کار‌هایی ساده برای داشتن پوستی به شفافیت آینه

کار‌هایی ساده برای داشتن پوستی به شفافیت آینه

باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب برای شما واجب‌تر است.

کد خبر : ۱۱۲۲۳۳
بازدید : ۱۹۱۱

از آن‌جایی که پوست صورت یکی از قسمت‌های بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب‌پذیر است، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.

در این مطلب به موضوع کار‌هایی ساده برای زیبایی پوست می‌پردازیم.

این کرم را روزی دو بار مصرف کنید

باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب برای شما واجب‌تر است. برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید.

صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب‌کننده ضمن از بین بردن خشکی و در پی آن چین و چروک‌ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

اول تست کنید بعد مصرف

اگر قرار است از یک محصول جدید استفاده کنید، همیشه و همیشه قبل از استفاده آزمونی کوچک (مثلا روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوش) انجام دهید. حداقل ۲۴ ساعت برای مشاهده علائم سوزش، قرمزی یا دیگر مشکلات پوستی صبر کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است، این آزمون را روی پوست ساعدتان تکرار کنید. اگر موردی نبود می‌توانید با فراغ خاطر از محصول استفاده کنید.

محصولات غیرآلرژی‌زای مخصوص پوست لزوما بهترین انتخاب شما نیستند. از آنجایی که هیچ استانداردی برای کلمه غیرآلرژی‌زا وجود ندارد، محصولاتی که این ادعا را دارند، همیشه برای پوست‌های حساس مناسب نیستند پس این مواد را کورکورانه نخرید.

حتما ضد آفتاب بزنید

یکی از کار‌های ساده برای زیبایی پوست استفاده از ضدآفتاب است. هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روز ضد آفتاب SPF۴۰ زیر پایه آرایش خود استفاده کنید. باور کنید کرم‌پودر‌هایی که مصرف می‌کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند.

پس همیشه پیش از هر کاری روی صورت‌تان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. پوست‌های تحریک‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه‌های تشدیدکننده با کرم‌های ضدآفتاب با SPF۳۰ یا بالاتر توصیه می‌شود.

بدون پاکسازی نخوابید

پوست شما همیشه باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می‌تواند برای پوست‌های حساس زیاد باشد). پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای پوست‌های حساس فرموله شده، اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایش یا آلودگی باقی مانده به مالش‌های سخت نیاز داشته باشید.

فراموش نکنید که بعد از شست‌وشو یا استفاده از پاک‌کننده‌ها پوست‌تان را سریع مرطوب کنید. اگر به تیپ خود اهمیت می‌دهید، به مطلب این ۳ مانتوی جذاب را پاییز امسال بخرید مراجعه کنید.

هر محصولی را مصرف نکنید

پوست عضوی آسیب‌پذیر است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرایش غرق نکنید. همه آن چیزی که واقعا برای مراقبت از پوست‌تان نیاز دارید، یک پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب است؛ پس به یاد داشته باشید هرچه فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی که برای پوست‌تان استفاده می‌کنید، کمتر باشد، بهتر است.

آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می‌کند که برای پوست‌های حساس از محصولات با کمتر از ۱۰ مواد تشکیل‌دهنده استفاده شود. چرا که هر چه فرمول محصول پیچیده‌تر باشد، احتمال تحریک بیشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضیحات کامل محصولات خود را مجهز کنید.

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید

اینکه پوست شما حساس است به این معنا نیست که باید بدون آرایش باشید. آرایش کنید، اما این چهار راهنمایی را همیشه دنبال کنید:

از مواد معدنی پودری (که اکثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) یا از مواد پایه سیلیکون استفاده کنید تا احتمال حساسیت و سوزش را کاهش دهید.

از ریمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نکنید، چون برای حذف آن مواد پاک‌کننده خشن مورد نیاز است.

از خط چشم فرم مدادی استفاده کنید، نه مایع، چون دومی اغلب شامل لاتکس بوده و ممکن است باعث واکنش‌هایی روی پوست‌تان شود.

لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید. چون می‌توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم‌تر تمیز کردن مرتب برس خود را فراموش نکنید.

منبع: دلتا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید