زن جوان قربانی قرص‌های لاغری

زن جوان قربانی قرص‌های لاغری

پس از ثبت شکایت جسد سحر برای تحقیقات بیشتر و مشخص شدن علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پس از معاینات لازم در گزارشی اعلام کردند: «علت فوت مصرف متامفتامین یا شیشه مخدر بوده است.»

کد خبر : ۱۱۲۰۸۹
بازدید : ۴۶۴

مرد عطار که متهم است با فروش قرص‌های لاغری، باعث مرگ زن جوانی شده بود، به اتهام مداخله در امور پزشکی و قتل شبه‌عمد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

رسیدگی به این پرونده از یک سال پیش با شکایت مرد جوانی که مدعی بود همسرش به خاطر مصرف قرص‌های لاغری جان باخته است، آغاز شد.

وی در توضیح ماجرا گفت: همسرم سحر چند کیلویی اضافه وزن داشت و خیلی تلاش کرد تا بتواند وزنش را کاهش دهد. چند ماهی ورزش کرد، اما وقتی دید با ورزش کردن به وزن ایده‌آلش نمی‌رسد به سراغ چند پزشک تغذیه رفت با رژیم‌های مختلف هدفش را دنبال کرد، ولی بازهم موفق به کاهش وزن نشد تا اینکه چند وقت پیش با تبلیغات یک عطاری و قرص‌های تضمینی لاغری مواجه شد و تصمیم گرفت از آن طریق به کاهش وزن برسد.

پس از تهیه قرص‌های لاغری آن را طبق دستور فروشنده مصرف کرد، اما به یکباره حالش بد شد و به ناچار او را به بیمارستان رساندم پزشکان به خاطر وضعیت سحر توصیه کردند که باید بستری شود. ۱۰ روز از بستری شدن همسرم نگذشته بود که ایست قلبی کرد و جان باخت. اطمینان دارم که مواد موجود در ترکیب قرص‌های لاغری باعث فوت همسرم شده است و به همین خاطر از مرد عطار شکایت دارم.

پس از ثبت شکایت جسد سحر برای تحقیقات بیشتر و مشخص شدن علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پس از معاینات لازم در گزارشی اعلام کردند: «علت فوت مصرف متامفتامین یا شیشه مخدر بوده است.»
با گزارش پزشکی قانونی مرد عطار به اتهام مداخله در امور پزشکی و قتل شبه‌عمد بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد.

وی در بازجویی‌های اولیه منکر اتهامش شد و گفت: این زن تنها مشتری من نبوده و تاکنون مشتری‌های بسیاری داشته‌ام و همه آن‌ها هم زنده هستند. من در ترکیب قرص‌ها هیچگاه از متامفتامین استفاده نکردم و شاید خود قربانی شیشه مصرف کرده و حالا همسرش می‌خواهد مرگ او را گردن من بیندازد؛ بنابراین من نه مداخله‌ای در امور پزشکی کرده‌ام و نه مرتکب قتل شبه‌عمد شده‌ام.

در ادامه شاکی در پاسخ به سؤال مأموران که آیا همسرت مواد مخدر شیشه مصرف می‌کرده عنوان کرد: سحر هیچ وقت مواد مخدر مصرف نکرده و زندگی سالمی داشت. تا قبل از مصرف قرص‌های لاغری او سالم بود و پس از مصرف قرص‌ها حالش بد شد و از شما می‌خواهم مواد تشکیل‌دهنده قرص‌ها را به آزمایشگاه بفرستید تا مشخص شود که در ترکیب آن از شیشه استفاده شده یا نه.

با این اظهارات و با دستور قضایی قرص‌های لاغری به آزمایشگاه پزشکی قانونی فرستاده و معلوم شد که در ترکیب قرص‌های لاغری شیشه وجود داشته است. پس از این گزارش و تکمیل تحقیقات پرونده متهم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند. اما متهم که با قرار وثیقه آزاد بود به جایگاه رفت و با انکار اتهاماتش گفت: همانطوری که در مراحل بازجویی هم تأکید کردم من در ترکیب قرص‌های لاغری به هیچ عنوان از متامفتامین یا ماده مخدر شیشه استفاده نکرده‌ام.

اگر هم شاکی مدعی است که همسرش پس از مصرف قرص‌های لاغری حالش بد شده شاید قرص‌های لاغری را از جای دیگری تهیه کرده و باعث مرگش شده است، چراکه قرص‌هایی که من می‌فروشم هم گیاهی است هم مجوز سیب سلامت دارد. پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید