هواشناسی ایران، امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۱

هواشناسی ایران، امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۱

باتوجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران امروز ۹ مهرماه در برخی استان‌های شمالی کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۱۱۱۷۰
بازدید : ۴۵۲

فرادید | بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز 9 مهرماه شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و در استان‌های تهران و سمنان ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه این شرایط در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

از امروز تا روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، طی روز‌های شنبه تا یکشنبه در نیمه‌شمالی کشور روند کاهشی دما و از دوشنبه برای این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

شنبه و یکشنبه برای شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فرداکمی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ و روز دوشنبه صاف تاکمی ابری و غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

هواشناسی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید