دو راهکار اساسی برای تناسب اندام

دو راهکار اساسی برای تناسب اندام

ورزش باعث افزایش کالری مصرفی شما می‌شود و اینگونه است که کاهش وزن با ورزش و رژیم، همراه با هم، ثمربخش خواهد بود.

کد خبر : ۱۱۰۸۳۰
بازدید : ۷۲۳

حقیقت این است که تناسب اندام، همیشه با اصلاح و رعایت تغذیه حاصل می‌شود و هیچ راه تقلبی یا جادویی وجود ندارد پس بدون داشتن رژیم و تنها با ورزش، شما به هدف‌تان نخواهید رسید.

داشتن تناسب اندام یکی از مواردی است که ممکن است ذهن طیف گسترده‌ای از افراد را به خود مشغول کند. پس در قدم اول لازم است به این باور برسید که تنها فردی نیستید که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند.

حسن موسوی مربی ورزش و پژوهشگر سلامت در این رابطه گفت: بدن شما مانند یک بانکدار امین، تمام مواد غذایی اضافی (بیشتر از میزان مورد نیاز برای متابولیسم پایه بدن) را ذخیره می‌کند. طبیعی است که هر چه سپرده بیشتری در اختیارش قرار دهید، سهم اندوخته شما هم بیشتر خواهد بود.

حقیقت این است که تناسب اندام، همیشه با اصلاح و رعایت تغذیه حاصل می‌شود و هیچ راه تقلبی یا جادویی وجود ندارد پس بدون داشتن رژیم و تنها با ورزش، شما به هدف‌تان نخواهید رسید. اما برای کنترل تغذیه چه کاری باید انجام داد؟

صبح به‌صورت ناشتا، روی ترازو بروید؛ عددی که می‌بینید، وزن واقعی شماست. آن را یادداشت کنید یا به‌خاطر بسپارید. با استفاده از یک متر، قد خود را اندازه بگیرید. می‌توانید از یک نفر از اطرافیان‌تان بخواهید که به شما کمک کند.

با وارد کردن اعداد مربوط به قد و وزن خود در BMR calculator، میزان کالری مورد نیاز برای متابولیسم پایه بدن‌تان را محاسبه کنید. چنانچه هدف شما کاهش وزن و لاغری است، میزان کالری دریافتی شما باید کمتر از میزان پایه باشد.

محدود کردن کالری‌ها

برای موفقیت بیشتر در این مسیر، مهم است که میزان کالری مصرفی خود را از میان مواد غذایی سالم، انتخاب کنید. مصرف قند‌های ساده (شکلات و بیسکوئیت و تنقلات دارای قند مصنوعی) را به حداقل برسانید. در این زمینه افراطی و وسواسی عمل نکنید و فکر نکنید که هرچه کالری مصرفی‌تان را کم کنید، زودتر به هدف‌تان خواهید رسید.

اگر کالری مصرفی‌تان را بیش از اندازه کاهش دهید، صدمات جبران‌ناپذیری را به سلامتی خود وارد خواهید کرد. اتفاقی که به وفور در میان افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، مشاهده می‌شود، پیروی از رژیم‌های غیراصولی و نادرست است.

زمانی که افراد بدون در نظر گرفتن ترکیبات بدن خود اعم از درصد عضله و درصد چربی، شروع به رژیم‌های بی‌اساس می‌کنند، غالبا عضلات خود را از دست می‌دهند.

کاهش وزن با ورزش

ورزش یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های داشتن یک سبک زندگی سالم است. به این معنی که شما حتی اگر به دنبال کاهش وزن هم نباشید، باید در هفته حداقل زمانی (حداقل ۳ساعت در هفته - فعالیت متوسط) را برای سلامتی خود، صرف ورزش کنید.

ورزش باعث افزایش کالری مصرفی شما می‌شود و اینگونه است که کاهش وزن با ورزش و رژیم، همراه با هم، ثمربخش خواهد بود. داستان از این قرار است که زمانی که شما میزان کالری مصرفی خود را کاهش می‌دهید، در واقع کمتر از مقدار مصرفی هر روز، به بدن خود مواد غذایی می‌رسانید.

در این حالت بدن شما برای تأمین کالری مورد نیاز خود برای انجام اعمال حیاتی، مجبور می‌شود از ذخایر و پس‌انداز خود (چربی‌ها) استفاده کند. این باعث می‌شود به مرور زمان، ذخایر چربی بدن شما کم و کمتر شود.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید