«بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله»؛ یک انیمۀ فوق‌العاده و بی‌نقص

«بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله»؛ یک انیمۀ فوق‌العاده و بی‌نقص

«بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله» یک سریال انیمۀ بی‌نقص و درجه‌یک است که همه چیزش در عالی‌ترین سطح ممکن قرار دارد؛ از جلوۀ بصری و موسیقی تاثیرگذارش گرفته تا شخصیت‌های جذاب و داستان ماورائی و پیچیده‌اش.

کد خبر : ۱۱۱۶۲۷
بازدید : ۲۰۵۲

فرادید | سریال انیمۀ «بلیچ» با ۳۶۶ قسمت یکی از مشهورترین و طولانی‌ترین سریال‌های انیمۀ دهه‌های اخیر بود که از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۲ پخش می‌شد. داستان این انیمه در دنیایی خیالی و ماورائی می‌گذشت که آدم‌ها، روح‌ها و «دروگران روح» را شامل میشد. دروگران روح نژادی از ارواح هستند که بر جریان ورود و خروج ارواح بین دنیای آدم‌ها و دنیای ارواح نظارت می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ شخصیت اصلی انیمۀ «بلیچ» ایچیگو کوروساکی است که به نحوی قدرت‌های یک دروگر روح را به دست می‌آورد و حالا باید از این قدرت برای کمک به آدم‌ها و ارواح آن‌ها استفاده کند تا زندگی صلح‌آمیزی داشته باشند. بخشی از وظیفۀ او هم مبارزه با ارواح شرور و خطرناک است.

«بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله»؛ یک انیمۀ شگفت‌انگیز و بی‌نقص

حالا بعد از ده سال سریال تازۀ «بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله» دوباره ما را به همین دنیای شگفت‌انگیز برمی‌گرداند. این سریال تازه از همان قسمت اولش درخشان و جذاب ظاهر شده و علاوه بر اینکه طرفداران سریال قبلی را به هیجان آورده، برای تازه‌واردان هم چشمگیر و مجذوب‌کننده بوده است. «جنگ خونین هزارساله» اصلا وقت را تلف نمی‌کند و از همین ابتدا ما را وارد صحنه‌های نبرد می‌کند؛ نبرد‌هایی هیجان‌انگیز بین انواع مختلف ارواح شرور ترسناک و دروگران روح.

قسمت اول به خوبی ما را با شخصیت‌ها و قدرت‌های ماورائی و عجیب آن‌ها آشنا می‌کند و مقدمۀ داستانی‌ای را شکل می‌دهد که بی‌صبرانه مشتاق تماشای ادامۀ آن می‌شویم. در این سریال قهرمانان باید با یک گروه از نیرو‌های شرور موسوم به کویینشی مبارزه کنند. اعضای کویینشی شکارچیان ارواح سرگردان آدم‌ها هستند. این گروه در قسمت اول بسیار ترسناک و نیرومند نشان داده می‌شوند و این جذابیتِ مبارزه‌های سریال را بیشتر می‌کند. هر دو طرف مبارزه قدرتمند هستند و این باعث می‌شود که صحنه‌های نبرد آن‌ها خارق‌العاده و تماشایی باشد.

البته فقط داستان و شخصیت‌ها نیستند که جذابند؛ جلوۀ بصری انیمه و رنگ‌ها و درخشش‌های آن هم مسحورکننده و زیبا از کار درآمده‌اند. این را باید در کنار موسیقی تاثیرگذار و درجه‌یک سریال بگذاریم که شکوهی حماسی و هیجان‌انگیز دارد و حال و هوای پر از خون و حماسۀ سریال را به بهترین نحو به مخاطب منتقل می‌کند.

«بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله»؛ یک انیمۀ شگفت‌انگیز و بی‌نقص

وسط اینهمه مبارزه‌های خونین و عظیم و این‌همه شخصیت‌های ترسناک و خشن (مثل پادشاه کویینشی‌ها)، گاهی شوخی‌هایی را هم می‌بینیم که از قضا بسیار جاافتاده و دلپذیر از کار درآمده‌اند و لایه‌ای مفرح و شاداب به کل داستان اضافه می‌کنند.

مدت زمان قسمت اول کمتر از نیم ساعت است و با این‌حال در همین زمان کوتاه با کلی شخصیت و خطوط داستانی مختلف آشنا می‌شویم. واقعا می‌شود گفت که حتی یک ثانیه از وقت هم هدر نرفته است؛ حتی یک صحنۀ اضافی هم وجود ندارد؛ همه چیز درست سر جای خودش است و همین چیزهاست که این سریال را به یکی از بهترین انیمه‌هایی که تا به حال دیده‌ایم تبدیل می‌کند. امتیاز خیره‌کنندۀ ۹.۸ از ۱۰ که قسمت اول سریال در سایت IMDb به دست آورده، نشانه‌ای از همین درخشش فوق‌العاده است.

خلاصه هر کسی که علاقمند به دنیای انیمه‌ها باشد و بخواهد وارد یک ماجراجویی طولانی و شگفت‌انگیز در دل یک دنیای خیال‌انگیز و رازآمیز بشود، به هیچ وجه نباید «بلیچ؛ جنگ خونین هزارساله» را از دست بدهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید