باگِ اپلیکیشن‌های محبوب؛ از آمازون تا اسنپ چت!

باگِ اپلیکیشن‌های محبوب؛ از آمازون تا اسنپ چت!

اپلیکیشن Netflix در طول حیات خود تغییرات زیادی را به چشم دیده است. اپلیکیشن کنونی این سرویس عملکرد بسیار خوبی را بر روی موبایل ارائه می‌دهد. با این حال برخی ایرادات آن همچنان به تجربه کاربری لطمه می‌زنند.

کد خبر : ۱۱۱۲۸۷
بازدید : ۷۶۰

در اینجا به معرفی تعدادی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار اندروید و iOS می‌پردازیم که تجربه کاربری ضعیفی دارند. هریک از این اپلیکیشن‌ها ایراداتی ریز و درشت در رابط کاربری خود دارند که باعث نارضایتی بسیاری کاربران شده است.

در سال ۲۰۰۷ اپل با معرفی آیفون، بازار گوشی‌های تلفن همراه را دگرگون کرد. رویکرد خلاقانه‌ای که این کمپانی برای تعامل کاربران با گوشی موبایل طراحی کرده بود، زمینه‌ساز خلق پتانسیل‌های بیشماری برای گوشی‌های تلفن همراه شد که پیشرفت در آن تا به امروز ادامه دارد.

با ورود آیفون به کارزار گوشی‌های موبایل، نخستین دسته از اپلیکیشن‌های موبایلی که قابلیت اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند را داشته و موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دادند، معرفی شدند. پس از آن، رفته رفته نوبت به عرضه میلیون‌ها اپلیکیشنی رسید که در پانزده سال اخیر بر روی پلتفرم‌های موبایل گوناگون عرضه شده‌اند.

برخی از این اپلیکیشن‌ها واقعا به کمک کاربران آمدند و برخی دیگر مشکلات متعددی را برای آن‌ها ایجاد کردند. با وجود این امر، اهمیت اپلیکیشن‌ها بر کسی پوشیده نیست و توسعه و پیشرفت آن‌ها حتی امروز نیز به طور جدی ادامه دارد.

با افزایش نفوذ گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا، اپلیکیشن‌ها به بهترین روش برای تعامل افراد با یکدیگر، دسترسی به محتوای مختلف و حتی تجارت تبدیل شدند.

به همین جهت توسعه اپلیکیشنی که متناسب با خواسته‌های کاربران در مناطق جغرافیایی و فرهنگی مختلف باشد برای توسعه‌دهندگان اهمیت زیادی پیدا کرد. از آن مهم‌تر، قابل استفاده بودن اپلیکیشن‌ها و کاربری ساده و قابل درک اپلیکیشن‌هاست تا اکثر افراد با سطوح دانش و مهارت مختلف قادر به استفاده از آن‌ها باشند.

برخی اوقات بسیاری کمپانی‌ها، حتی تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها، از این نکته غافل می‌شوند و اپلیکیشنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که عملکرد ضعیفی داشته و باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود. البته این به معنای ضعیف بودن کامل اپلیکیشن نیست و تنها قسمت‌هایی از آن نیازمند تغییر است.

حالا وبسایت گجت نیوز به معرفی تعدادی از این اپلیکیشن‌های محبوب بپردازیم که با تجربه کاربری ضعیف خود صدای کاربران مختلف را درآورده‌اند. این اپلیکیشن‌ها علیرغم پتانسیل‌های فراوانی که دارند، نتوانسته‌اند در جلب رضایت مشتریان موفق ظاهر شوند.

آمازون پرایم ویدیو

اپلیکیشن اصلی استریم محتوای ویدیویی آمازون دربرگیرنده تعدادی از سریال‌های بسیار محبوب مانند Man in the High Castle یا The Expanse و The Grand Tour است و بر روی موبایل عملکرد ایده‌آلی دارد. با این وجود اگر قصد استفاده از آن بر روی تلویزیون را داشته باشید، مشکلات رفته‌رفته پدیدار می‌شوند.

یکی از مشکلات بزرگ نسخه TV جستجو برای یک محتوای خاص است که جای ارتقای فراوانی دارد. اگر به دنبال نام یک سریال خاص بگردید، نتایج جستجو به جای نمایش جداگانه فصول و قسمت‌های مختلف سریال، تمام فصل‌های آن را به طور یکجا نمایش می‌دهد که انتخاب گزینه مورد نظر را سخت‌تر می‌کند. همچنین ممکن است در نتایج جستجو، عناوین دیگری با مشابهت اسمی با عنوان مدنظر شما هم ظاهر شوند.

در این میان، جابجا شدن در صفحه سریال‌های مختلف این سرویس نیز به سادگی بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر نیست.

سرویس Prime یک سرویس اشتراکی است که بیش از هزاران عنوان مختلف را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با این وجود، دسترسی به برخی از این محتوا، بدون پرداخت هزینه اضافی امکان‌پذیر نیست. متاسفانه این دسته محتوا‌ها نیز بدون هیچ گونه علامت خاصی در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند و حتی تا زمانی که قصد تماشایشان را داشته باشید، هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارند!

ممکن است این دسته ایرادات کاملا جزیی به نظر برسند. با این وجود، همین ایرادات باعث شده که کاربران تمایل چندانی به استفاده از این اپلیکیشن نداشته باشند. البته چنان که در ادامه این متن مشاهده خواهید کرد، این مساله تنها مختص به آمازون نیست و بسیاری شرکت‌های بزرگ دیگر هم با آن دست به گریبان هستند.

Hulu

اپلیکیشن هولو تماشای تلویزیون را برای بسیاری افراد وارد سطح جدیدی کرد. این اپلیکیشن که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، نخستین سرویسی بود که امکان استریم کامل محتوای تلویزیونی بر روی دستگاه‌های مربوطه را برای نخستین بار امکان‌پذیر کرد.

ظهور این اپلیکیشن باعث شد بسیاری افراد در آمریکا اشتراک شبکه‌های کابلی خود را متوقف کنند. این اپلیکیشن دربرگیرنده مجموعه‌ای از برترین برنامه‌های تلویزیونی و برخی از سریال‌های اوریجینال و پرطرفدار نظیر The Handmaid's Tale است.

اپ هولو یک بار در سال ۲۰۱۷ بازطراحی شد. با این حال تجربه کاربری ضعیف آن نارضایتی کاربران را در بر داشت و Hulu را مجبور به انتشار یک آپدیت دیگر در سال ۲۰۲۰ کرد. بروزرسانی سال ۲۰۲۰، بسیاری مشکلات این اپلیکیشن را رفع نمود. با این حال، یکی از بزرگ‌ترین ایرادات آن همچنان پابرجاست.

اگر در اپلیکیشن موبایل Hulu قصد مشاهده یا تغییر اطلاعات حساب خود را داشته باشید، باید از طریق تب Profile در قسمت پایین صفحه نمایش اقدام به انجام این کار کنید.

با انجام این کار وارد صفحه جدیدی می‌شوید که پس از چند مرحله شما را به وبسایت Hulu متصل می‌کند تا از آن طریق به تغییر مشخصات کاربری خود بپردازید؛ بنابراین دسترسی به این قابلیت از طریق خود اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست.

این امر تاثیر بزرگی در عملکرد رابط کاربری این اپلیکیشن گذاشته است. واقعیت این است که برای اپلیکیشنی که قادر به استریم حجم گسترده‌ای از محتوا با کیفیت ۴K است، تعبیه قابلیت تغییر مشخصات حساب از طریق خود اپلیکیشن نباید کار چندان دشواری باشد!

نتفلیکس

نتفلیکس نخستین سرویس استریم محتوای دنیا نیست؛ اما بدون شک یکی از تاثیرگذارترین آن‌هاست. این سرویس در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای اجاره محتوای ویدیویی از طریق ایمیل آغاز به کار کرد؛ اما به تدریج تبدیل به بستری برای استریم آنلاین محتوا شد و دسترسی به حجم گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم کرد.

نتفلیکس یکی از مهم‌ترین دلایل برچیده‌شدن اشتراک‌های تلویزیونی کابلی بود. بر اساس گزارشی از Forbes در سال ۲۰۱۹، آمریکایی‌ها هزینه بیشتری را صرف خرید اشتراک سرویس‌های استریم محتوا کرده بودند تا خرید اشتراک محتوای کابلی یا ماهواره‌ای.

اپلیکیشن Netflix در طول حیات خود تغییرات زیادی را به چشم دیده است. اپلیکیشن کنونی این سرویس عملکرد بسیار خوبی را بر روی موبایل ارائه می‌دهد. با این حال برخی ایرادات آن همچنان به تجربه کاربری لطمه می‌زنند.

به عنوان مثال، اگر مشخصات دقیق فیلم یا سریالی که به دنبال آن می‌گردید را ندانید، با جستجو کردن در دیتابیس این سرویس با مجموعه‌ای گسترده از نتایج روبرو می‌شوید که بیش از آنکه کاربردی باشند، خسته‌کننده به نظر می‌رسند. به خصوص اگر از ریموت کنترل یک تلویزیون که قابلیت‌های محدودی دارد استفاده کنید، این مشکل دوچندان خواهد شد.

در عین حال این مشکل، در مقابل پیش‌نمایش خودکار محتوا در این سرویس، تنها یک مساله جزیی به شمار می‌رود! چرا که بسیاری کاربران قابلیت پیش نمایش خودکار محتوا در این سرویس را به عنوان مشکل اصلی آن برشمرده‌اند.

در اپلیکیشن نتفلیکس با قرار گرفتن نشانگر بر روی یک سریال یا فیلم، به طور خودکار پیش‌نمایشی از آن با صدا نمایش داده می‌شود که در بسیاری موارد نارضایتی کاربران را به همراه دارد. این قابلیت خصوصا در صورتی که در حال مکالمه با فرد دیگری باشید یا به هر دلیلی نیازمند سکوت باشید، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

علیرغم این ایرادات، نتفلیکس همچنان یکی از برترین اپلیکیشن‌های استریم محتوا در دنیاست و این کمپانی وعده داده که در آینده با رفع این دسته مشکلات، عملکرد بهتری را برای این اپلیکیشن رقم خواهد زد.

Crackle

اپلیکیشن Crackle سونی یک سرویس استریم کاملا معمولی است که دسترسی به برخی محتوای تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را به طور رایگان (با تبلیغات) در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. این سرویس مجموعه‌ای از سریال‌های تلویزیونی قدیمی‌تر را در آرشیو خود دارد که برخی از آن‌ها تا ابد ارزشمند باقی خواهند ماند و برخی دیگر احتمالا ارزش بازدید مجدد ندارند.

Crackle همچنین تعدادی محتوای اوریجینال را هم به مخاطبین خود ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به Comedian In Cars Getting Coffee جری ساینفلد اشاره کرد که البته اکنون به نتفلیکس منتقل شده است.

البته محتوای نه چندان جذاب تنها دلیل عدم استقبال از اپلیکیشن Crackle نیست. چرا که تجربه کاربری این اپلیکیشن چندان جالب نیست و مشکلات متعددی را برای کاربران ایجاد می‌کند. با انتخاب یک سریال در Crackle تمامی فصل‌ها و قسمت‌های این سریال به صورت یک لیست بلندبالا نمایش داده می‌شوند و خبری از نمایش قسمت‌های مختلف در طبقه‌بندی‌های جداگانه نیست.

این اپلیکیشن همچنین به جای آیکون Play از عبارت Watch Now استفاده می‌کند و تنها قادر است تبلیغ‌ها را در حالت عمودی نمایش دهد. علاوه بر این، تعداد تبلیغات این اپلیکیشن به حدی بالاست که تماشای یک محتوا در آن عملا غیرممکن می‌شود.

طبیعتا سونی نیازمند پشتیبانی مالی سرویس رایگان خود است. با این حال، حجم بالای تبلیغات این سرویس رفته رفته باعث کوچ کاربران به دیگر سرویس‌های استریم محتوا خواهد شد. Crackle می‌توانست اپلیکیشنی بسیار بهتر از این باشد!

کورآ

Quora

راه‌اندازی پلتفرم پرسش و پاسخ Quora به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد. این وبسایت از محبوبیت سرویس‌های دیگری نظیر Yahoo! Answers استفاده کرد و توانست با افزودن بخش تعاملات اجتماعی به محبوب‌ترین سرویس در این زمینه تبدیل شود و رقبایی نظیر یاهو را عملا از گردونه رقابت خارج کند.

در Quora می‌توانید هر سوالی که دارید را مطرح کنید و پاسخ آن را توسط یکی دیگر از کاربران که در آن زمینه تخصص دارد، دریافت کنید. در این میان، سایر کاربران هم می‌توانند با کامنت گذاشتن و بحث کردن در این خصوص، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

این پلتفرم در ده سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حتی در سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی اعضای تایید شده نمود. نخستین عضو سرشناس این سرویس که به تایید رسمی رسیده بود، باراک اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا بود.

Quora پلتفرمی ایده‌آل برای پیدا کردن جواب سوالاتتان است؛ اما روش نمایش پست‌های مختلف در بسیاری مواقع گیج‌کننده به نظر می‌رسد. ترتیب پاسخ‌های ارائه شده به یک سوال توسط الگوریتمی خاص تعیین می‌شود؛ به طوری که در بسیاری مواقع ممکن است یک پاسخ قدیمی به عنوان جوابی مناسب‌تر انتخاب شود.

همچنین انتخاب لیست پاسخ‌ها باعث نمایش تعداد زیادی بحث‌ها و مشاهده چندین و چند عبارت Read More و تبلیغات متعدد می‌شود که تمرکز کاربر را از بحث اصلی منحرف می‌کند.

بررسی‌های انجام شده بر روی اپلیکیشن Quora تا کنون چندین روش مختلف را برای ارائه بهتر نتایج و پاسخ‌ها معرفی کرده‌اند.

از این طریق، مشکلاتی نظیر گیر کردن در میان زنجیره‌های بی‌پایان پاسخ‌ها کمتر بروز خواهد کرد. وبسایت و اپلیکیشن Quora می‌توانند ابزار‌های مفیدی برای گرفتن پاسخ سوالات مختلف باشند. با این وجود، تجربه کاربری نه چندان مناسب این اپلیکیشن باعث صدمه دیدن پایگاه کاربران آن شده است.

زوم

پاندمی کووید ۱۹ از بسیاری جهات، دنیا را برای همیشه تغییر داد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها، سیستم کاری و مدیریت از راه دور کار‌های گروهی است. بسیاری کمپانی‌ها با شیوع این پاندمی ایده دورکاری را عملی کردند و بخش از فعالیت‌های خود را از راه دور به انجام رساندند. در این میان، نام یک اپلیکیشن در صدر سایرین قرار گرفت: Zoom!

پس از گذشت چند ماه از پاندمی، زوم همچنین قابلیت خرید بلیط برای رویداد‌های عمومی را نیز اضافه کرد که به کاربران مربوطه اجازه می‌داد که بخشی از درآمد‌های قطع‌شده در اثر شیوع کرونا را جبران کنند.

اپلیکیشن زوم در بسیاری مواقع عملکرد بسیار خوبی دارد و وظیفه‌اش را به درستی انجام می‌دهد. با این وجود، برخی ایرادات این اپلیکیشن صدای کاربران آن را درآورده است. وصل شدن به جلسات در این اپلیکیشن کمی بیش از اندازه دشوار است!

در نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن برای اینکه به یک جلسه متصل شوید، نیاز است که با کلیک بر روی یک لینک وارد صفحه‌ای حاوی یک لینک دیگر شوید. در گام بعدی، اگر اپلیکیشن زوم نصب باشد، می‌توانید اتصال به جلسه را از طریق این اپلیکیشن پیگیری کنید یا همچنان از طریق مرورگر در جلسه حضور یابید.

علاوه بر این، علیرغم اینکه امکان تعیین پسورد برای یک جلسه خاص وجود دارد، اما پس از وارد کردن رمز نیز کاربر باید همچنان مورد تایید مدیر قرار گیرد تا بتواند در جلسه شرکت کند.

همچنین بسیاری کاربران پس از اتصال به یک جلسه در Zoom با مشکل قطعی میکروفون‌ها روبرو می‌شوند و ناچارند به طور دستی میکروفون خود را فعال کنند.

این دسته مشکلات اپلیکیشن زوم علیرغم این که به نظر جزیی می‌رسند، اما قادرند تجربه کاربری را به طور گسترده‌ای تحت تاثیر قرار دهند؛ بنابراین رفع آن‌ها از سوی توسعه‌دهندگان می‌تواند به عملکرد هرچه بهتر این اپلیکیشن و رضایت بیشتر کاربران منجر شود.

فیسبوک

فیسبوک با در اختیار داشتن بیش از سه میلیارد کاربر به طور غیرقابل باوری بزرگ است. این شبکه اجتماعی در تمامی نقاط کره زمین محبوب است و افراد مختلفی با نژاد، زبان و رنگ پوست مختلف را به هم متصل می‌کند. این رسانه از روز‌های ابتدایی حیات خود که تنها دانشجویان دانشگاه‌های مختلف را به هم متصل می‌کرد تا به امروز پیشرفت‌های شگرفی داشته است.

فیسبوک وبسایت موبایل خود را در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی کرد و در سال ۲۰۰۹ هم اپلیکیشن iOS این سرویس منتشر شد. از آن زمان به بعد، این اپلیکیشن هر ساله در میان پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های پلتفرم‌های مختلف جایگاهی ثابت دارد.

با این که اپلیکیشن فیسبوک به طور کلی عملکرد بسیار خوبی دارد، اما با کمی سخت‌گیری می‌توان ایرادات بزرگی در تجربه کاربری آن یافت.

اعلان‌های این اپلیکیشن ظاهرا تنها برای برخی کامنت‌ها فعال می‌شوند و انتخاب آن‌ها شما را به پست اصلی منتقل می‌کند و نه کامنت مربوطه! همچنین جستجو در میان تصاویر هم کاری بسیار پیچیده و تا حدی ناممکن است و بسیاری پست‌ها هم حاوی لینک‌هایی هستند که انتخاب آن‌ها هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد!

این‌ها ایرادات نسبتا بزرگ رابط کاربری اپلیکیشن فیسبوک هستند. با این حال این موارد تنها ایرادات این برنامه نیستند. شلوغی بیش از حد این اپلیکیشن و پسرفت چشمگیر آن در آخرین بروزرسانی از دیگر نکات منفی هستند که کاربران به آن‌ها اشاره کرده‌اند.

بسیاری صاحب‌نظران دلیل این ایرادات ریز و درشت فیسبوک را تلاش سازندگان برای تبدیل کردن آن به یک اپلیکیشن کامل می‌دانند که سعی دارد رضایت همه کاربران دنیا را به خود جلب کند!

Weather Channel

The Weather Channel سال‌ها پای ثابت شبکه‌های کابلی بود و از سال ۱۹۹۶ هم پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را به صورت آنلاین ارائه کرد. این سرویس همچنین به خوبی با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی همراه شد و در شمار نخستین سرویس‌هایی بود که اپلیکیشن اندروید و iOS اختصاصی خود را ارائه کرد.

مهم‌ترین عاملی که به تجربه کاربری این اپلیکیشن ضربه می‌زند، تبلیغات آن است. البته با در نظر گرفتن این که اپلیکیشن The Weather Channel یک برنامه رایگان است، قابل درک است که سازندگان از طریق تبلیغات قصد تامین هزینه‌ها را داشته باشند. با این حال حجم تبلیغات این اپلیکیشن بیش از حد بالاست؛ به طوری که در بسیاری مواقع باعث ناراحتی کاربران می‌شود.

تقریبا نیمی از صفحه نسخه دسکتاپ وبسایت این سرویس برای تبلیغات در نظر گرفته شده و بخش‌های ریز و درشت آن به بنر‌های مختلفی برای تبلیغ اسپانسر‌های اختصاص یافته است. به این ترتیب حتی اگر یک کامپیوتر سریع و اینترنت پرسرعت هم در اختیار داشته باشید، بارگذاری صفحه The Weather Channel چندین ثانیه طول خواهید کشید؛ بنابراین اگر سیستم کامپیوتر شما چندان قدرتمند نباشد، احتمالا باید قید استفاده از این سایت را بزنید. چرا که تبلیغات بیش از اندازه باعث کندی فراوان و شاید حتی قفل کردن کامیپوتر شما خواهد شد.

همچنین تبلیغات ویدیویی که به صورت خودکار نمایش داده می‌شوند نیز مشکل بزرگ دیگر رابط کاربری این وبسایت هستند که نارضایتی بسیاری کاربران را به همراه داشته‌اند. اوضاع اپلیکیشن این سرویس هم چندان مساعد نیست و علیرغم اینکه رابط کاربری آن قابل قبول طراحی شده، اما تبلیغات بیش از حد، بدون شک بسیاری کاربران را به استفاده از سرویس‌هایی مشابه با تبلیغات کمتر سوق داده است.

واتساپ

واتساپ اپلیکیشن ایده‌آلی برای ارسال پیام‌های رمزگذاری‌شده است. این برنامه حدود ۱.۵ میلیارد کاربر دارد که بخش بزرگی از آن‌ها خارج از ایالات متحده قرار دارند. به طور خاص، حدود ۵۰ میلیون نفر از کاربران WhatsApp در داخل آمریکا حضور دارند؛ اما بیشتر کاربران این اپلیکیشن در برزیل و هند هستند.

واتساپ همچنین ارسال پیام‌های گروهی را نیز به امری ساده تبدیل کرده و یکی از بهترین روش‌های برای اتصال همکاران و گروه‌های دوستان از نقاط مختلف دنیاست.

تجربه کاربری اپلیکیشن WhatsApp به طور کلی سرراست است و ایرادات کمی به عملکرد آن وارد است. در حالت کلی، کاربران از کارکرد این اپلیکیشن راضی هستند؛ هرچند که برخی ایرادات کوچک از چشم تیزبین برخی افراد مخفی نمانده است.

به طور خاص، حذف کردن پیام‌ها در واتساپ با ایراداتی روبروست. برای مثال، زمانی که در یک گروه اقدام به حذف کردن یک پیام می‌کنید، چندین گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی از این گزینه‌ها، حذف برای من (Delete for me)، دیگری حذف برای همه (Delete for Everyone) و دیگر گزینه، کنسل است.

در صورتی که به طور اتفاقی گزینه حذف برای من را انتخاب کنید، پیام مربوطه فورا حذف شده و شانس حذف آن برای سایرین را نیز از دست خواهید داد! بر این اساس، تعبیه یک کلید Undo می‌توانست از بروز مشکلات فراوانی در این زمینه جلوگیری کند.

همچنین، دیگر مشکل بزرگ واتساپ نیز حذف کلی یک چت است که به طوری غیرطبیعی زمان‌بر و پیچیده به نظر می‌رسد!

علاوه بر این، نتیجه بررسی‌های انجام شده بر روی رابط کاربری این اپلیکیشن همچنین گویای این است که حجم بالای اعلان‌های ظاهر شده از گروه‌ها، خصوصا اعلان‌های مربوط به پیام‌های نامرتبط مهم‌ترین شکایت کاربران از رابط کاربری این اپلیکیشن است. علاوه بر این، پیچیدگی سیستم جستجوی واتساپ نیز دیگر زمینه ناراحتی برخی کاربران است.

اسنپ چت

اسنپ چت بیشتر در میان کاربران جوان‌تر محبوب است و در مقایسه با بسیاری اپلیکیشن‌های اجتماعی دیگر، حضور کم‌رنگ‌تری دارد. با این وجود، با در اختیار داشتن حدود ۳۴۷ میلیون کاربر که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند، اسنپ چت صاحب پایگاه کاربران قابل قبولی است.

آنچه اسنپ چت را به اپلیکیشنی خاص در میان رقبا تبدیل می‌کند، قابلیت ارسال پیام‌های غیب‌شونده است. به ادعای این کمپانی، سرور‌های Snapchat به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از اینکه پیامی توسط تمامی افراد مربوط مطالعه شد، به طور خودکار به حذف آن می‌پردازند.

علاوه بر این، تمامی پیام‌های باز نشده نیز با گذشت سی روز به طور خودکار حذف خواهند شد. این قابلیت برای قشر جوان‌تر کاربران که مایلند گفتگوهایشان خصوصی باقی بماند، بسیار جذاب است.

اسنپ چت همچنین در طول تاریخچه ده ساله خود چندین بار آپدیت‌های مختلفی را عرضه کرده و قابلیت‌های متفاوتی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. جدیدترین قابلیت افزوده شده به آن که مورد توجه عده بسیاری هم واقع شده است، قابلیت افزودن استوری است که امکان ساخت و به اشتراک گذاشتن ویدیو‌های کوچک و کم حجم را به کاربران می‌دهد.

Snapchat قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. با این حال به نظر می‌رسد تا رسیدن به پختگی کامل نیازمند قدم‌های بسیاری است. به عنوان مثال، اپلیکیشن دسکتاپ آن برای ورود به اپلیکیشن نیاز دارد یا نوار استوری‌ها، پیدا کردن کانال‌های محبوب را با مشکل روبرو می‌کنند. همچنین این برنامه فاقد لیست ویدیو‌ها و استوری‌های مورد علاقه است که پیدا کردن مجدد یک استوری را به کاری طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند.

این دسته ایرادات ریز بدون شک در مقابل قابلیت‌های خلاقانه اسنپ چت چندان به چشم نخواهند آمد. با این حال، به نظر می‌رسد هنوز برای این اپلیکیشن مجال پیشرفت فراوانی باقی است.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید