طرز تهیه یک غذای ساده؛ کوشاری غذای ملی و سنتی مصری

طرز تهیه یک غذای ساده؛ کوشاری غذای ملی و سنتی مصری

اگر هوس خوردن یک غذای جدید و بین‌المللی کرده‌اید و از خوردن غذا‌های تکراری خسته شده‌اید، پیشنهاد ما به شما کوشاری است.

کد خبر : ۱۱۲۶۸۱
بازدید : ۵۱۲

می‌خواهید طرز تهیه غذای ساده گیاهی را یاد بگیرید و سفره گیاهخواری‌تان را متنوع کنید؟ به شما کوشاری را پیشنهاد می‌کنیم. کوشاری یکی از غذا‌های ملی مصریان است که با عدس، برنج، پیاز سرخ‌شده، نخود و سس گوجه فرنگی مخصوص تهیه می‌شود.

اگر هوس خوردن یک غذای جدید و بین‌المللی کرده‌اید و از خوردن غذا‌های تکراری خسته شده‌اید، پیشنهاد ما به شما کوشاری است.

جالب است بدانید کوشاری بیشتر توسط گیاه‌خواران در مصر مصرف می‌شود. این غذا یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین غذا‌های خیابانی مصر به شمار می‌رود که ممکن است با دیدن مواد اولیه آن، فکر کنید که یک غذای ساده و معمولی است؛ اما مطمئن باشید با امتحان کردن این ترکیب لذیذ، عاشق طعم و مزه شگفت‌انگیز آن خواهید شد.

کوشاری را می‌توانید با سالاد مدیترانه‌ای یا روغن زیتون و آبلیمو سرو کنید. این غذا در مدت زمان کمی آماده می­‌شود؛ بنابراین یک گزینه عالی برای مواقعی ا‌ست که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید. کوشاری را می‌توانید در وعده ناهار یا شام میل کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

اگر شما هم برای تهیه این غذای مهیج وسوسه شدید، در ادامه با ما همراه باشید و طرز تهیه غذای ساده گیاهی‌مان را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کوشاری

عدس یک و نیم فنجان
برنج یک و نیم فنجان
پاستا دو فنجان
گشنیز خرد شده دو قاشق چای‌خوری
فلفل نصف قاشق چای‌خوری

*نخود به دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس گوجه‌فرنگی مخصوص

پیاز کوچک یک عدد
سیر چهار حبه
روغن به مقدار لازم
گشنیز خرد شده یک قاشق چای‌خوری
پوره گوجه‌فرنگی۴۰۰ گرم
سرکه سفیدیک و نیم قاشق غذاخوری
پرک فلفل قرمز یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیاز ترد روی کوشاری

آرد گندمی ک سوم فنجان
روغن پخت و پز نصف فنجان
پیاز بزرگ یک عدد
نمک به مقدار لازم

کوشاری

طرز تهیه غذای ساده گیاهی؛ کوشاری

مرحله اول: کوشاری یک غذای ملی مصری است که مانند سوپ ماست و اسفناج مصری کاملا مناسب افراد گیاهخوار است. تبوله و حمص نیز از دیگر غذا‌های عربی هستند که کاملا گیاهی بوده و طعمی بی‌نظیر دارند.

شما برای تهیه کوشاری، ابتدا باید عدس را به خوبی بشویید و داخل یک قابلمه متوسط بریزید. قابلمه را با چهار فنجان آب پر کنید و روی حرارت زیاد بگذارید. پس از چند دقیقه، حرارت را کم کنید و اجازه دهید عدس‌ها به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه روی حرارت بمانند. حواستان باشد در این مرحله نیاز نیست عدس‌ها کامل بپزند و فقط باید نیم‌پز شوند؛ چرا که در بقیه مراحل دوباره پخته می‌شوند. سپس عدس‌ها را آبکشی کرده و کمی نمک به آن‌ها بزنید.

مرحله دوم: حالا برنج را بشویید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا در آب خیس بخورد و سپس آبکشی کنید. در یک قابلمه، عدس نیم‌پز و برنج را مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. نمک، فلفل، و گشنیز را هم به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید.

اجازه دهید به مدت سه دقیقه روی حرارت بماند. مرتب آن را هم بزنید. سپس سه فنجان آب به قابلمه اضافه کنید؛ به طوری که آب، عدس و برنج را بپوشاند. اجازه دهید آب بجوشد و مقدار آن کم شود. سپس در قابلمه را بگذارید و بگذارید به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که آب قابلمه تمام شود و عدس و برنج به خوبی بپزند روی حرارت بماند.

مرحله سوم: در همان زمان که عدس و برنج در حال پختن هستند، پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی آن درست کنید. یعنی یک قابلمه را آب کنید. پاستا را به همراه کمی نمک و روغن به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید پاستا تا زمانی که زیر دندان کمی سفت باشد، بپزد. سپس آن را آبکشی کنید.

مرحله چهارم: نخود‌ها را بشویید و چند ساعت خیس کنید. سپس آن‌ها را آبکشی کنید. قابلمه‌ای را آب کنید و نخود را با کمی نمک در آن بپزید. سپس نخود‌های پخته‌شده را آبکشی کرده و کنار بگذارید. قبل از سرو، نخود‌ها را در مایکروویو داغ کنید.

مرحله پنجم: برای سرو، عدس و برنج را با چنگال فشار دهید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را به یک بشقاب بزرگ منتقل کنید. روی کوشاری پاستا و نیمی از سس گوجه‌فرنگی مخصوص، نخود و در نهایت نیمی از پیاز ترد را بریزید. باقی‌مانده سس گوجه‌فرنگی و پیاز ترد را هم در ظرف جداگانه سرو کنید. حالا کوشاری، این غذای لذیذ و خوش طعم مصری آماده است، نوش جان.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص

مرحله اول: ابتدا پیاز را رنده و سیر را ریز خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و یک قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. پیاز رنده‌شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا طلایی رنگ شود. سپس سیر و گشنیز خر شده را به همراه پرک فلفل قرمز به پیاز داغ اضافه کنید. مواد را ۳۰ تا ۴۵ ثانیه دیگر هم بزنید تا سرخ شوند.

مرحله دوم: پوره گوجه فرنگی و نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. مقدار نمک و فلفل به ذایقه شما بستگی دارد. اجازه دهید مواد تا زمانی که سس غلیظ شود (حدود ۱۵ دقیقه) روی حرارت بمانند.

مرحله سوم: سرکه را اضافه کرده و حرارت را خیلی کم کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا زمان سرو گرم بماند.

طرز تهیه پیاز ترد روی کوشاری

مرحله اول: پیاز قرمز را بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را حلقه‌ای خرد کنید. روی حلقه‌های پیاز نمک بپاشید. مقدار نمک به ذایقه شما بستگی دارد. آرد گندم را در یک بشقاب بریزید. پیاز‌ها را در آرد بزنید و سپس تکان دهید تا آرد اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم: در یک ماهیتابه بزرگ، روغن را روی حرارت متوسط داغ کنید. حلقه‌های پیاز را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روغن سرخ کنید و مرتب آن را هم بزنید تا رنگ پیاز‌ها قهوه‌ای کاراملی شود. توجه کنید که پیاز‌ها باید ترد شوند، نه اینکه بسوزند. زیر حرارت را خاموش کرده و در قابلمه را بگذارید تا پیاز‌ها گرم بمانند.

منبع:ساعدنیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید