سریال «ریبوت»؛ حال و هوای شاد و روابط پیچیده

سریال «ریبوت»؛ حال و هوای شاد و روابط پیچیده

سریال «ریبوت» (Reboot) داستان بازیگران و فیلمسازانی است که دور هم جمع می‌شوند تا یک سریال قدیمی را بازسازی کنند. حال و هوای شاد و مفرح و روابط پیچیده و ظریف بین شخصیت‌ها مهم‌ترین نقاط قوت این سریال هستند.

کد خبر : ۱۱۱۰۷۱
بازدید : ۱۱۲۷

فرادید | این روز‌ها یکی از راه‌هایی که استودیو‌ها برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند، بازسازی یا به اصطلاح ریبوت کردن سریال‌های محبوب قدیمی است؛ همین امسال سریال‌های قدیمی‌ای مثل «جهش کوانتومی» و «بیویس و باتهد» دوباره راه‌اندازی شدند و فصل‌های تازه‌ای برای آن‌ها ساخته شد. حالا شبکۀ هولو سریال «ریبوت» را ساخته است که خودش بازسازی نیست اما «دربارۀ» بازسازی کردن یک سریال کمدی قدیمی است؛ و البته خود سریال هم حال و هوایی کمدی و شاد دارد.

به گزارش فرادید؛ داستان سریال از جایی شروع می‌شود که فیلمنامه‌نویسی به اسم هانا با شرکت هولو به توافق می‌رسد که فصل تازه‌ای برای یک سریال قدیمی به اسم «Step Right Up» بسازد؛ یک سریال کمدی خانوادگی و نسبتا سطح پایین که بیست سال قبل پخش می‌شده است. شبکه این پیشنهاد را قبول می‌کند. حالا اولین کاری که باید کرد پیدا کردن بازیگران سریال بعد از بیست سال و جمع کردن دوبارۀ آن‌ها در کنار هم است.

سریال «ریبوت»؛ حال و هوای شاد و روابط پیچیده

اتفاقا هر کدام از این بازیگران قدیمی حالا به دلیلی به شدت نیازمند یک چنین موقعیتی است و به همین خاطر همۀ آن‌ها خیلی زود این پیشنهاد را می‌پذیرند؛ به‌خصوص که فیلمنامۀ این فصل جدید خیلی هنرمندانه‌تر و پیچیده‌تر نوشته شده است. اما مشکلی پیش می‌آید؛ تهیه‌کنندۀ فصل‌های قبلی سریال سر می‌رسد و می‌گوید که چون امتیاز سریال متعلق به اوست، او هم باید در جریان ساخت سریال تازه مشارکت داشته باشد. هانا می‌خواهد از کار کنار بکشد، اما بازیگران او را قانع می‌کنند که بماند و کار را شروع کند.

نکتۀ جالبی که در انتهای قسمت اول می‌فهمیم این است که تهیه‌کنندۀ فصل‌های قبلی در واقع پدر هانا است و سریال در واقع یک جور‌هایی داستان خانوادۀ خود آن‌ها بوده است. حالا هانا می‌خواهد سریال را دوباره بسازد، چون فکر می‌کند پدرش در ساخت سریال قبلی وجود دخترش را در خانواده نادیده گرفته است.

داستان سریال «ریبوت» از همان قسمت اول بیننده را مجذوب خودش می‌کند؛ موقعیت‌ها و دیالوگ‌های طنزآمیز در سریال کم نیستند و ارتباط بین شخصیت‌ها یکی از جذاب‌ترین عناصر داستان است. تفاوت بین ایده‌های هانا و پدرش هم بامزه است و هم مخاطب را سر شوق می‌آورد که ببیند این ایده‌های متفاوت چطور می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند. تبدیل کردن یک کار کمدی مبتذل به یک سریال هنری هم خودش برای خودش یک ایدۀ پرکشش و خلاقانه است که باعث می‌شود مشتاق تماشای ادامۀ سریال باشیم.

سریال «ریبوت»؛ حال و هوای شاد و روابط پیچیده

بین دو بازیگر مرد و زن سریال قبلا یک رابطۀ عاشقانه وجود داشته و حالا نامزد بازیگر مرد نگران است که همکاری مجدد این دو نفر به احیای مجدد آن رابطه بیانجامد. این فقط یکی از خطوط فرعی مفرح و جالب قصه است. سایر شخصیت‌ها هم قصه‌ها و پس‌زمینه‌های بانمک خودشان را دارند. همۀ آن‌ها در این نکته با هم اشتراک دارند که می‌خواهند بعد از چندین سال ناکامی در عرصۀ بازیگری دوباره خودشان را اثبات کنند.

«ریبوت» هشت قسمت دارد و مدت زمان هر قسمت حدود ۳۰ دقیقه است. ریتم سریال در این هشت قسمت پرشتاب و چابک است و حال و هوای شاد آن از اول تا آخر حفظ می‌شود. از لحاظ مضمون هم باید گفت که «ریبوت» واقعا غنی‌تر از آن چیزی است که از یک سریال کمدی انتظار داریم؛ روابط پرچالش خانوادگی، تلاش‌های دورۀ میانسالی برای دست یافتن به موفقیت‌های تازه، مواجهۀ آدم‌ها با گذشتۀ خودشان و مضامین دیگری از این قبیل، خیلی خوب و ظریف در بطن داستان سریال گنجانده شده‌اند. «ریبوت» با همۀ ویژگی‌های مثبتش حتما یکی از سریال‌های «حال‌خوب‌کن» امسال است که نباید از دستش داد.

تهیه‌کننده : استیون لویتان (Steven Levitan)

بازیگران : کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key)، جودی گریر (Judy Greer) ریچل بلوم (Rachel Bloom) و دیگران

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز) : ۸۵%

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی : ۷.۶/۱۰

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید