طرز تهیه و دستور پخت سوسیس انگشتی

طرز تهیه و دستور پخت سوسیس انگشتی

سوسیس انگشتی یک نوع سوسیس می‌باشد که یکی از محبوب‌ترین سوسیس‌ها می‌باشد و منظور از انگشتی به دلیل سایز ریز و کوچک ان می‌باشد و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. البته نوعی کوکتل نیز به حساب می‌آید.

کد خبر : ۱۱۲۰۰۷
بازدید : ۱۲۰۶

سوسیس انگشتی یکی از فینگرفود‌های بسیار ساده است که با چند قلم مواد تهیه می‌شود و طعم بی نظیری دارد. شما می‌توانید از سوسیس انگشتی در سینی مزه و تولد‌ها و مهمانی‌ها خود در کنار دیگر غذا‌ها استفاده کنید. این سوسیس انگشتی هم با خمیر یوفکا و خمیر هزارلا تهیه می‌شود و گاهی در بعضی از رسپی از خمیر جادویی نیز برای این فینگرفود راحت استفاده می‌شود.

سوسیس انگشتی یک نوع سوسیس می‌باشد که یکی از محبوب‌ترین سوسیس‌ها می‌باشد و منظور از انگشتی به دلیل سایز ریز و کوچک ان می‌باشد و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. البته نوعی کوکتل نیز به حساب می‌آید.

همان طور که گفته شده از سوسیس انگشتی برای تهیه انواع فینگرفود‌ها استفاده می‌شود و طعم بی نظیری دارد و به دلیل ظاهر جذاب آن به مهمانی‌ها و مجالس زیبایی می‌بخشد.

مواد لازم برای تهیه سوسیس انگشتی

سوسیس انگشتی ۱ بسته
خمیر یوفکا ۱ بسته
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سیاه دانه و کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه سوسیس انگشتی با خمیر یوفکا

مرحله اول: آماده سازی خمیر
ابتدا باید خمیر یوفکا را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود، شما می‌توانید از خمیر هزارلا استفاده کنید. خمیر را باید به اندازه ۸*۳ برش بزنید. اگر از خمیر هزارلا استفاده می‌کنید باید دور تا دور خمیر را برش بزنید تا بهتر در فر پف کند.

مرحله دوم: پیچیدن خمیر
حالا باید هر سوسیس انگشتی را داخل هر برش قرار دهید به طور که سر و ته سوسیس بیرون باشد و خمیر دور تا دور سوسیس را بگیرید و در انتها درز را با دست خوب فشار دهید تا فیکس شود و در هنگام پخت باز نشود.

سوسیس انگشتی
مرحله سوم: پخت سوسیس انگشتی
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و هم بزنید تا تز لختگی خارج شود. سوسیس انگشتی‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و روی خمیر را با کمک فرچه آشپزی با زرده رومال کنید و سیاه دانه یا کنجد به دلخواه روی هر برش قرار دهید. حالا باید سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته و سوسیس‌ها طلایی شود و در انتها گریل را روشن کنید تا روی سوسیس انگشتی طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوسیس انگشتی با خمیر یوفکا و هزارلا

برای سرو می‌توانید سوسیس انگشتی را داخل دیس قرار دهید سس دلخواه خود را داخل کاسه ریخته و در کنار سوسیس انگشتی سرو کنید.

اگر از خمیر هزارلا استفاده می‌کنید از شب قبل از فریزر خارج کنید و داخل یخچال قرار دهید و ۳ ساعت قبل مصرف داخل دمای محیط قرار دهید تا نرم شود.‌

می‌توانید سوسیس انگشتی را در فر برقی و توستر نیز تهیه کنید و دقت کنید، چون دمای فر‌ها باهم متفاوت است ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد.

منبع: پارسی دی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید