اینترنت مهر ۱۴۰۱ کی وصل می‌شود؟

اینترنت مهر ۱۴۰۱ کی وصل می‌شود؟

درباره وصل شدن اینترنت، اینستاگرام و واتساپ، عیسی زارع‌پور گفته که این محدودیت‌ها توسط مراجع ذیصلاح امنیتی به ما ابلاغ شده است و برداشتن آن‌ها هم به تشخیص همان مراجع است.

کد خبر : ۱۱۱۳۰۵
بازدید : ۱۴۱۷

فرادید | در مورد برداشتن محدودیت اینستاگرام و واتساپ، وزیر ارتباطات چهارشنبه هفته قبل آب پاکی را روی دست کاربران ریخت و گفت که برداشتن محدودیت‌ها در حوزه اختیارات وزارت متبوع او نیست. عیسی زارع‌پور گفته که این محدودیت‌ها توسط مراجع ذیصلاح امنیتی به ما ابلاغ شده است و برداشتن آن‌ها هم به تشخیص همان مراجع است.

مسئولان وزارت ارتباطات درباره وصل شدن بدون محدودیت اینترنت بین المللی هنوز صحبتی به میان نیاورده اند. اما آن‌ها معتقدند که در حال حاضر تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ گونه اختلالی در دسترس هستند.

در این رابطه زارع پور گفته تلاش کرده اند تا ارتباطات و امورات روزمره مردم مشکلی نداشته باشد.

در آن سو، سایت قرن نو نزدیک به محمد جواد آذری جهرمی مدعی شده است که این محدودیت‌ها در راستای اجرای طرح صیانت است و احتمالا ادامه پیدا می‌کنند. اما در مقابل برخی رسانه‌های نزدیک به دولت و برخی اعضای کابینه سیزدهم معتقدند که این تصمیم‌ها مقطعی هستند و احتمالا محدودیت اینترنت بین الملل در آینده برداشته می‌شود.

ضرغامی هم گفته که اگر شرایط امنیتی مقطعی عبور کنیم، به مراتب اینترنت پرسرعت تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. پیش از این وزیر کشور هم اظهاراتی هم راستا با اظهارات ضرغامی مطرح کرده بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که محدودیت‌های اینترنت بین المللی تا پایان شرایط امنیتی کنونی پابرجا خواهد بود.

در مورد اینستاگرام نیز اغلب فعالان رسانه‌ای بر این عقیده اند که احتمال رفع محدودیت این پلتفرم خارجی دور از ذهن است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید