ آن‌ها هم به ماجرا باز می‌شود. تازه ماجرای قتل را هم نباید فراموش کنیم؛ این ماجرای مرموز هم یکی دیگر از نکاتی است که باعث می‌شود بخواهیم این شش قسمت را پشت سر هم تماشا کنیم.

سریال «نیلوفر سفید»؛ سفری کوتاه و مفرح به جزیرۀ هاوایی

در بین همۀ این ماجراها، سریال از تمرکز کردن بر مسئلۀ اختلاف طبقاتی و آسیب‌های اخلاقی همراه با ثروت هم غافل نشده است. نوع رفتار و برخورد آدم‌های پولدار با کارمندان هتل، نوع تفریحات و دغدغه‌های آن‌ها و شیوۀ پول خرج کردنشان، یک لایۀ نسبتا عمیق و تامل‌برانگیز هم به سریال اضافه کرده است.

داستان سریال تقریبا پر از لحظه‌های جذابی است که در آن‌ها راز‌هایی آشکار می‌شوند یا چرخش‌هایی غیرمنتظره اتفاق می‌افتند؛ و همۀ این ماجرا‌های پرکشش در پس‌زمینه‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز از اقیانوس آبی، ماسه‌های طلایی و درختان سرسبز نخل اتفاق می‌افتد؛ چشم‌اندازی که به خودی خودش هم واقعا تماشایی است. از این‌جهت مینی‌سریال «نیلوفر سفید» مثل یک سفر مفرح چندساعته در این روز‌های آخر تابستان است.

تهیه‌کننده و نویسنده : مایک وایت (Mike White)

بازیگران : جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge)، مورای بارتلت (Murray Bartlett)، کانی بریتون (Connie Britton) و دیگران

امتیاز (آی‌ام‌دی‌بی) : ۷.۶/۱۰

امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : %۸۹

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید