یک روش ساده برای تهیه کره بادام زمینی خانگی

یک روش ساده برای تهیه کره بادام زمینی خانگی

اجازه دهید بادام‌ها کاملا خنک شود سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و در حد بسیار کم، نمک بزنید. بادام‌ها باید آنقدر خرد شوند تا حالت خمیر پیدا کنند.

کد خبر : ۱۱۱۹۳۳
بازدید : ۸۲۷

کره بادام زمینی یکی از خوراکی‌های مغذی است که از بادام زمینی گریل‌شده تهیه می‌شود.

این محصول جزو بهترین منابع پروتئین گیاهی است و مقدار فراوانی ویتامین و موادمعدنی از جمله آهن دارد. گرچه خرید کره بادام زمینی از فروشگاه‌های معتبر انتخاب مناسبی است، اما می‌توان این محصول را در منزل نیز تهیه کرد.

کره بادام زمینی حاوی مقدار فراوانی چربی و کالری است و هر یک قاشق سوپخوری آن حدود ۱۱۵ کیلوکالری انرژی دارد. چربی‌های کره بادام زمینی اساسا از نوع چربی‌های غیراشباع و سالم است. همچنین منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی محسوب می‌شود.

کره بادام زمینی مقدار کمی چربی اشباع دارد. نوع چربی دیگر در کره بادام زمینی، اسیداولئیک نام دارد که در حفظ کلسترول، قند و فشار خون ایده‌آل موثر است. کره بادام زمینی امگا۶ نیز دارد این اسید چرب باعث کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید خون می‌شود.

بادام‌زمینی حاوی بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B و E و موادمعدنی به‌خصوص منیزیوم، آهن، روی و مس است. این محصول منبع طبیعی آرژنین است که نوعی اسیدآمینه موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است، زیرا عملکرد مطلوب عروق خونی را تسهیل می‌کند.

بادام‌زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله رِزوراتول است که تاثیر آن در مقابله با سرطان و کاهش احتمال ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی‌عروقی و تحلیل شناختی تایید شده است. البته باید توجه داشت در مورد کره بادام‌زمینی همانند دیگر محصولات چرب باید این ماده غذایی در حد متعادل مصرف شود.

روش تهیه کره بادام زمینی در خانه

در صورت عدم‌دسترسی به کره بادام­زمینی باکیفیت می‌توانید این محصول را در منزل آماده کنید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و مقداری بادام‌زمینی خام را در سینی بریزید و در فر بگذارید.

مقدار بادام‌زمینی باید به اندازه‌ای باشد که یک لایه را تشکیل دهد؛ البته حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید بادام‌ها حرارت ببینند. حرارت کمتر یا بیشتر بادام به ذائقه تان بستگی دارد.

اجازه دهید بادام‌ها کاملا خنک شود سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و در حد بسیار کم، نمک بزنید. بادام‌ها باید آنقدر خرد شوند تا حالت خمیر پیدا کنند.

یادتان باشد که نیازی به افزودن روغن به این مخلوط نیست، زیرا بادام‌زمینی روغن دارد. زمانی که بادام‌ها کاملا حالت کرم‌مانند پیدا کردند، کره بدست آمده را در ظرف شیشه‌ای درب‌دار بریزید، در یخچال قرار دهید و در طی یک ماه آنرا مصرف کنید.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید