صلاحیت سید حسن خمینی تایید نشد

کد خبر : ۱۱۲۸۳
بازدید : ۲۲۹۲
شورای نگهبان صلاحیت سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تایید نکرد.

به گزارش ایلنا، در جلسات مختلف رسیدگی به اعتراض نامزدهای انتخابات خبرگان، در آخرین جلسه فقهای شورای نگهبان بار دیگر صلاحیت آقای حسن خمینی بررسی شد و مجددا شورای نگهبان، رای به عدم احراز صلاحیت وی داد.

پیش از این سید حسن خمینی در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، گفته بود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.

شورای نگهبان علت عدم احراز صلاحیت حسن خمینی را خودداری وی برای حضور در امتحان علمی عنوان کرده بود امری که توسط نوه بنیانگذار امام خلاف واقع عنوان شد.

نوه امام راحل در این مورد گفته بود: شایعاتی مطرح شد که از اینجانب برای مصاحبه های علمی -جدای از امتحان معهود- دعوت شده است که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ گاه هیچ کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره یا مصاحبه یا طریقه ای که به کشف علمیت بیانجامد دعوت نکرده است.

در حالی شرکت نکردن نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در امتحان اجتهاد دلیل این رد صلاحیت عنوان می‌شود که تعداد دیگری از نامزدهای حضور در این انتخابات بدون شرکت در امتحان صلاحیتشان تایید شده است.

علاوه بر آن ده ها مرجع و عالم و فقیه به اجتهاد نوه بنیانگذار انقلاب شهادت داده‌ و صلاحیت سیدحسن خمینی را محرز دانسته‌ بودند.

یادگار امام تصریح کرده بود: اینکه بعضی از حضرت آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته ها و کتاب های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.

سید حسن خمینی همچنین با تاکید بر مردمی بودن نظام در کنار دینی بودن آن، شرط تحقق این امر را باز بودن امکان رقابت های غیر سازمان یافته اعلام وتصریح کرده بود: هیچ رفتاری نباید این تلقی را ایجاد کند که رقابت در جمهوری اسلامی با سختی مواجه است و نهادهای دموکراتیک این نظام از جمله مجلس خبرگان که ثمره خون پاک شهیدان است، خدای نکرده با شائبه بسته بودن رقابت در درون خانواده انقلاب مواجه است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید