ابداع رباتی عجیب با توانایی حفاری!

ابداع رباتی عجیب با توانایی حفاری!

ربات مذکور EMBUR نام دارد و گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آنرا ابداع کرده اند. این گجت مانند خرچنگ مذکور با استفاده از پا‌های «ناجورگرای» خود در یک واسطه دانه دار به طور عمودی حفاری کند.

کد خبر : ۱۱۱۹۴۲
بازدید : ۴۲۶

محققان با الهام از یک خرچنگ کوچک رباتی ابداع کرده اند که می‌تواند بطور مستقیم داخل خاک حفاری کند و در آینده به نمونه برداری از زمین کشاورزی و محل ساخت و ساز کمک کند.

به گزارش نیواطلس، خرچنگ خال کوچک اقیانوس آرام یا Emerita analoga یک استعداد خارج العاده دارد و می‌تواند با استفاده از پا‌های انعطاف پذیرش بطور مستقیم زیر زمین را سوراخ کند. اکنون یک ربات آزمایشی جدید این قابلیت را تقلید می‌کند که در حقیقت کاربرد‌های زیادی برای آن وجود دارد.

ربات مذکور EMBUR نام دارد و گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آنرا ابداع کرده اند. این گجت مانند خرچنگ مذکور با استفاده از پا‌های «ناجورگرای» خود در یک واسطه دانه دار به طور عمودی حفاری کند. ویژگی مذکور سبب می‌شود تا ماده هنگام حرکت در جهات مختلف ویژگی‌های متفاوتی را از خود نشان دهد.

هرچند خرچنگ ۱۰ پا دارد، ولی EMBUR فقط ۴ پا دارد. اما ربات هم مانند خرچنگ با تکان داد پا‌های یک طرف بدنش و سپس پا‌های طرف دیگر بدن، حفاری می‌کند. در ربات مذکور هرکدام از پا‌ها به یک شکل یک میله فلزی امتداد پذیر با نواری از پارچه است.

همزمان با دور شدن پا از بدن، تکه پارچه کشیده می‌شود. این روند سبب می‌شود تا پارچه بعنوان چیزی شبیه سبد عمل کند و در حقیقت واسطه دانه دار را جمع آوری و جابجا کند. با جمع شدن پا به سمت بدنه، اندازه آن کوتاه‌تر خواهد بود و در نتیجه پارچه آزاد می‌شود و به جای جمع آوری واسطه دانه دار آن را رها و حرکت می‌کند.
پیشنهاد ویژه
دستگاه تصفیه آب خانگی راد گستر نوینخرید آنلاین دستگاه تصفیه آب با ارسال و نصب رایگاندستگاه تصفیه آب خانگی راد گستر نوینخرید دستگاه تصفیه آب به صورت قسطی با ۱ سال گارانتی طلایی

EMBUR با تکرار سریع این حرکات می‌تواند واسطه را حفر کند و تمام بخش‌های باز مفاصل ربات با یک غشای لاستیکی پوشیده می‌شوند. به این ترتیب پا میتواند آزادانه‌تر حرکت کند.

این پروژه به رهبری هانا استورات انجام شده که هم اکنون مشغول توسعه ربات‌هایی است که قادر به حفر شن و خاک واقعی هستند. او امیدوار است نسل‌های آینده ربات بتوانند در فعالیت‌هایی مانند ارزیابی خاک در زمین‌های کشاورزی و مناطق ساخت و ساز و همچنین جمع آوری داده از کف اقیانوس (Ocean) یا حتی بعنوان لنگر کشتی‌ها عمل کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید