قیمت طلای جهانی امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1662 دلار و 54 سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۱۵۶
بازدید : ۵۰۶

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۶۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار بدون تغییراتی نسبت به روز گذشته به ۱۶۶۲ دلار و ۵۴ سنت رسید.

تحلیلگران عنوان کردند: آنچه طلا در دو هفته آینده انجام می‌دهد برای قیمت‌های پایان سال بسیار مهم است و همه نگاه‌ها به آخرین آمار اشتغال و تورم معطوف است، زیرا طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و تشدید نوسانات بازار نشانه‌های امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

به لحاظ تکنیکال، طلا به دلار (XAU/USD) با توجه به شاخص‌های نمودار روزانه پیش رو دارای یک روند نزولی کوتاه مدت است، که در مجموع به کاهش فشار فروش اشاره می‌کنند. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) از سطوح فروش بیش از حد فاصله گرفته است. در حالی که «مکدی» (MACD) نقاط قرمز کمتری را نشان داد که نشان دهنده کاهش سود فروش است.

البته طلا یک تغییر کلیدی داشت. با نگاهی به نمودار طلا، این بسیار مثبت است. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: ما از یک روند کوتاه مدت به سمت پایین، به سمت بالا حرکت می‌کنیم. چولی افزود: اگر بازار طلا بتواند به بالای ۱۷۰۰ دلار بازگردد، روند صعودی حاصل خواهد شد و حرکت به ۱۷۴۰ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

اگر گاو‌ها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) مومنتوم‌ها را در نظر گرفته و حرکت کنند، سطوح مقاومت بعدی در «میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه» (SMA ۲۰) در حدود ۱۶۸۳ دلار شکل گرفته و به دنبال آن سطح روانی و بسیار مهم ۱۷۰۰ دلار مشاهده خواهد شد.

بوتروس به کیتکو نیوز گفت: اگر قیمت طلا بتواند به بالای ۱۷۰۶ دلار برسد، می‌توانیم این شکست را از بین ببریم، اما این حرکت بالاتر باید طی دو هفته آینده اتفاق بیفتد. در غیر این صورت، روند نزولی حاکم خواهد شد. بوتروس خاطرنشان کرد: آنچه در دو هفته آینده از نظر قیمت اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. سرعت و بزرگی فوق‌العاده افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فشار زیادی بر طلا وارد می‌کند.

در روند نزولی، سطح حمایتی می‌تواند ۱۶۱۵ دلا و سپس سطح روانی ۱۶۰۰ دلار و در نهایت آخرین سطح حمایتی فعلی ۱۵۹۰ دلار خواهد بود.

به نقل از تحلیلگر وب‌سایت «اف ایکس امپایر» «کریستوفر لویس»، به دلار آمریکا و بازار‌های نرخ بهره توجه زیادی داشته باشید، زیرا هر دو همبستگی منفی زیادی با طلا دارند، به خصوص در حال حاضر. شایان ذکر است که با ادامه شرایط کنونی، بازار به خوبی می‌تواند تا سطح ۱۵۰۰ دلار کاهش یابد.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالای جهانی TD Securities گفت: با این حال، یادآوری این نکته ضروری است که هرگونه افزایش ژئوپلیتیکی در طلا احتمالاً موقتی است. او گفت: هر زمان که خطر ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد، حداقل یک روند صعودی موقتی وجود دارد، اما با توجه به وضعیت سیاست پولی، تغییر روند نزولی کلی طلا دشوار خواهد بود.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید