راهنمای استفاده دوباره از ریمل‌های خشک شده

راهنمای استفاده دوباره از ریمل‌های خشک شده

هنگام خشک شدن ریمل خانم‌ها با انجام چند ترفند ساده، می‌توانند دوباره از این وسیله استفاده کنند. با انجام این راهکار‌ها دیگر لازم نیست، مجدداً برای خرید این لوازم آرایشی اقدام کنید.

کد خبر : ۱۱۱۰۰۶
بازدید : ۱۶۷۵۹۵

ریمل یکی از محصولات آرایشی بهداشتی به شمار می‌رود که معمولاً عمر کوتاهی دارد. اگرچه این وسیله از اجزای مهم آرایش خانم‌ها به شمار می‌رود، اما به دلیل موادی که در تهیه آن به کار می‌رود، زود خشک می‌شود.

اغلب ریمل‌ها در مدت بسیار کوتاهی بعد از خرید غیرقابل‌استفاده می‌شوند. این موضوع سبب ناراحتی خانم‌ها می‌شود، زیرا دوباره باید به فکر خرید یک ریمل جدید باشند. البته راهکار‌های گوناگونی برای از بین بردن خشکی ریمل‌ها وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان دوباره این ابزار آرایشی را مانند روز اول خود کرد.

به همین دلیل هنگام خشک شدن ریمل خانم‌ها با انجام چند ترفند ساده، می‌توانند دوباره از این وسیله استفاده کنند. با انجام این راهکار‌ها دیگر لازم نیست، مجدداً برای خرید این لوازم آرایشی اقدام کنید.

چطور یک ریمل خشک رابه حالت اول برگردانیم؟

برداشتن پوشش پلاستیکی: یک راه جالب برای تازه کردن ریمل خشک برداشتن درب پلاستیکی ابتدای ریمل است. برای هر بار استفاده از ریملتان به وسیله یک چاقو حلقه لاستیکی را در بیاورید. با کمال تعجب خواهید دید مقداری زیادی از ریملتان باقی مانده است.

گلاب: یکی از روش‌های ساده‌ای که باعث می‌شود ریمل شما دوباره احیا و قابل استفاده شود، این است که چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. سپس درب آن را ببندید و خوب تکان دهید.

آب داغ: اگر ریمل شما خیلی خشک شده است بهترین کار این است که درب آن را محکم ببندید و چند دقیقه آن را داخل ظرف آب داغ بیندازید.

ریختن روغن زیتون داخل ریمل: برای رفع خشکی ریمل، چند قطره روغن زیتون داخل آن بریزید و خوب تکان دهید، با این روش مژه هایتان را نیز تقویت می‌کنید.

چای گرم: چای گرم نیز یکی از چیز‌هایی است که شما به کمک آن می‌توانید ریملتان را مجدد قابل استفاده کنید. برای انجام این کار باید ۳ قطره چای را درون محفظه ریمل بچکانید. پس از ریختن چای بهتر است درب آن را ببندید و چند ثانیه محفظه را محکم تکان دهید.

بدین ترتیب موادی که در ریمل وجود دارد، دوباره به‌صورت کامل به حالت اول برگردد. توجه کنید که بعد از ریختن چای باید مدتی صبر کنید تا خنک شود. هرچقدر این ایزار آرایشی شما خشک‌تر باشد، باید قطرات بیشتری از چای را درون محفظه ریمل بریزید.

ریمل‌هایی که خشک شدند
روغن بادام: روش دیگری که برای احیای ریمل خشک شده پیشنهاد می‌شود این است که فقط یک قطره روغن بادام شیرین داخل آن بریزید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که ریمل شما دوباره مانند روز اول قابل استفاده شده است.

ریختن قطره چشمی داخل ریمل: ا ضافه کردن ۲ تا ۳ قطره چشمی به ریمل برای رفع خشکی ریمل بسیار موثر است. بعد از ریختن قطره‌های چشمی درون ریمل درب آن را ببندید و خوب تکان دهید سپس می‌توانید دوباره از این ریمل استفاده کنید.

مایع محافظ لنز‌های چشم: ۵ قطره از مایع نگهداری لنز خود را در ریمل بریزید و تغییرات آن را مشاهده کنید. استفاده از مایع نگهداری لنز سبب می‌شود، ابزار آرایش مژه محبوبتان خیلی زود احیا شود.

شما باید پس از استفاده از این محصول درب آن را ببندید و خوب تکان دهید. بدین ترتیب مایع ریمل به حالت دلخواه درمی‌آید. شما می‌توانید به‌راحتی مایع نگهداری لنز را از داروخانه‌ها بخرید.

قرار دادن ریمل در بخش بالایی یخچال: نگه‌داشتن ریمل در بالای یخچال نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌صورت نرم و تازه از آن استفاده کنند. حرکات برس داخل ریمل گرما و اصطکاک به وجود می‌آورد. بدین ترتیب مایع ریمل به بدنه ظرف نمی‌چسبد و از خشک شدن ریمل جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر دیربه‌دیر از این وسیله آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در کنار دیگر لوازم در کیف خود نگه ندارید.

گذاشتن آن در مکان خنک، خشک‌شدن آن را به تأخیر می‌اندازد. همچنین با مرتب تمیز کردن انواع برس ریمل می‌توانید خشکی آن را به تاخیر بیاندازید.

از آلوئه ورا استفاده کنید: آلوئه‌ورا می‌تواند ریمل شما را تازه کند. یک تا دو قطره ژل آلوئه ورا داخل جای ریمل بریزید برس ریمل را در لوله بچرخانید تا ژل با آن مخلوط شود. برس را روی مچ دست خود بکشید تا ببینید آیا تازه شده و خشکی کمتری ایجاد میکند. در صورت نیاز یک قطره دیگر اضافه کنید.

با این راه کار‌ها خشک شدن ریمل غیر ممکن است

در زمان خرید ریمل تاریخ تولید و انقضای آن را بررسی کنید.

ریملی را که خریداری می‌کنید علاوه بر این که مرغوب باشد، به تازگی نیز تولید شده باشد تا فرصت بیشتری برای نگهداری و استفاده از آن را داشته باشید.

اگر ریملی را که خریداری می‌کنید مدام استفاده نمی‌کنید فقط در برخی از مجالس خاص استفاده می‌کنید، آن را در مکان تاریک و خنکی مانند طبقات بالایی یخچال نگه داری کنید تا دیرتر خشک شود و ماندگاری بیشتری برای استفاده کردن داشته باشد.

درب ریمل را به خوبی بعد از استفاده از آن ببندید؛ توجه کنید که در صورت خوب بسته نشدن درب محفظه نگه دارنده ریمل، هوا به داخل آن وارد شده و موجب می‌شود ریمل خیلی سریع‌تر خشک و غیر قابل استفاده شود.

سعی کنید از ریمل‌های ضد آب استفاده نکنید؛ ریمل‌های ضد آب علاوه بر اینکه به سختی از روی مژه‌ها پاک می‌شوند و موجب آسیب رساندن به مژه‌ها در حین پاک کردن می‌شوند، نسبت به سایر انواع ریمل‌ها نیز زود‌تر خشک می‌شوند.

سعی کنید برس ریمل را به درستی به مواد ریمل آغشته کنید؛ برای آغشته کردن برس ریمل به مواد داخل محفظه، سعی کنید برس را به صورت عمودی در داخل آن، بالا و پایین نبریند، زیرا با این روش هوای زیادی به داخل محفظه ورود و خروج پیدا کرده و موجب زودتر خشک شدن ریمل می‌شود بنابراین بهتر است که محفظه ریمل را کج کرده و بدین صورت برس آن را آغشته به مواد ریمل کنید.

منبع: نمناک، سلام زیبایی، دلتا، missomister

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید