قیمت طلای جهانی امروز ۵ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۵ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۵ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۶۸ دلار و ۸۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۳۵۵
بازدید : ۵۳۶

فرادید | روند صعودی قیمت طلا ادامه دارد. امروز ۵ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۵.۰۳ درصد به ۱۶۶۸ دلار و ۸۵ سنت رسید.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه گفت که کره شمالی آماده سازی اولیه را برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود تکمیل کرده است. همانطور که بلومبرگ نیوز گزارش داد، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه به پارلمان خود گفت: «ما ارزیابی کردیم که این کشور آماده سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.»

همین موضوع موجب هراس سرمایه‌گذاران شده است، در نتیجه آنان مانند اکثر مواقع به سوی پناه‌گاه سنتی خود یعنی طلا رفته و تا حدودی موجب صعود قیمت طلا شود.

شاخص دلار نیز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از ۲۰ سپتامبر اندکی تغییر کرد. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از اوج چند ساله‌ای که هفته گذشته به دست آمد، کاهش یافت. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده چهارمین افزایش متوالی ۷۵ نقطه پایه نرخ‌بهره را در پایان نشست سیاستی خود در اول تا دوم نوامبر اعلام کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است، زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده می‌شود و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد.

بررسی مقیاس ساعتی بیانگر آن است که قیمت طلا پس از سقوط به زیر سطح حمایت افقی که بالاترین سطح روز پنج‌شنبه و در ۱۶۴۰.۵۵ دلار بود، بازگشتی شدید دارد. خط روند نزولی که از اوج ۱۳ اکتبر در ۱۶۸۲.۵۳ دلار قرار گرفت، در آینده به عنوان مقاومت اصلی برای قیمت طلا عمل خواهد کرد.

انتظار می‌رود که این فلز گرانبها حرکتی جانبی به جلو نشان دهد؛ زیرا شاخص قدرت نسبی (۱۴-RSI) به محدوده‌ی ۴۰.۰۰ الی ۶۰.۰۰ تغییر کرده است. در این بین، میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) نزدیک به ۱۶۵۱.۵۰ دلار به عنوان پشتیبان اصلی برای شمارنده عمل می‌کند.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید