چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو‌های چرب

چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو‌های چرب

موی چرب برای بسیاری از افراد که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند دغدغه می‌آفریند و ممکن است حتی روی اعتماد به نفس آن‌ها برای حضور در جامعه اثر بگذارد.

کد خبر : ۱۱۱۴۳۱
بازدید : ۸۵۲

مو‌های چرب، یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا ظاهر فرد را بهم می‌مریزد. ممکن است زمان زیادی از حمام نگذشته باشد، اما مو‌های شما همان حالت روغنی قبل را پیدا کنند.

موی چرب برای بسیاری از افراد که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند دغدغه می‌آفریند و ممکن است حتی روی اعتماد به نفس آن‌ها برای حضور در جامعه اثر بگذارد. در صورت عدم مراقبت از مو‌های چرب و درمان آن ممکن است اوضاع حتی وخیم‌تر هم شود. در این مطلب به موضوع نگهداری از مو‌های چرب می‌پردازیم.

نگهداری از مو‌های چرب

نحوه درمان مو‌های چرب نیاز به دانستن دلیل اصلی مشکل شما دارد. تنها در موارد حاد و بحرانی نیاز به مراجعه به یک پزشک متخصص دارید. در بیشتر موارد، دارو‌ها و مواد طبیعی مو‌های چرب را به بهترین نحو درمان می‌کنند. بسیاری از بهترین محصولات مراقبت از مو‌های چرب را می‌توان در آشپزخانه یافت. این محصولات کاملا طبیعی بوده و قابل استفاده در خانه هستند:

سرکه سیب: سرکه سیب می‌تواند به متعادل کردن pH پوست سر شما کمک کند؛ بنابراین تولید چربی موهایتان را کنترل می‌کند. آن را با آب رقیق کرده و به موهایتان بزنید، چند دقیقه بگذارید بماند و بعد بشویید.

روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچ طبیعی است. استفاده کم آن می‌تواند به پاکسازی پوست سر و کاستن چربی مو کمک کند.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی دارای مواد مغذی اساسی مختلفی است که برای مو بسیار عالی است. سطح pH را در پوست سر کاملاً متعادل می‌کند. بدیهی است که بعد از استفاده از آن وضعیت موی چرب بهبود یابد. یک گوجه فرنگی رسیده را بردارید و آب آن را بگیرید و روی مو‌های خود بمالید و از کلاه رنگ یا پلاستیک برای پوشاندن مو‌های خود به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنید و بعد مو‌های خود را با آب سرد بشویید.

توت فرنگی: توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که نه تنها برای چهره شما بلکه برای پوست سر نیز مفید است. می‌توانید چند توت فرنگی را پوره کرده و آن‌ها را با ماست مخلوط کنید. این ماسک را روی مو‌های خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را با شامپوی ملایم بشویید.

آلوئه ورا: آلوئه ورا بسیار آرامش‌بخش و تسکین دهنده است. همچنین به شما کمک می‌کند تا از شر روغن اضافی پوست سر خود خلاص شوید و احساس طراوت به شما می‌دهد. می‌توانید آلوئه‌ورا را از برگ آن استخراج کرده و این ژل را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. آن را روی ریشه مو و روی پوست سر خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

خاک رس: برای درمان موی چرب با استفاده از خاک رس؛ به راحتی، ۱۰ قاشق غذاخوری خاک رس شفابخش را با ۲۰۰ میلی لیتر آب ترکیب کنید و سپس مخلوط را به مو‌های سر خود بزنید. حالا باید این خاک رس به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست سر و موی چرب شما باقی بماند و سپس شسته شود.

در اصل، خاک رس به سبوم اضافی روی پوست سر متصل می‌شود و غدد سبوم آزاد شده را آزاد می‌نماید. به همین دلیل این ماسک خانگی برای درمان مو‌های چرب و شوره سر عالی است.

منبع: دلتا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید