(تصاویر) عجیب‌ترین جاده‌های جهان که شما شگفت زده می‌کنند!

(تصاویر) عجیب‌ترین جاده‌های جهان که شما شگفت زده می‌کنند!

یکی دیگر از عجیب‌ترین جاده‌های جهان در ایتالیا واقع شده که در ارتفاع ۱۸۰۸ متری قرار گرفته است. از عجایب این جاده می‌توان به تعداد پیچ‌های آن اشاره کرد؛ این جاده دارای ۴۸ دور ۱۸۰ درجه‌ای است که طول هر یک از آن‌ها ۲۱.۵ کیلومتر است.

کد خبر : ۱۱۱۵۲۶
بازدید : ۸۱۳

در سفر‌های زمینی جاده یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. انواع بسیاری جاده‌های کوهستانی، سرسبز، بیابانی، مارپیچ و … وجود دارد.

در این میان برخی از جاده‌ها عنوان عجیب‌ترین جاده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. شاید شما هم کنجکاو شده‌اید که بدانید عجیب‌ترین جاده‌های جهان چه ویژگی‌هایی دارند.

آلمان

اتوبان آلمان

دلیل این شهرت آن است که ماشین‌ها با سرعت بسیار بالایی از این اتوبان گذر می‌کنند و این کار بدون هیچ انحرافی از جاده صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که تنها در نیمی از این اتوبان، محدودیت سرعتی اعمال نمی‌شود و ماشین‌ها می‌توانند با سرعت زیاد حرکت کنند.

استرالیا

بزرگراه شماره ۱ استرالیا

یکی از پر رفت‌وآمدترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود، زیرا این بزرگراه تمامی شهر‌های مهم استرالیا را به هم متصل‌کرده و بیش از یک میلیون خودرو در طول شبانه روز از این جاده استفاده می‌کنند.

گذرگاه استلویو ایتالیا

یکی دیگر از عجیب‌ترین جاده‌های جهان در ایتالیا واقع شده که در ارتفاع ۱۸۰۸ متری قرار گرفته است. از عجایب این جاده می‌توان به تعداد پیچ‌های آن اشاره کرد؛ این جاده دارای ۴۸ دور ۱۸۰ درجه‌ای است که طول هر یک از آن‌ها ۲۱.۵ کیلومتر است.

ایتالیا

جاده آمالفی در ایتالیا

جاده آمالفی و سواحل آن یکی از رمانتیک‌ترین مناطق ایتالیاست و از میان خانه‌های مسکونی شهر گذر می‌کند. اطراف جاده تعدادی کافه و رستوران وجود دارد که چشم‌اندازی رو به دریا داشته و می‌توانید با سپری‌کردن اوقات خود در این مکان نهایت لذت را ببرید.

چین

جاده دروازه‌های تیان‌من شان در چین

جاده دروازه‌های تیان‌من شان چین یکی دیگر از عجیب‌ترین جاده‌های جهان است که ۹۹ پیچ ۱۸۰ درجه‌ای دارد. رانندگی در چنین جاده‌ای با تعداد زیاد پیچ برای بسیاری از رانندگان خوشایند نیست، به همین دلیل در این مکان یک تله‌کابین به طول ۷ کیلومتر تعبیه شده است که می‌توانید به وسیله آن مسیر را طی کنید.

جاده زیگ‌زاگ هند

این جاده با ۱۰۰ پیچ ۱۸۰ درجه‌ای یکی از پر پیچ‌وخم‌ترین جاده‌های جهان نام دارد. جالب است بدانید تاجران ابریشم در گذشته از این جاده برای عبور از تبت به هند استفاده می‌کردند.

فرانسه

جاده پسیج دو گوا در فرانسه

دو طرف این جاده را آب پوشانده است و به این دلیل که سطح آب در طول شبانه‌روز بالا می‌آید، این جاده دو مرتبه ناپدید می‌شود. هنگام گذر از این جاده به سرعت از آن بگذرید، زیرا هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد.

اتوبان دالتون در آلاسکا

هوا در این جاده بسیار سرد و یخبندان است و همین ویژگی‌ها آن را به جاده‌ای خطرناک نیز تبدیل کرده است. جالب است بدانید که در طول روز بیش از ۱۰۰ کامیون از این جاده عبور می‌کنند.

افغانستان

اتوبان کابل به جلال‌آباد در افغانستان

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را قربانی می‌کند. لازم به ذکر است که این جاده برای تاجران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل هم است که اکثر اوقات شاهد ترافیک سنگین در آن خواهید بود. ۱۰ شهر ارزان اروپا برای سفر را هم بخوانید.

چین

جاده یونگاس شمالی در چین

جاده یونگاس شمالی در چین که به جاده مرگ نیز معروف است، هر ساله جان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افراد را می‌گیرد. این جاده، خطرناک‌ترین جاده جهان است. این جاده تنها یک باند دارد و فاقد گاردریل است. اکثر اوقات مه غلیظی که در این جاده وجود دارد، جلوی دید رانندگان را می‌گیرد.

منبع: دلتا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید