تشکر از شهاب حسینی و یک اعتراف

کد خبر : ۱۱۲۳۶
بازدید : ۹۵۰۵
نشست رسانه‌ای فیلم «برادرم خسرو» با تقدیر و تشکر از شهاب حسینی و یک اعتراف برگزار شد.

به گزارش ایسنا،‌ 20 بهمن ماه در نهمین روز از جشنواره فیلم فجر، تعدادی از عوامل فیلم «برادرم خسرو» در غیاب شهاب حسینی که ایفاگر نقش اصلی فیلم بود‌، با حضور در سالن «سعدی» کاخ جشنواره با اصحاب رسانه درباره فیلم خود صحبت کردند.

فیلم «برادرم خسرو» شخصیت اصلی آن یک بیمار دوقطبی است و از مشکلات روحی و افسردگی رنج می‌برد و داستان آن به گونه‌ای روایت شده بود که رضایت اکثریت تماشاگران این فیلم را در برج میلاد به دست آورد.

با این حال علی علایی در ابتدای نشست خبری این فیلم که به عنوان منتقد حضور داشت‌، با تحسین فیلم «برادرم خسرو» اظهار کرد: در سینمای ایران یک پوست اندازی اتفاق افتاده که نه نتیجه سیاست گذاری‌ها است و نه نتیجه مدیریت فرهنگی است بلکه توسط اشخاص رخ داده است.

وی این پوست اندازی را متعلق به سینمای ایران دانست و گفت: این اتفاق مربوط به جشنواره فجر نیست و می‌بینیم که بخش نگاه نو در جشنواره امسال به قوی‌ترین بخش آن تبدیل شده است.

علایی در ادامه با اشاره به اطلاعات دقیق و درستی که نسبت به یک شخص دو قطبی در فیلم «برادرم خسرو» ارائه شده است‌، گفت: من خودم دو قطبی هستم و می‌دانم که یک بیمار دو قطبی در طول روز چند بار فازش عوض نمی‌شود، در این فیلم اطلاعات درستی داده شده است و شهاب حسینی به خوبی از ایفای این نقش برآمد.

او همچنین خاطر نشان کرد: که برای صحه‌گذاری بر نوع روایتی که از یک بیماری دو قطبی در این فیلم نشان داده شده‌،حاضر به خودزنی شده است که البته این اعتراف او از سوی هنگامه قاضیانی با تحسین روبرو شد.

احسان بیگلری کارگردان این فیلم هم در بخشی از این نشست تاکید کرد: من نمی‌خواستم راجع به این بیماری فیلم بسازم. بلکه از این بیماری روحی به عنوان یک نقطه ورود استفاده کردم چون در بستر قصه و فضایی که دو برادر با هم داشتند کمک کننده بود، حتی اسم بیماری هم می‌توانست تاثیر گذار باشد.

او با اشاره به اعتراف علی علایی گفت: من هم در کودکی عمویی داشتم که خودکشی کرد و بعدها فهمیدیم بیماری داشته که در آن زمان کسی متوجه آن نمی‌شد و این اتفاق در ساخت این فیلم به من کمک کرد.

ناصر هاشمی یکی از بازیگران این فیلم درباره حضور خود در این اثر سینمایی بیان کرد: پس از خواندن فیلمنامه در یک روند به شرایطی رسیدیم که در این فیلم حضور داشته باشم و اکنون می‌خواهم به عنوان تماشاچی به فیلم نگاه کنم تا کشف کنم، آیا کار اضافه‌ای در نقشم انجام داده ام یا خیر؟! چون مشخص‌ترین ویژگی این کاراکتر چارچوب محکم بتونی‌اش بود که اجازه نمی‌داد کسی به آن رسوخ کند.

وی همچنین همانند دیگر عوامل فیلم به طور ویژه‌ای از شهاب حسینی تقدیر و سپاسگزاری کرد آن هم به دلیل اینکه پولی را که برای تبلیغ می‌ خواستند، در اختیارش قرار دهند صرف تولید فیلم سینمایی کرده است.

هنگامه قاضیانی یکی از بازیگر زن این فیلم هم در سخنانی گفت: تقریبا آخرین نفری بودم که به گروه فیلم «برادرم خسرو» پیوستم و این فیلم را آنقدر دوست دارم که پس از حدود 20سال حضور در سینما به جرات می‌توانم بگویم این فیلم سلیقه من بود و پس از تمام این سال‌ها احساس می‌کنم، مجموعه اتفاقاتی که باید در سینما باید برای من بیفتد با این فیلم افتاده است.

جواد یحیوی هم که به عنوان بازیگر در این نشست حضور داشت درباره بازی خود در این فیلم و حضور گاه به گاهش گفت: من کلا گاه به گاه کار می‌کنم، چون ممکن است زمانی که امکان کار داشته باشم اجازه آن داده نشود ولی اخیرا اجازه کار در تئاتر و سینما به من داده شده و فیلمنامه در کنار شرایط خوب فیلم «برادرم خسرو» انگیزه حضور من در این کار بود.

سعید ملکان تهیه کننده این فیلم هم در سخنانی تاکید کرد که اگر شهاب حسینی در این فیلم حضور نداشت‌، این فیلم ساخته نمی‌شد به ویژه آنکه در سرمایه‌گذاری هم نقش داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید