قیمت طلای جهانی امروز ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۷۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۷۴۹
بازدید : ۴۱۶

فرادید | علیرغم افزایش قیمت طلا، اما فلز زرد همچنان در کانال ۱۶۰۰ دلار قرار دارد. امروز ۲۹ شهربورماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با رشد ۱.۵۲ درصد به ۱۶۷۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

جنگی بین شمش و دلار در جریان است. این جنگی است که به نظر می‌رسد دلار آمریکا در حال برنده شدن است، زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند چشم انداز فدرال رزرو را پس از سمپوزیوم جکسون هول درک کنند و افزایش نرخ بهره در آینده را پس از داغتر شدن از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده یعنی ۸.۳ درصد رمزگشایی کنند.

بسیاری انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره خود را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد، همانطور که در ژوئن و ژوئیه نیز این تصمیم را اتخاذ کرد این در حالی است که برخی تحلیل‌گران نیز احتمال افزایش یک واحد کامل را پیش‌بینی می‌کنند. سرمایه گذاران در روز‌های اخیر نگران این بوده اند که اقدامات تهاجمی فدرال رزرو برای کاهش تورم، اقتصاد را وارد رکود کند.

به گزارش فرادید؛ مقامات فدرال رزرو، از جمله رئیس جروم پاول، گفته اند که ازهر آنچه که لازم باشد برای مهار تورم بهره خواهند گرفت. روز چهارشنبه، پاول پس از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

از زاویه‌ی دیگر، اگر تصمیمات فدرال رزرو و اظهارات پاول به همان اندازه‌ای که بازار‌ها انتظار دارند در مورد مبارزه با تورم قاطعانه باشد، می‌توانیم شاهد تکرار الگوی شکست طلا در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ باشیم. در آن زمان، شکست در انتهای پایینی محدوده جانبی در ۲.۵ سال کاهش ممتد، بیش از ۳۰ درصد از قیمت را کاهش داد.

در این راستا، یک شکست مشابه، تمام دستاورد‌های سال ۲۰۱۸ را از بین می‌برد و طی دو سال آینده طلا را به منطقه ۱۱۷۰ دلاری باز می‌گرداند.

نگاهی به بازار‌های مالی از منظر فدرال رزرو نشان می‌دهد که این کمیته، شتاب روند فروش دارایی‌ها را از ترازنامه کُند کرده و به طور فزاینده‌ای از مسیر اعلام‌شده‌ی خود منحرف شده است. استرس بیش از حد بر بازار‌های مالی می‌تواند به طور موثری اقتصاد را تعطیل کند و بدین ترتیب بازار کار را تغییر دهد.

بر اساس گزارش بیزینس، انتظار می‌رود طلا در محدوده ۱۶۹۰ تا ۱۷۱۰ دلار آمریکا در نوسان باشد مگر اینکه در این هفته فدرال‌رزرو تحولات بسیار تندروانه‌ای رخ دهد.

اگر بازار‌ها قیمت‌های فعلی را برای خرید طلا و معدنچیان سودآور بدانند، در این هفته می‌توانیم شاهد شکل‌گیری یک موج بلندمدت باشیم که قادر است طلا را برای دو سال آینده به بالای ۲۶۰۰ دلار برساند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۸۵/۰۰
۱۶۷۹/۰۰
۱۶۶۹/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۵۹/۰۰
۱۶۵۳/۰۰
۱۶۴۳/۰۰

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید