لیست آپارتمان با قیمت یک تا دو میلیارد تومان در تهران

لیست آپارتمان با قیمت یک تا دو میلیارد تومان در تهران

دلیل دیگری که انتخاب خانه اولی‌ها در بازه قیمتی یک تا ۲ میلیارد تومان را دشوار می‌کند، سن بنای بالای اغلب این واحد‌ها است.

کد خبر : ۱۱۲۳۶۱
بازدید : ۶۹۵

تنها محدوده قیمتی مورد رجوع خانه اولی‌ها در بازار مسکن شهر تهران در حال حاضر یک تا ۲ میلیارد تومان است، اما بررسی فایل‌های موجود در این حدود قیمتی نشان می‌دهد پیدا کردن آپارتمان سرپا با این قیمت دست کم در فایل‌های موجود دشوار است؛ چراکه اغلب فایل‌ها به دلیل سن بنای بیش از ۱۰ سال به بازسازی اساسی نیاز دارد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، برای گردآوری فهرستی از آپارتمان‌های ارزان قیمت در شهر تهران باید تمرکز جست‌وجو در مناطق ۷ تا ۱۵ شهر تهران باشد.

البته این به معنای فقدان فایل فروش در این بازه قیمتی در سایر مناطق نیست؛ اما در مناطق مذکور تعداد آپارتمان‌های فروشی بیشتر است و در نتیجه می‌توان فهرست نسبتا مطولی از واحد‌های ارزان و متناسب با بودجه خانه اولی‌ها را مشاهده کرد.

با این حال بررسی دقیق‌تر فایل‌های فروش مسکن در بازه قیمتی یک تا دو میلیارد تومان نشان می‌دهد به دو دلیل اغلب این واحد‌ها انتخاب اول خانه اولی‌ها نیست.

علت اول متراژ فوق‌العاده کوچک بسیاری از این آپارتمان‌ها است؛ کمااینکه نگاهی به فایل‌های موجود نزد موتور‌های جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد این آپارتمان‌ها اغلب کمتر از ۵۰ مترمربع مساحت دارند، چراکه به‌طور معمول این واحد‌ها از اتاق خواب استاندارد، تراس و امکاناتی از این دست برخوردار است که حداقل رفاه مورد نظر زوج‌های جوان را تا اندازه‌ای تامین می‌کند.

هرچند این واحد‌ها متناسب با بودجه خانه اولی‌ها می‌تواند انتخاب آن‌ها باشد، اما اولویت آن‌ها نیست. واسطه‌های ملکی می‌گویند معدود خانه اولی‌های حاضر در بازار مسکن چند ماه اخیر اغلب تلاش می‌کنند خانه بزرگ‌تر از ۵۰ مترمربع خریداری کنند که بتواند برای مدت چند سال به نیاز سکونتی آن‌ها پاسخ دهد. به گفته واسطه‌ها، واحد‌های کوچک‌تر از این اغلب مورد رجوع متقاضیان سرمایه‌ای یا مجرد‌های ساکن تهران است و برای آن‌ها انتخاب بهینه‌ای به شمار می‌آید.

دلیل دیگری که انتخاب خانه اولی‌ها در بازه قیمتی یک تا ۲ میلیارد تومان را دشوار می‌کند، سن بنای بالای اغلب این واحد‌ها است. از آنجا که این خانه‌ها به بازسازی اساسی نیاز دارد و این موضوع برای یک واحد نقلی بودجه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، گزینه ایده آلی برای خانه اولی‌هایی که قصد سکونت در واحد را دارند، به شمار نمی‌آید و آن‌ها تا حد امکان ترجیح می‌دهند واحد‌های سر‌پا را که نیاز فوری به بازسازی نداشته باشد خریداری کنند.

تنگنای مالی خانه اولی‌ها با توجه به سقف نامناسب وام مسکن در حال حاضر، دست آن‌ها را در انتخاب بسته است و در نتیجه آن‌ها ترجیح می‌دهند از ابتدا خریدی انجام دهند که هزینه جانبی فوری دیگری به آن‌ها تحمیل نکند.

لیست آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید