تویوتا bZ۳؛ سدان الکتریکی جدید در بازار چین!

تویوتا bZ۳؛ سدان الکتریکی جدید در بازار چین!

bZ۳ به‌عنوان برادر کوتاه‌قامت کراس‌اوور bZ۴X، از طریق همکاری با بی‌وای‌دی توسعه داده شده و در چین از طریق شبکه نمایندگی‌های تویوتا فاو عرضه خواهد شد.

کد خبر : ۱۱۲۲۶۶
بازدید : ۵۷۵

تویوتا سدان الکتریکی جدیدی بنام bZ۳ را برای رقابت با تسلا مدل ۳ معرفی کرده است. البته این خودرو فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است و در این کشور تولید می‌شود.

bZ۳ به‌عنوان برادر کوتاه‌قامت کراس‌اوور bZ۴X، از طریق همکاری با بی‌وای‌دی توسعه داده شده و در چین از طریق شبکه نمایندگی‌های تویوتا فاو عرضه خواهد شد. ظاهر زاویه‌دار bZ۳ شباهت زیادی به bZ۴X دارد و هردو خودرو روی پلت‌فرم e-TNGA تویوتا ساخته شده‌اند. تویوتا، اما در این سدان الکتریکی جدید از باطری‌های لیتیوم یونی بی‌وای‌دی استفاده کرده است.

تویوتا bZ۳

این شرکت هنوز اندازه باطری‌ها و قدرت bZ۳ را اعلام نکرده، اما از بردی بیش از ۶۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ خبر داده است. همچنین به سرعت شارژ هم اشاره‌ای نشده، اما یکی از اطلاعات جالب در مورد این خودرو، ادعای عجیب تویوتا است مبنی بر اینکه باطری‌های bZ۳ پس از ۱۰ سال استفاده همچنان ۹۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. کسی می‌داند که آیا مردان تویوتا و بی‌وای‌دی تاکنون با گوشی‌های هوشمند کار کرده‌اند؟!

این سدان الکتریکی جدید ژاپنی از لحاظ ابعاد به رقیب اصلی خود یعنی مدل ۳ نزدیک است، اما با ۴،۷۲۵ میلی‌متر طول، ۱،۴۷۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری میلی‌متری، کمی بزرگ‌تر از رقیب آمریکایی بزرگ‌تر است.

تویوتا bZ۳

ضریب آئرودینامیک ۰.۲۱ این ماشین نیز هرچند رقم رکوردشکنی نیست، ولی بااین‌حال هنوز هم چشمگیر به نظر می‌رسد و از bZ۴X با ۰.۲۹ کمتر است. در داخل، هرچند bZ۳ هم مثل همتای کراس‌اوور خود مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی دارد که دیدن آن از بالای غربیلک فرمان صورت می‌گیرد نه از داخل آن، اما در این سدان جدید در میانۀ داشبورد بجای نمایشگر لمسی افقی که در کراس‌اوور الکتریکی تویوتا دیده بودیم، از یک نمایشگر عمودی بزرگ استفاده شده است.

به گفتهٔ تویوتا، این سدان الکتریکی مخصوص بازار چین طراحی شده و فعلاً هیچ اشاره‌ای به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی نشده است. همچنین ازآنجایی‌که در ایالات‌متحده فقط خودرو‌های ساخت آمریکای شمالی مشمول دریافت مشوق‌های مالیاتی خودرو‌های الکتریکی می‌شوند، عرضهٔ bZ۳ در این کشور خیلی بعید به نظر می‌رسد.

تویوتا bZ۳

بااین‌حال، انتظار می‌رود این ماشین در چین به میزان قابل‌توجهی از مدل ۳ ارزان‌تر باشد. البته هنوز قیمت رسمی bZ۳ اعلام نشده، اما به گزارش رویترز، تویوتا قصد دارد آن را با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار یوآن معادل ۲۸ هزار دلار به فروش برساند درحالی‌که ارزان‌ترین نسخهٔ تسلا مدل ۳ در چین ۲۷۹ هزار یوآن معادل ۳۸،۶۶۰ دلار قیمت دارد.

منبع: پدال

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید