ساعت‌های هوشمند مرگ را پیش بینی می‌کنند!

ساعت‌های هوشمند مرگ را پیش بینی می‌کنند!

پیش‌بینی‌های مربوط به مرگ در آینده که توسط این مدل طراحی شده از سوی محققین انجام شد، در ۷۲ درصد موارد پس از یک سال و ۷۳ درصد پس از ۵ سال درست از آب درآمده بود.

کد خبر : ۱۱۲۱۵۵
بازدید : ۷۴۶

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اندازه‌گیری با حسگر‌های حرکتی که روی مچ دست بسته می‌شوند، خطر مرگ را تا ۵ سال آینده نشان می‌دهند.

به گزارش دیلی بیست، این تحقیق به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعتبارسنجی‌ها درباره فناوری‌های پوشیدنی تا به امروز، امکان استفاده از سیستم تشخیص حرکت در تلفن‌های هوشمند را برای بررسی سلامت بیمار بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب پزشک، افزایش می‌دهد.

این مطالعه که در مجله علمی PLOS Digital Health منتشر شد، از داده‌های حدود ۱۰۰ هزار بریتانیایی در بانک زیستی بزرگ انگلیس که جمع‌آوری اطلاعات سلامت و بیومتریک افراد را در سال۲۰۰۶ آغاز کرده و تا ۱۴ سال بعد همچنان آن را دنبال می‌کند، استفاده کرده است.

طی استفاده یک هفته‌ای شرکت‌کنندگان این تحقیق از حسگر‌های مچی، محققان دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign مدلی طراحی کردند که شتاب فرد و مسافت طی شده را به بخش‌های ۶ دقیقه‌ای تبدیل می‌کند.

به‌گفته بروس شاتز، نویسنده این مطالعه و محقق علوم کامپیوتر دانشگاه ایلینویز، دانشمندان این مدت زمان را برای تقلید از آزمایش پیاده روی ۶ دقیقه‌ای انتخاب کردند که معمولا در بررسی عملکرد قلب و ریه در طول یک چکاپ پزشکی انجام می‌شود.

در این نوع چکاپ طی ۶ دقیقه فرد با سرعت متعادل راه می‌رود و کل مسافت طی شده آن‌ها با معیار‌های سنی مقایسه می‌شود.

شاتز گفت: این آزمایش معیار خارجی بسیار خوبی است از آنچه در داخل بدن می‌گذرد و می‌تواند به راحتی با استفاده از شتاب سنج موجود در حسگر مچ دست یا یک تلفن ارزان قیمت تکرار شود.

پیش‌بینی‌های مربوط به مرگ در آینده که توسط این مدل طراحی شده از سوی محققین انجام شد، در ۷۲ درصد موارد پس از یک سال و۷۳ درصد پس از ۵ سال درست از آب درآمده بود.

به گفته شاتز این مطالعه نمایش امیدوارکننده‌تری از فناوری‌های نظارتی مانند حسگر‌های تلفن هوشمند و ساعت‌های هوشمند مچی است. دانلود اپلیکیشنی که سلامت شما را در طول روز اندازه‌گیری کند، می‌تواند راهی راحت و بدون درد برای حفظ سلامت افراد و عمر طولانی‌تر باشد.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید