با چند ترفند ساده تلخی قورمه سبزی را بگیرید

با چند ترفند ساده تلخی قورمه سبزی را بگیرید

می‌توانید از یک قاشق رب گوجه فرنگی یا مقدار کمی رب انار استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که اگر مقدار رب زیاد شود، خورشت ترش می‌شود.

کد خبر : ۱۱۲۵۵۲
بازدید : ۵۰۶

خورشت قورمه سبزی از جمله غذا‌های اصیل ایرانی است که تقریبا بدون هیچ‌گونه تغییری از زمان‌های قدیم تا به امروز، سر سفره ایرانی‌ها بوده است.

این خورشت، ابتدا در میان عشایر دام‌پرور متداول بود و بعد از آن به سراسر ایران منتقل شد. در این مقاله قصد داریم به راهکار‌های سریع و موثر برای رفع تلخی قورمه سبزی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای رفع تلخی قورمه سبزی

سبزی خورشت قورمه سبزی شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است که اگر مقدار شنبلیله یا میزان سرخ کردن سبزی زیاد شود، طعم خورشت به تلخی می‌زند. همچنین استفاده نامناسب از لیمو عمانی نیز ممکن است از دلایل تلخ شدن قورمه سبزی باشد. قبل از استفاده، لیمو عمانی در تهیه قورمه سبزی را به مدت چند ساعت بخیسانید و یا آن را بشکنید و هسته‌ها را جدا کنید.

سپس لیمو را بکوبید و ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از آن را در انتها به خورشت اضافه کنید. اگر به دنبال پخت انواع غذای متنوع هستید، می‌توانید مجله "آشپزی" اُکالا را مطالعه کنید و از پخت غذا‌های هیجان‌انگیز و متنوع لذت ببرید.

اگر بنا به هر دلیلی، خورشت قورمه سبزی تلخ شد، باید چه کار کرد؟ در ادامه چندین روش ساده برای گرفتن تلخی این خورشت پرطرفدار ارائه می‌شود.:

اگر حدس می‌زنید تلخی خورشت به خاطر لیمو عمانی است، مقدار کمی آبغوره به آن اضافه کنید.

یک عدد سیب زمینی داخل خورشت بیندازید و قبل از پختن، آن را خارج کنید.‌

می‌توانید از یک قاشق رب گوجه فرنگی یا مقدار کمی رب انار استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که اگر مقدار رب زیاد شود، خورشت ترش می‌شود.

اگر فکر می‌کنید لیمو عمانی باعث تلخ شدن خورشت شده، آن را خارج کرده و مقدار کمی آبلیمو تازه داخل خورشت بریزید. حواستان باشد که آبلیمو حتما تازه و مرغوب باشد.

مقداری اسفناج و گشنیز به خورشت‌تان اضافه کنید. از آنجایی که گشنیز شیرین است، اضافه کردن آن باعث کاهش تلخی خورشت قورمه سبزی می‌شود.

منبع: اکالا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید