قیمت طلای جهانی امروز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۶۵ دلار و ۸۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۲۴۰
بازدید : ۵۵۹

فرادید | گرچه طلا همچنان در کانال ۱۶۰۰ دلارقرار دارد، اما به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. امروز قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۴.۸۹ درصد به ۱۶۶۵ دلار و ۸۷ سنت رسید.

با وجود همه مشکلات اقتصادی، بازار طلا در شش ماه گذشته متوالی افت کرده است. اقدام ناامیدکننده قیمت طلا، سرمایه‌گذاران نزولی را با قدرت کامل بیرون آورده است، زیرا احساسات منفی به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است.

با افزایش شاخص دلار آمریکا، شاهد کاهش قیمت فلزات گرانبها هستیم. تقریباً تمام ارز‌ها در حال کاهش ارزش هستند، که این به افزایش شاخص دلار آمریکا کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید، این یک باد مخالف برای فلزات گرانبها است.

این هفته تحلیلگران کالا اظهار کردند که طلا از اوج خود در ماه مارس در بازار نزولی فنی قرار دارد. در همان زمان، تحلیلگران در بازار‌های سرمایه نیز قیمت طلا و نقره خود را برای سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۶ و ۱۱ درصد کاهش دادند. با این حال، قبل از اینکه از طلا و نقره چشم پوشی کنید، مهم است که توجه داشته باشید که این احساسات منفی هرگز پایدار نبوده است.

با پشت سر گذاشتن ماه سپتامبر، طلا شش ماه متوالی را از دست داده است. آخرین باری که بازار طلا شاهد شش ماه کاهش بود، از آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ بود. پس از سپتامبر، این فلز گرانبها در حال ایجاد یک روند صعودی قوی بود که با افزایش قیمت‌ها به رکورد جدید بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس به اوج خود رسید.

فعالان بازار هفته آینده بازار‌های اوراق قرضه جهانی را زیر نظر خواهند داشت. به نظر می‌رسد که بازار طلای بریتانیا به دنبال مداخله BoE تثبیت شده است، اما در صورتی که دولت بریتانیا نتواند به نگرانی‌ها در مورد سوق‌دادن اقتصاد به سمت مسیر بدهی ناپایدار رسیدگی کند، ممکن است سرمایه‌گذاران به سرعت اعتماد خود را از دست بدهند.

گفتنی است که دور دیگری از فروش جهانی اوراق قرضه می‌تواند بر این فلز گرانبها تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، اگر بریتانیا با تعدیل مجدد سیاست مالی به بازار‌های طلا تسکین بیشتری دهد، این امر به عنوان گام مؤثر دیگر در بازدهی اوراق قرضه پایین‌تر، می‌تواند به رشد طلا کمک کند.

بر اساس کیتکو نیوز، طلا هنوز با باد‌های معکوس بسیاری مواجه است، اما در این محیط، دیدگاه مخالف رو به رشدی وجود دارد که نگهداری مقداری طلا به عنوان یک پناهگاه امن، منطقی است.

بررسی نمودار نوسانات فلز زرد نشان می‌دهد که طلا با مقاومت فوری در ۱۶۸۰ دلار روبرو می‌شود، جایی که میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه قرار دارد. در صورتی که فلز زرد از آن سطح بالاتر رود و استفاده از آن را به عنوان سطح پشتیبانی آغاز کند، می‌تواند ۱۶۹۰ دلار (فیبوناچی ۳۸.۲% اصلاح آخرین روند نزولی) و ۱۷۰۰ دلار (سطح روانی) را هدف قرار دهد.

در حالت ایده‌آل، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالای ۵۰ در آن سناریو باقی می‌ماند و تغییر صعودی در چشم‌انداز فنی را تایید می‌کند.

در جهت نزولی، ۱۶۶۵ دلار (فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی) به عنوان حمایت اول، قبل از سطح ۱۶۵۰ دلار (سطح استاتیک) قرار می‌گیرد. بسته‌شدن روزانه پایین‌تر از ۱۶۵۰ دلار می‌تواند به عنوان یک پیشرفت نزولی قابل توجه در نظر گرفته شود و باعث کاهش طلا (XAU/USD) به سمت نقطه پایانی روند نزولی، و رسیدن به عدد ۱۶۲۰ دلار شود.

قیمت طلای جهانی امروز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید