شایعات درباره نسل چهارم آیفون SE چه می‌گویند؟!

شایعات درباره نسل چهارم آیفون SE چه می‌گویند؟!

از نظر چیپست، آیفون SE همیشه بهترین‌های اپل را دریافت کرده است. به عنوان مثال، مدل فعلی آیفون SE از چیپست اپل A۱۵ Bionic استفاده می‌کند که سری آیفون ۱۵ را نیز تامین می‌کند.

کد خبر : ۱۱۱۵۴۶
بازدید : ۷۰۸

براساس شایعات، اپل کار بر روی نسل چهارم گوشی هوشمند آیفون SE را آغاز کرده است. اپل ممکن است این گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

اپل ماه گذشته آخرین سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ را معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسد که غول فناوری کوپرتینویی کار بر روی نسل چهارم گوشی هوشمند آیفون SE را آغاز کرده است. اپل ممکن است این گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

اپل مدت‌هاست که لزوم حضور در بازار‌های میان رده را درک کرده است و در تلاش برای تمرکز بر این رده قیمتی، محصولات سری SE آیفون خود را عرضه می‌کند.

با این حال نسل جدید آیفون SE دیگر مانند نسخه‌های قبلی موفق نشد و شاید مهم‌ترین دلیل آن نیز طراحی قدیمی و از رده خارج آن باشد که هرکسی را هنگام خرید این دستگاه، دو دل می‌کند. به همین دلیل نسل بعدی آیفون SE با طراحی آیفون XR معرفی و عرضه خواهد شد.

شایعات درباره آیفون جدید چه می‌گویند؟

در این میان شایعاتی پیرامون این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده است. یکی از اطلاعاتی که درز کرده است نشان می‌دهد که نسل چهارم این آیفون ممکن است از نمایشگر LCD ۶.۱ اینچی با بریدگی در مرکز استفاده کند.

همانطور که توسط MacRumours گزارش شده است، راس یانگ، تحلیلگر Display Supply Chain Consultants (DSCC) فاش کرده که گوشی هوشمند بعدی آیفون SE ممکن است دارای صفحه نمایش LCD ۶.۱ اینچی باشد.

او همچنین می‌افزاید: اپل ممکن است این گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل ویژگی جزیره پویا را در آیفون SE آینده بگنجاند. ویژگی Dynamic Island در تمام مدل‌های اصلی آیفون موجود در آن زمان وجود خواهد داشت، بنابراین این احتمال هست که نسل چهارم آیفون SE با این ویژگی همراه باشد.

یانگ همچنین فاش می‌کند که بعید است مدل آیفون جدید SE که هنوز معرفی نشده است با FaceID عرضه شود. شرکت اپل احتمالا Face ID را این گوشی نمی‌گذارد و با Touch ID ادامه می‌دهد.

گزارش‌های دیگری حاکی از آن است که آیفون جدید شبیه آیفون XR خواهد بود. این همچنین به این معنی است که اپل در نهایت فرم قدیمی آیفون ۸ را حذف خواهد کرد، حاشیه‌های ضخیم و دکمه خوب قدیمی هوم از آیفون SE ۴ آینده حذف خواهد شد.

از نظر چیپست، آیفون SE همیشه بهترین‌های اپل را دریافت کرده است. به عنوان مثال، مدل فعلی آیفون SE از چیپست اپل A۱۵ Bionic استفاده می‌کند که سری آیفون ۱۵ را نیز تامین می‌کند.

با این حال، با توجه به شایعات در مورد باقی ماندن آیفون ۱۴ آینده بر روی تراشه نسل قبلی، بعید است که اپل آخرین تراشه را با آیفون SE ۴ ارائه کند.

تقاضای کم برای مدل‌های آیفون SE

هنوز جزئیات دیگری در مورد آیفون ارزان قیمت بعدی اپل گزارش نشده است. معمولا اپل آخرین تراشه‌ها را روی مدل‌های این سری نیز قرار می‌دهد. آیفون SE ۲۰۲۲، به همان تراشه A۱۵ Bionic که در سری آیفون ۱۳ استفاده شده، مجهز شده است.

لازم به ذکر است که در بخش دوربین، این دستگاه، یعنی آخرین آیفون SE شباهت زیادی به آیفون XR دارد. به گفته خبرگزاری GizChina، هر دو مدل دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ هستند.

به عنوان یک امتیاز نیز، اپل می‌تواند ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی مانند حالت شب را روی آیفون مقرون‌به‌صرفه پیاده سازی کند. با این حال، آیفون SE ۲۰۲۲ تقاضای نسبتا کمی داشته است. منبع ۹ to۵mac نشان می‌دهد که مصرف کننده ممکن است علاقه کمتری به دستگاهی با طراحی قدیمی داشته باشد.

با این حال، آیفون SE ۲۰۲۲ تقاضای نسبتا کمی داشته است. منبع ۹ to۵mac نشان می‌دهد که مصرف کننده ممکن است علاقه کمتری به دستگاهی با طراحی قدیمی داشته باشد.

واقعیت این است که این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش کوچک و باتری کم ظرفیت است و عمر باتری به طور فزاینده‌ای، موضوع شکایت خریداران و دارندگان آیفون SE است.

از سوی دیگر، نمایشگر بزرگ‌تر ممکن است مخاطبان آیفون SE را خوشحال کند. زیرا به طور کلی، خریداران چنین محصولی شامل کسانی هستند که دستگاه‌های کوچک را ترجیح می‌دادند. امروزه مدل مقرون به‌صرفه فقط از نظر اندازه نسبت به نسخه مینی آیفون پایین‌تر است.

سری‌های آیفون SE، آیفون‌های میان رده‌ای هستند که با ویژگی‌های قابل قبول و قیمت پایینتر نسبت به پرچمداران کمپانی اپل به فروش می‌رسند. دلیل اینکه اپل این آیفون‌ها را تولید می‌کند این است که تا کاربرانی که بودجه زیادی برای خرید پرچمداران این شرکت را ندارند، اما در عین حال آیفون خوبی را میخواهند تهیه کنند را نا امید نکند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید