قیمت طلای جهانی امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ آبان ماه تا لحظهتنظیم گزارش به ۱۶۳۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۸۱۱
بازدید : ۶۴۸

فرادید | طلا علیرغم افزایش نرخ، اما هنوز با قیمتی کمتر از ۱۶۴۰ معامله می‌شود. امروز ۱۲ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۹۸ درصد به ۱۶۳۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

روند اخیر مثبت بازدهی طلا پس از بیانیه فدرال رزرو تغییر جهت داد و طلا به قیمت پیش از این روند مثبت بازگشت. جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو در موضع‌گیری اخیر خود اعلام کرد، «سطح نهایی» نرخ بهره شاید بالاتر از آنچه قبلا تصور می‌شد خواهد بود.

جروم پاول ریاست فدرال رزرو تاکید کرده بود، ما قاطعانه متعهد به کاهش تورم هستیم و مصمم هستیم. بدون ثبات قیمت، هیچ بازار کار قوی و پایداری وجود نخواهد داشت.

به علاوه، اعمال فشار نزولی بر روی شاخص دلار در برابر شش ارز اصلی و همچنین تقویت قیمت‌های طلا (XAU/USD)، می‌تواند عوامل اصلی ضعف اخیر در بازدهی خزانه‌داری آمریکا و سرفصل‌های خوش‌بینانه چین باشد، کشوری که مصرف‌کننده اصلی طلا تلقی می‌شود.

در ادامه‌ی کار، خوش‌بینی محتاطانه بازار می‌تواند به ثابت‌ماندن قیمت طلا کمک کند، اما حرکت‌های ظریف‌تر احتمالاً قبل از نشست FOMC مشاهده خواهد شد. به این ترتیب، دور از ذهن نیست که تشدید بی‌رویه‌ی سیاست فدرال رزرو بتواند مسیر روند صعودی طلا (XAU/USD) را باز کند.

نظرسنجی از ۳۹ تحلیلگر و معامله گر نشان داد که میانگین پیش‌بینی‌ها برای طلا به ۱۶۶۰ دلار در هر اونس در سه ماهه چهارم سال جاری و ۱۶۵۸ دلار در سه ماهه اول سال آینده می‌رسد. پاسخ دهندگان پیش‌بینی‌های خود را از ماه آگوست و زمانی که یک نظرسنجی مشابه پیش‌بینی کرد طلا در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۱۷۴۵ دلار در هر اونس خواهد بود، کاهش داده‌اند.

تحلیلگران اظهار کردند که بعید است طلا خیلی زیاد سقوط کند، زیرا قیمت‌های پایین خرید بیشتر در آسیا و جواهرات را تشویق می‌کند. برخلاف طلا، حدود نیمی از تقاضای نقره از صنعت تامین می‌شود. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: کندی بازار جهانی بر تقاضای صنعتی نقره تاثیر خواهد گذاشت.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید