طرز تهیه پیتزا ماهی‌تابه‌ای؛ راحت و فوری!

طرز تهیه پیتزا ماهی‌تابه‌ای؛ راحت و فوری!

پیتزا ماهی‌تابه‌ای نوعی از پخت پیتزاست که تهیه آن نیازی به استفاده از فر ندارد و با صرف زمان کمی می‌توان این پیتزای خوشمزه را در منزل تهیه کرد.

کد خبر : ۱۱۲۵۴۲
بازدید : ۱۶۱۱

امروز فست فود‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک جدید جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده‌اند.

پیتزا یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین نوع فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم‌های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از طعم و مزه است.

پیتزای ماهی تابه‌ای یکی از انواع طبخ پیتزاست که برای پخت نیازی به فر ندارد و شما می‌توانید این پیتزا را داخل ماهی تابه و روی اجاق گاز به راحتی در منزل تهیه کنید؛ همچنین این پیتزا با یک خمیر فوری بسیار راحت و تنها با سه قلم مواد اولیه تهیه می‌شود؛ بنابراین می‌توانید در کمترین زمان یک پیتزای خوشمزه و خانگی را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزای ماهی تابه‌ای همراه با آموزش خمیر فوری آسان برای تهیه هر نوع پیتزا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوری

آرد سفید قنادی: ۱ لیوان
ماست: نصف لیوان
بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای تهیه پیتزا ماهی تابه‌ای
سینه مرغ پخته و خرد شده: ۱ لیوان
پنیر پیتزا: ۲ لیوان
قارچ: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد
پودر آویشن: ۱ قاشق مرباخوری
سس کچاب: به میزان لازم

*زیتون: به دلخواه

نکات مربوط به مواد اولیه

۱ ـ نکات مربوط به پنیر پیتزا: پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند.

از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا همیشه سعی کنید از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

۲ ـ نکات مربوط به قارچ: قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد.

اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر هم خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید. برای تهیه ترشی یونانی بهتر است از قارچ‌های ریز دکمه‌ای استفاده کنید.

۳ ـ نکات مربوط به فلفل دلمه‌ای: فلفل دلمه‌ای یکی از سبزیجات پرخاصیت است که مصرف آن برای تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد.

فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد.

فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

پیتزا ماهی‌تابه‌ای

طرز تهیه خمیر فوری

برای شروع کار آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید و کنار بگذارید. ماست را داخل یک کاسه گود و مناسب بریزید و با چنگال کمی هم بزنید. سپس آرد را با الک کم کم به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. بعد از اینکه خمیر کاملا جمع شد و به دست نچسبید، آماده است.

توجه داشته باشید که اگر ماست شما شل یا آبدار باشد، باید آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر جمع شود.

طرز تهیه پیتزا ماهی تابه‌ای

۱ ـ کف یک ماهی تابه نچسب را با کمی روغن چرب کنید؛ سپس خمیری را که آماده کرده‌اید، کف ماهی تابه پهن کنید و با دست روی خمیر را کاملا صاف کنید.

۲ ـ اندازه دو قاشق سس کچاب روی خمیر بریزید و با قاشق یا لیسک سس را روی سطح خمیر پخش کنید. کمی پنیر پیتزا روی خمیر بریزید؛ سپس سینه مرغ پخته و ریش شده را روی سطح خمیر پخش کنید.

۳ ـ قارچ‌ها را خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذراید تا آب قارچ کشیده شود؛ سپس قارچ تفت داده شده را روی لایه مرغ بچینید و در آخر فلفل دلمه‌ای خرد شده یا حلقه شده را روی پیتزا بچینید.

۴ ـ برای مرحله آخر پنیر پیتزا را روی تمام سطح پیتزا بریزید و بعد پودر آویشن را روی پنیر پیتزا بپاشید. حالا اجاق گاز را روشن کنید و شعله پخش‌کن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید. اجازه بدهید شعله پخش‌کن کاملا داغ شود؛ سپس حرارت اجاق گاز را کم کنید و ماهی تابه پیتزا را روی شعله پخش‌کن بگذراید. درب ماهی تابه را بدون دمکنی روی ماهی تابه بگذارید.

حدودا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است تا خمیر بپزد و پنیر پیتزا آب شود. قبل از خاموش کردن اجاق گاز حتما دقت کنید که کناره‌های خمیر طلایی شده باشد. پیتزای فوری و ماهی تابه‌ای شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

نکته

مواد مورد استفاده برای روی پیتزا کاملا سلیقه‌ای است. شما می‌توانید به جای مرغ پخته از گوشت چرخ کرده یا کوکتل و ژامبون و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید فلفل دلمه‌ای را از مواد حذف کنید و یا به دلخواه از ذرت پخته و برش‌های زیتون استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید