چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می‌شوند؟

چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می‌شوند؟

کافئین بیش‌از حد می‌تواند شما را به طور کلی مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می‌دهد که برای کاهش خطر سردرد، افراد مبتلا به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به ۲۰۰ میلی‌گرم محدود کنند.

کد خبر : ۱۱۲۰۶۰
بازدید : ۷۴۱

از آنجایی که سردرد‌ها و حملات میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از عوامل موثر در شروع علائم آن، حائز اهمیت است.

برخی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها ممکن است باعث سردرد یا حملات میگرنی شوند؛ بنابراین توجه به آنچه می‌خورید و می‌نوشید به شما در کشف علت سردرد یا محرک‌های میگرن کمک می‌کند.

در ادامه به نقل از نشریه پزشکی Everyday Health به برخی از غذاها، نوشیدنی‌ها و موادی که معمولا با سردرد و حملات میگرنی مرتبط هستند، خواهیم پرداخت:

* شکلات: بسیاری از افراد اغلب بلافاصله پس از خوردن شکلات سردرد می‌گیرند، این امر منجر به این باور می‌شود که شکلات باعث سردرد می‌شود. اما شاید همیشه اینطور نباشد. بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، درست قبل از شروع سردرد، دچار اشتهای شدیدی به برخی مواد غذایی از جمله شکلات می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر، مصرف یک تخته شکلات ممکن است هشداری برای شروع سردرد باشد نه علت آن.

* قهوه: کافئین بیش‌از حد می‌تواند شما را به طور کلی مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می‌دهد که برای کاهش خطر سردرد، افراد مبتلا به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به ۲۰۰ میلی‌گرم محدود کنند.

* گوشت‌های فرآوری‌شده: نیترات‌هایی که به‌عنوان مواد نگهدارنده در هات‌داگ، بیکن و ... استفاده می‌شوند، ممکن است رگ‌های خونی را گشاد کرده و باعث سردرد در برخی افراد شود.

* بستنی: سردرد شدید بعد از خوردن بستنی به احتمال زیاد واکنشی به سرما است، نه خود بستنی. "سردرد بستنی" در صورت گرمازدگی بیشتر محتمل است و درد معمولاً در حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به اوج خود می‌رسد.

* شیرین‌کننده‌های مصنوعی: شیرین کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز در برخی از افراد با سردرد مرتبط است؛ با این حال شواهد موجود نشان می‌دهد که آن‌ها محرک‌های قوی میگرن برای اکثر افراد نیستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید