قیمت طلای جهانی امروز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۷ دلار و ۸۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۳۳۳
بازدید : ۴۷۶

فرادید | علیرغم ورود طلا به کانال ۱۷۰۰ دلار، اما این فلز گرانبها بار دیگر با افت قیمت مواجه شد. امروز ۱۳ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۸.۳۰ درصد به ۱۷۱۷ دلار و ۸۸ سنت رسید.

طلا روز دوشنبه به شدت افزایش یافت و پس از نزدیک به سه هفته، دوباره به سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید.

بعد از آن که طلا به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید، کاهش یافت، زیرا دلار قوی‌تر جذابیت شمش به قیمت دلار را کاهش داد و با حمایت از کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا مقابله کرد.

انتظار می‌رود نرخ‌های بهره ایالات متحده به طور گسترده‌ای سال را بالای ۴ درصد به پایان برساند، حرکتی که فشار بیشتری را برای بازار‌های فلزی به همراه دارد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تورم وجود دارد، فشار‌های اساسی قیمت‌ها همچنان بالاست و این بدان معناست که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید برای کنترل تورم اقداماتی انجام دهد.

اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بهره را افزایش می‌دهد.

افزون بر آن، انتظار می‌رود روند ضعیف تولید در سراسر جهان، قیمت فلزات صنعتی را در کوتاه‌مدت کاهش دهد؛ با این حال بازار‌ها انتظار دارند که بهبود فعالیت در سال ۲۰۲۳ باعث تقویت فضای موجود شود.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید