انواع آکنه در پوست‌های چرب را بشناسید!

انواع آکنه در پوست‌های چرب را بشناسید!

پوست‌های چرب به شدت در معرض آکنه، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه قرار می‌گیرند و علائم آزاردهنده‌ای اعم از جای زخم، گودی یا لکه‌های تیره از خود به جای می‌گذارند که بر تمیزی و زیبایی پوست تاثیر می‌گذار است.

کد خبر : ۱۱۱۱۶۸
بازدید : ۶۶۰

پوست‌های چرب به شدت در معرض آکنه قرار می‌گیرند و علائم آزاردهنده‌ای از خود به جای می‌گذارند.

پوست‌های چرب به شدت در معرض آکنه، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه قرار می‌گیرند و علائم آزاردهنده‌ای اعم از جای زخم، گودی یا لکه‌های تیره از خود به جای می‌گذارند که بر تمیزی و زیبایی پوست تاثیر می‌گذار است.

این گزارش حاوی توضیح دقیقی در مورد نحوه از بین بردن علائم آکنه از روی پوست چرب است و شادابی را دوباره به پوست باز می‌گرداند. اثرات آکنه از نظر شدت متفاوت است و درمان صحیح نیز بر این اساس تعیین می‌شود، بنابراین در سطور زیر انواع اسکار‌های آکنه و راه‌های درمان آن را با هم مرور می‌کنیم:

زخم‌های یخ

اثرات آکنه در این نوع به صورت حفره‌های کوچک شبیه به آثار برجای مانده از یک برش در تکه‌های یخ ظاهر می‌شود، زمانی که بدن پس از قرار گرفتن پوست در معرض التهاب یا زخم، کلاژن کافی تولید نکند، می‌تواند باعث ایجاد نوعی اسکار شود.

این نوع آکنه توسط پرکننده‌های کلاژن طبیعی یا مصنوعی که هر کدام موثرتر است، پردازش می‌شود.

متخصص پوست همچنین ممکن است به یک روش جراحی متوسل شود که در آن ناحیه‌ای از پوست پشت گوش بریده می‌شود و با آن جای زخم‌ها پر می‌شود، سپس سطح پوست با جلسات لیزر خاصی صاف می‌شود تا به پوست کمک کند ساختار همگن خود را بازیابی کند.

جای زخم بوکس

این شکل از جای زخم به صورت حفره‌هایی در عمق پوست ظاهر می‌شود، بسیار شبیه به حفره‌هایی است که چند لحظه پیش در مورد آن صحبت کردیم، اما آن‌ها بزرگتر هستند و این حفره‌ها زمانی ظاهر می‌شوند که بدن کلاژن کافی برای پاکسازی پوست از آکنه تولید نمی‌کند.

شیوه‌های مختلفی برای درمان و کاهش شدت این نوع اسکار استفاده می‌شود که ترکیبی از لایه برداری شیمیایی و تکنیک‌های لیزر را برای تحریک پوست برای تولید کلاژن در زیر سطح پوست است.

پزشکان همچنین ممکن است در برخی موارد از تزریق مواد خاصی برای پر کردن این اسکار‌ها استفاده کنند.

اسکار‌های چرخشی

مزیت این نوع اسکار این است که لبه‌های آن تیز نبوده و با بالا و پایین رفتن روی سطح پوست به صورت فلات‌ها و دره‌ها ظاهر می‌شوند. علائم پس از آکنه از این نوع را می‌توان با تزریق چربی در شرایط آزمایشگاهی و سپس درمان پلاسمای خون از طریق تزریق یا طب سوزنی درمان کرد.

روش‌های درمانی بر ایجاد زخم‌هایی در پوست تمرکز دارند که از جمله ترشح کلاژن جدید در لایه‌های آسیب دیده پوست فرآیند بهبود طبیعی بدن را در هنگام آسیب فعال می‌کنند.

اسکار‌های کلوئیدی

این شکل از علائم آکنه معمولا قرمز است، مخصوصاً در افرادی که پوست روشن دارند، در حالی که این نوع اسکار در افرادی با پوست تیره‌تر به رنگ صورتی است.

به گفته متخصصان پوست، این واقعیت که این اسکار‌ها و گودی‌ها رنگی مانند قرمز یا صورتی دارند به این معنی است که نوعی التهاب فعال در آن‌ها وجود دارد، نشانه‌ای که ممکن است آن‌ها را ترغیب کند تا از برخی دارو‌ها برای رفع این التهاب استفاده کنند.

در این حالت، درمان اسکار آکنه یا با تزریق مواد خاصی مانند استروئید‌ها یا با تکیه بر تکنیک‌های لیزر تخصصی که رگ‌های خونی پایه این نوع اسکار را هدف قرار می‌دهد صورت می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که افراد مبتلا به این نوع اسکار‌ها لازم است ابتدا با کرم ها، درمان‌های موضعی و آماده سازی ویتامین C از پوست خود محافظت کنند، زیرا این اسکار‌ها به خصوص در افرادی که پوست تیره دارند منجر به رنگ رنگ شدن پوست می‌شود.

هایپرپیگمانتاسیون

این نوع اسکار‌های آکنه، رنگدانه‌های تیره و لک‌های ناشی از عفونت‌های پوستی مرتبط با آکنه هستند. در این مورد، پروتکل درمانی به سمت استفاده از کرم‌های موضعی مرتبط با کاهش درجه رنگدانه حرکت می‌کند و کرم‌های هیدروکینون قبلاً درمان انتخابی با ضدآفتاب‌ها بودند.

اما پس از اینکه در برخی کشور‌ها ممنوع شد، پزشکان شروع به تجویز کرم‌های ایمن‌تری مانند ISIS Unitone، کرم آلفا پلاس، کرم اسکینورن، کرم بایودرما وایت Objective و ... کردند.

پزشکان همچنین ممکن است به لیزر و تکنیک‌های دیگر مانند جلسات Q Switched برای کاهش اثرات لکه‌ها و رنگدانه‌ها روی آورند.

پزشکان متخصص در این نوع مشکلات پوست چرب توصیه می‌کنند تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید و از استفاده از کرم‌های ضد آفتاب غافل نشوید، زیرا اگر پوست رنگدانه‌ای در معرض آن قرار گیرد، نور خورشید می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

اسکار ترکیب شده است

در بسیاری از موارد، علائم آکنه متفاوت و مختلط است و با علائمی که قبلا ذکر کردیم نیست، اما می‌تواند چندین اثر متفاوت بین این علائم بر روی یک پوست وجود داشته باشد.

در این مورد، متخصصان به یک رژیم درمانی متنوع و متوالی متوسل می‌شوند و درمان می‌تواند تا دو سال طول بکشد تا بیمار با این نوع درمان آکنه، با نرخ بهبودی نزدیک به ۵۰ درصد، متوجه بهبود قابل توجهی شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید