قیمت طلای جهانی، امروز ۴ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۴ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۵۵ دلار و ۷۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۲۷۸
بازدید : ۵۱۳

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۴ آبان ماه قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش ۲.۷۹ درصد به ۱۶۵۵ دلار و ۷۲ سنت رسید.

دیروز بازار‌های جهانی طلا و نقره در پی گزارش پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها درباره شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکا در ماه اکتبر واکنش نشان داد. به این ترتیب با کاهش شاخص دلار آمریکا، روند قیمتی اونس طلا ونقره صعودی شد.

این آمار، همچنین بازدهی خزانه‌داری آمریکا را پایین آورد، رشد صعودی پیدا کردند. گزارش ضعیف شاخص اعتماد مصرف کننده ممکن است فدرال رزرو را وادار کند که زودتر از سیاست‌های تهاجمی در زمینه نرخ سود عقب نشینی کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان گفتند که بانک مرکزی نباید تا زمانی که تورم به حدود نصف سطح فعلی کاهش پیدا کند، توقف کند، زیرا فدرال رزرو چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ بهره را در ۲ نوامبر انجام خواهد داد.

از سوی دیگر در بازار اوراق بهادار، بازدهی خزانه‌داری آمریکا به دنبال داده‌های قوی بازار کار و اظهارنظر‌های تند مقامات فدرال رزرو، نزدیک به بالاترین حد چند ساله‌ی خود باقی ماند و تقاضا برای شمش با بازده صفر را کاهش داد.

اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر و در عین حال ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید