نقد سریال کره‌ای «زنان کوچک»

نقد سریال کره‌ای «زنان کوچک»

«زنان کوچک» (Little Women) روایتی از زندگی سه خواهر است که در غیاب و پدر و مادرشان باید برای ساختن آینده تلاش کنند؛ روایتی پر از پیچیدگی و غافلگیری، بازی‌های خوب و روابط صمیمانه و گرم.

کد خبر : ۱۱۱۷۱۹
بازدید : ۱۴۰۶

فرادید | درخشش سریال‌های کره‌ای در سال ۲۰۲۲ هم مثل سال‌های قبل ادامه پیدا کرد و در این بین بیشترین جذابیت مربوط به آن سریال‌هایی بود که با محوریت شخصیت‌های زن ساخته شده بودند؛ سریال‌هایی مثل «وکیل ووی خارق‌العاده»، «عدالت برای نوجوانان»، «سی و نه» و «ازدواج و آرزوها».

به گزارش فرادید؛ حالا یک مورد دیگر را هم باید به این فهرست اضافه کنیم: «زنان کوچک». داستان این سریال از رمان قرن نوزدهمی «زنان کوچک» اثر لوئیزا می‌الهام گرفته شده، اما فضا و حال و هوای آن کاملا کره‌ای و امروزی است و تفاوت زیادی با فضای رمان دارد.

نقد سریال کره‌ای «زنان کوچک»

شخصیت‌های اصلی سریال سه خواهر کره‌ای هستند که پدر قمارباز و معتادشان سال‌ها قبل به خاطر بدهکاری آن‌ها را رها کرده و از کشور گریخته است. مادرشان هم در اوایل قسمت اول پولی را که دو خواهر بزرگتر برای فرستادن خواهر کوچکشان به تور اروپا جمع کرده‌اند می‌دزدد و آن‌ها را ترک می‌کند!

حالا این سه خواهر مانده‌اند و آینده‌ای که خودشان باید بسازند. یکی از خواهر‌های بزرگتر خبرنگار است و دیگری در یک شرکت کار می‌کند. هر دوی آن‌ها در کارشان با مشکلاتی رو به رو هستند که مسیر پیشرفتشان را ناهموار کرده است. اما اوضاع قرار است پیچیده‌تر از این‌ها هم بشود.

این‌جو خواهری است که در شرکت کار می‌کند. او با یکی از همکارانش ارتباطی صمیمی پیدا می‌کند، ولی بعد از یک مدت کوتاه این همکار ظاهرا خودکشی می‌کند. اما آن چیزی که داستان را جذاب می‌کند این است که این دوست، حدود دو میلیارد وون برای این‌جو به ارث می‌گذارد؛ پولی که این‌جو می‌داند از راه غیرقانونی به دست آمده و در عین حال می‌تواند زندگی او و خواهرانش را متحول کند.

از طرف دیگر این‌کیون که در خبرگزاری کار می‌کند درگیر تحقیق دربارۀ یک شخصیت سیاسی ثروتمند می‌شود؛ اما این شخصیت سیاسی برای رها شدن از این ماجرا، قضیۀ معتاد بودن این‌کیون به الکل را فاش می‌کند که منجر به تعلیق یک‌ماهۀ او از کارش می‌شود.

نقد سریال کره‌ای «زنان کوچک»

این فقط یک بخش کوچک از اتفاقاتی است که در یک ساعت قسمت اول سریال اتفاق می‌افتد. از همان ابتدا شخصیت‌های متعدد و ماجرا‌های پیچیده‌ای در برابر ما قرار می‌گیرند که نمی‌دانیم چطور قرار است به هم پیوند بخورند، اما هر کدامشان به تنهایی می‌تواند ما را به دنبال خودش بکشاند. با اینکه مدت زمان هر قسمت نسبتا طولانی است، اما قصه و ماجرا به اندازۀ کافی وجود دارد که باعث شود این زمان طولانی کسالت‌آور به نظر نرسد.

چرخش‌های داستانی چیزی است که این سریال اصلا کمبودی در آن ندارد. هر لحظه انتظار دارید که ماجرا به سمت متفاوتی برود و پیچیدگی‌ها و جاذبه‌های تازه‌ای پیدا کند. اما آنچه که حتی بیشتر از چرخش‌های داستانی ما را مجذوب می‌کند، نوع ارتباط بین خواهرهاست. آن‌ها پدر و مادر حمایتگر و سالمی نداشته‌اند، اما ارتباط بین خودشان بسیار گرم و صمیمانه است و به هر قیمتی می‌خواهند به یکدیگر کمک کنند.

جادوی دیگری که در سریال «زنان کوچک» نهفته است این است که سختی‌ها و مشکلات پیش روی شخصیت‌ها را طوری نشان می‌دهد که ذهن بیننده را آزار نمی‌دهد. این تا حدی به خاطر جلوۀ بصری پر از رنگ و نشاط سریال است و تا حدی به خاطر بازی‌های پرانرژی و گرم بازیگران.

«زنان کوچک» درست مثل خود زندگی است: پر از اتفاقات غیرمنتظره، پر از شخصیت‌هایی که به سادگی نمی‌شود تشخیص داد که چه افکار و نیاتی دارند و پر از انتظارات و امید‌هایی که ما را به تماشای ادامۀ داستان می‌نشانند.

بازیگران : کیم گو ایون (Kim Go Eun)، نام جی هیون (Nam Ji Hyun)، پارک جی هو (Park Ji hu) و دیگران

تاریخ انتشار : از ۱۲ شهریور تا ۱۷ مهر (۱۲ قسمت)

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید