سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لانگ با پرس مدافعین حریف در همان چند ثانیه اول بازی توپ را به دست آورد و با خونسردی تمام آن را وارد دروازه کرد. این باحال‌ترین و سریع‌ترین گل تاریخ لیگ شد.

کد خبر : ۱۱۰۸۶۸
بازدید : ۸۷۰

در آخرین هفته لیگ برتر انگلیس پیش از فیفادی منچسترسیتی موفق شد ۵ بر یک وولوز را شکست دهد. اولین گل سیتیزن‌ها را گریلیش در کمتر از ۶۰ ثانیه به ثمر رساند، اما گل او آنقدر سریع نبود که بتواند جزو ۱۰ گل سریع تاریخ مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش فورفورتو شکی نیست که اگر یک گل در دقیقه اول به ثمر برسد تیم حریف را برای ۸۹ دقیقه بعدی تحت فشار قرار می‌دهد. در دقیقه اول لیگ برتر گل‌های زیادی به ثمر رسیده، اما چه کسی سریع‌ترین گل را به نام خود ثبت کرده است؟ در ادامه ده گل سریع تاریخ لیگ برتر را مرور می‌کنیم.

آسمیر بگوویچ- ثانیه ۱۳.۶۴

ضربه آسمیر بگوویچ در سال ۲۰۱۳ مقابل ساوتهمپتون یکی از شش گلی است که دروازه‌بان‌ها در تاریخ لیگ برتر به ثمر رساندند.

همچنین یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ مسابقات است که ۱۴ ثانیه پس از شروع بازی به ثمر رسید. توپ از میانه میدان بازی رد شد و رسید به بگوویچ. دروازه‌بان بورنموث هم توپ را به سمت دروازه حریف شلیک کرد و تبدیل به گل شد. وزیدن باد شدید در ورزشگاه استوک در آن روز در به ثمر رسیدن گل بی‌تاثیر نبود.

۹- جیمز بیتی- ثانیه ۱۳.۵۲

جیمز بیتی در سال ۲۰۰۴ چلسی را شوکه کرد. این یک پاس بلند از جو کول بود که جیمز بیتی به آن حمله کرد. تصور اینکه ژوزه مورینیو چه حالی از این اتفاق داشت سخت است. ساوتهمپتون با یک والی خیره کننده بهترین شروع ممکن را به خود اختصاص داد. چلسی که در آن فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد در کل فصل تنها ۱۵ گل دریافت کرد.

۸-کوین نولان- ثانیه ۱۳.۴۸

این یک مسابقه هیجان‌انگیز بود و کوین نولان گل برتری را به ثمر رساند تا بولتون با نتیجه ۴ بر ۳ بر بلکبرن غلبه کرد. تا زمانی که سوت پایان بازی به صدا درآمد به ندرت کسی به این نکته اشاره کرد که ۱۴ ثانیه اول بازی چقدر دیوانه‌کننده بود. نولان در ابتدای آن بازی تیزبین‌تر از همه در زمین حضور داشت. اسطوره بولتون بعد از تعقیب توپ از دست رفته آن را به دست آورد و دروازه حریف را گشود.

۷- کریس ساتن- ثانیه ۱۲.۹۴

عنوان قهرمانی بلکبرن روورز در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ دور از دسترس نبود و آن‌ها برای به دست آوردنش تلاش می‌کردند. برای این مقصود دو ستاره تیم یعنی شیرر و ساتون با هم ترکیب شدند. در همان ابتدای بازی توپی را برای شیرر کاشت و سپس همان توپ را دریافت کرد و دروازه اورتون را گشود. آن‌ها برای این کار تنها به ۱۳ ثانیه زمان نیاز داشتند.

۶-دوایت یورک- ثانیه ۱۲.۱۶

دوایت یورک در دوران اوج خود موفق شد یکی از سریع‌ترین گل‌های لیگ برتر را برابر کاونتری به ثمر برساند. در سال ۱۹۹۵. او با هم‌تیمی‌اش یان تیلور به آسانی همکاری کرد و در مقابل دروازه استون‌ویلا صاحب توپ شد. باز کردن دروازه در چنین شرایطی برای بازیکن ترینیدادی سخت نبود. او ده‌ها گل دیگر در پریمیر لیگ زد، اما هیچ کدام به این سرعت نبود.

۵-مارک ویدوکا- ثانیه ۱۱.۹۰

مارک ویدوکا در دوران اوج خود یک مهاجم تمام‌عیار بود. بدنی ورزیده با شم بالای گلزنی که در هر جای محوطه ۱۸ قدم خطرناک نشان می‌داد. اما معمولا گل زدن برای او کمی طول می‌کشید. در بازی لیدز مقابل چارلتون اتلتیک و در اولین لحظات درگیری‌های مسابقه‌ای که در سال ۲۰۰۱ برگزار شد، هم‌تیمی او یعنی آلن اسمیت ضربه‌ای را به سمت دروازه حریف زد و ویدوکا موفق شد به خوبی از توپ دوم استفاده کند. این مانند یک هدیه برای ویدوکا بود.

۴-کریستین اریکسن- ثانیه ۱۰.۵۴

از زمانی که کریستین اریکسن راهی منچستر یونایتد شده احتمالا لحظاتی را به یاد داوید دخیا انداخته که او قبل از اینکه بازی به ثانیه ۱۱ برسد در سال ۲۰۱۸ دروازه خودش را مقابل اریکسن باز شده دید. یکی از آخرین بازی‌های خوب دله الی بود که توانست توپ را برای بازیکن دانمارکی مهیا کند تا او دروازه حریف را باز کند. هواداران تاتنهام با خوشحالی آن روز‌ها را به یاد می‌آورند.

۳-آلن شیرر-۱۰.۵۲ ثانیه

شیرر ۲۶۰ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و این زیباترین گل او نیست. آلن شیرر به صورت بالقوه بزرگ‌ترین شکارچی در تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید و این گل یکی از دلایل اثبات این نظریه است. تنها کاری که شیرر لازم بود انجام دهد لمس توپ مقابل کارلو نش گلر منچسترسیتی بود. نابغه فوتبال برای این کار تنها به ۱۰ ثانیه زمان نیاز داشت. این یکی از رکورد‌های خاص شیرر در لیگ انگلیس است.

۲-لدلی کینگ-۹.۸۲ ثانیه

این رکورد برای ۱۸ سال تمام دست‌نخورده باقی ماند. این گل توسط بازیکنی به ثمر رسید که گلزنی برای او بعید بود. بیشتر گل‌هایی که در چند ثانیه اول بازی به ثمر می‌رسند توسط مهاجمین یا بازیکنانی که در محوطه جریمه حریف تردد می‌کند به دست می‌آید. البته به استثنای بگوویچ. در سال ۲۰۰۰ و در بازی تاتنهام مقابل برادفورد، کینگ ۳۰ یارد را همانند موشک تا مقابل دروازه حریف دوید و با گلی که به ثمر رساند بازیکنان و هواداران حریف را در شوک فرو برود.

۱-شین لانگ-ثانیه ۷.۶۹

شین لانگ به دلیل نداشتن توانایی در زدن ضربات نهایی در ساوتهمپتون تحت فشار قرار داشت با این حال رالف هاسن هوتل او را به خاطر فشار بی‌امانی که به مدافعان وارد می‌کرد دوست داشت. گلی که لانگ در کمتر از ۸ ثانیه در سال ۲۰۱۹ مقابل واتفورد به ثمر رساند بهترین شاهد مثال برای این موضوع بود و بهترین هدیه‌ای به حساب می‌آمد که لانگ می‌توانست به قدیس‌ها بدهد.

لانگ با پرس مدافعین حریف در همان چند ثانیه اول بازی توپ را به دست آورد و با خونسردی تمام آن را وارد دروازه کرد. این باحال‌ترین و سریع‌ترین گل تاریخ لیگ شد. هرچند بعد از تمام سریع‌ترین گل‌هایی که سابق بر این به ثمر رسید گفته می‌شد این یکی دیگر رکوردش شکسته نمی‌شود و بعد‌ها این اتفاق افتاد، اما شکستن رکورد لانگ اگر ناممکن نباشد دست‌کم بی‌نهایت سخت به نظر می‌رسد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید