(ویدئو) جشن هالووین جنجالی در بغداد پایتخت عراق

(ویدئو) جشن هالووین جنجالی در بغداد پایتخت عراق

مراسم جشن هالووین در بغداد پایتخت عراق در یک کافه جشن گرفته شد.

کد خبر : ۱۱۲۷۵۷
بازدید : ۷۴۳

کافه‌ای در بغداد، پایتخت عراق، جشن هالووین را با نقاشی روی صورت مشتریان با اسکلت، خون‌آشام و موجودات شیطانی جشن گرفت.

مردم بغداد در کافه‌ای که با کدو تنبل و بادکنک تزئین شده بود، با آهنگ‌های یک گروه موسیقی زنده رقصیدند و با چهره‌های ترسناک از خود عکس گرفتند.

احمد محیی، یک جوان ۲۸ ساله از بغداد، می‌گوید هالووین را از طریق فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی می‌شناخت و این برای او فرصتی عالی برای شکستن تابو‌ها بود. وی افزود: من از طریق فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌بینیم، با فرهنگ عمومی در دنیای غرب و هالووین آشنا شدم.

احمد گفت: بگذارید بگوییم ... برگزاری این جشن در عراق عرف روزمره را به هم می‌زند، منظورم این است که ما همیشه تعطیلات را با فواصل زمانی جشن می‌گیریم، اما در هالووین همه چیز در مورد این جشن است.

صبح روز ۳۱ اکتبر هر سال، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان جشن‌های عجیب و مرموزی برگزار می‌کنند که در آن لباس‌های بالماسکه و ماسک‌های وحشتناکی به تن می‌کنند و شکلات و شیرینی بین کودکان توزیع می‌کنند.

در مورد منشأ هالووین اختلاف نظر وجود دارد. برخی از مورخان می‌گویند که این جشن در آستانه جشن مسیحی و غربی هالووین برگزار می‌شده؛ جشن‌هایی که در فصول برداشت در فرهنگ سلتی که فرهنگی متعلق به شاخه غربی هند و اروپایی است، برگزار می‌شده است.

در جهان عرب، هالووین به عنوان جشن وحشت و ترس شناخته می‌شود و در اکثر کشور‌های عربی مراسمی برای آن برگزار نمی‌شد، اما این موضوع در دوران اخیر تغییرات زیادی کرده است و هنرمندان و افراد مشهور آن را جشن می‌گیرند. پلتفرم‌های رسانه‌ای و برخی کشور‌ها نیز جشن‌های عمومی را برای آن ترتیب می‌دهند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید