یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

سازمان هدفمندی یارانه ها، هنوز اطلاعیه‌ای در مورد زمان واریز یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ صادر نکرده است. اما تجربه شش ماه گذشته نشان داده است که دولت به شکل معمول در روز بیستم هر ماه، یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

کد خبر : ۱۱۱۷۴۸
بازدید : ۳۰۹۱۶

فرادید | شش ماه از پرداخت یارانه نقدی جدید می‌گذرد و هنوز دولت در اجرای سراسری کالابرگ به نتیجه نهایی نرسیده است. البته وزیر اقتصاد چند روز قبل اعلام کرد که این طرح از دستور کار دولت خارج نشده، اما برای اجرای دقیق‌تر این طرح، وزارت رفاه به یک دوره آزمایشی دیگر نیاز دارد تا ایراده را برطرف کند.

به گزارش فرادید، در مجموع همخ احسان خاندوزی ابراز امیدواری کرده که طرح جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ از سوی دولت اجرایی شود؛ بنابراین فعلا خبری از اجرای سراسری کالابرگ نیست و باید چند ماهی صبر کرد.

تاکید دولت بر اجرای طرح کالابرگ در حالی است که بخشی از مخاطبان فرادید و فرارو در طول شش ماه اخیر از راه‌های مختلف مخالفت شان را با این طرح اعلام کرده اند. از طرفی بخشی از نمایندگان مجلس که صدای یارانه بگیران مخالف طرح کالابرگ را شنیده اند، به دولت توصیه کرده اند، فعلا این طرح را اجرایی نکند.

اما با این حال به نظر می‌رسد که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی و اجرای سراسری کالابرگ جزم کرده است.

یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

سازمان هدفمندی یارانه ها، هنوز اطلاعیه‌ای در مورد زمان یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ صادر نکرده است. اما تجربه شش ماه گذشته نشان داده است که دولت به شکل معمول در روز بیستم هر ماه، یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

افزایش یارانه نقدی صحت دارد؟

در مورد میزان واریزی‌ها نیز در طول روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها شایعه افزایش سطح یارانه‌ها را مطرح کرده بودند. اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت فعلا تصمیمی برای افزایش یارانه‌های نقدی ندارد؛ بنابراین همچنان یارانه بگیران حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید