قیمت طلای جهانی امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 16 مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۹۴ دلار و ۹۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۳۹۴
بازدید : ۵۹۱

فرادید | طلا موفق به حفظ کانال ۱۷۰۰ نشد وسقوط کرد. امروز ۱۶ مهرماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۱۳ درصد به ۱۶۹۴ دلار و ۹۹ سنت رسید.

تحولات بازار‌های جهانی حاکی از آن است که به دنبال افت شاخص دلار در روز‌های اخیر، بازار طلا با رشد حدود ۳ درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شده است. این امر در نهایت توانست کانال قیمتی جدیدی را برای این فلز گران‌بها رقم بزند.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: مسیر نزولی برای قیمت طلا، بازتر از صعودی است و دلیل دیگری جز این نیست که فدرال رزرو هنوز تغییر نکرده است. اگر حقوق و دستمزد قوی داشته باشیم، طلا کاهش می‌یابد. اگر حقوق و دستمزد ضعیفی داشته باشیم، طلا ممکن است به ۱۷۲۵ دلار برسد.

طلا بیشتر سود‌های خود را در این هفته حفظ کرد و به راحتی بالاتر از سطح ۱۷۰۰ دلار معامله شد، چرا که فشار فدرال رزرو تا حدودی کاهش یافت. فلز زرد همچنین در جلسات اخیر از معیار خرید پناهگاه ​​امن سود برد؛ زیرا سرمایه‌گذاران از سقوط اقتصادی عمیق‌تر به ویژه در بریتانیا و منطقه یورو می‌ترسیدند.

همچنین انتظار می‌رود که تقاضا برای طلای فیزیکی در ماه اکتبر به لطف جشنواره‌ای در هند افزایش یابد. پرواضح است که هند دومین واردکننده بزرگ طلا در جهان محسوب می‌شود و رونق بازار طلا در این کشور بر بازار‌های جهانی تاثیرگذار است.

اما در ادامه قیمت طلا در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و رشد اخیر را متوقف کرد؛ این روند پس از اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو و نشانه‌هایی از قدرت در اقتصاد ایالات متحده صورت گرفت که انتظارات را برای تغییر چرخه‌ی کار بانک مرکزی کاهش داد و این چرخه کاهش قیمت تا امروز ادامه داشت.

در حالی که طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، انقباض سریع سیاست پولی ایالات‌متحده باعث کاهش جذابیت شمش بدون بازده و در عین حال تقویت دلار شده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که گزارش مشاغل آمریکا که در روز‌های پیش‌رو منتشر خواهد شد، سبب ترس بازار‌های جهانی شده است؛ زیرا آن‌ها بر این باورند که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه سپتامبر بار دیگر روند نزولی به خود خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که با کاهش موقعیت‌های جدید شغلی در آمریکا و همچنین رکودی که در بازار‌های جهانی به چشم می‌خورد، فدرال رزرو از سیاست‌های تهاجمی خود کمی عقب‌نشینی کند یا نرخ بهره را با شیب کمتری افزایش دهد. در مقابل گروه دیگری از تحلیلگران بازار بر این باورند که تا زمانی که اولویت نخست فدرال رزرو درمان تورم از طریق افزایش نرخ بهره خواهد بود، این نهاد از افزایش نرخ بهره دست نخواهد کشید و رکود ادامه‌دار خواهد شد.

قیمت طلای جهانی امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید