فیلم «اِنولا هولمز ۲»؛ ماجراجویی تماشایی خواهر شرلوک هولمز!

فیلم «اِنولا هولمز ۲»؛ ماجراجویی تماشایی خواهر شرلوک هولمز!

«انولا هولمز ۲» (Enola Holmes 2) یک داستان کارآگاهی دیدنی دربارۀ ماجراجویی‌های خواهر کوچکتر شرلوک هولمز است؛ دختری شاداب و شجاع که شاید شیوۀ کارش شبیه برادرش نباشد، اما به همان اندازه موفق و درجه‌یک است.

کد خبر : ۱۱۲۸۸۸
بازدید : ۱۴۹۸

فرادید | سال ۲۰۲۰ فیلم «انولا هولمز» بر اساس رمانی از نانسی اسپرینگر ساخته شد؛ این رمان کارآگاهی دربارۀ ماجرا‌هایی است که حول محور شخصیت یک دختر چهارده ساله اتفاق می‌افتد؛ دختری پر شور و هیجان که می‌خواهد تبدیل به یک کارآگاه بزرگ بشود. البته این آرزو کاملا طبیعی است، چون او در واقع خواهر شرلوک هولمز معروف است!

به گزارش فرادید؛ حالا با فیلم «انولا هولمز ۲» دوباره این دختر جوان به صحنه برگشته تا ماجرای کارآگاهی دیگری را دنبال کند؛ انولا در این فیلم تازه حتی از قبل هم جسورتر و شاداب‌تر است. این فیلم نسبت به فیلم سال ۲۰۲۰ ریتم پرشتاب‌تر، شخصیت‌پردازی بهتر و صحنه‌های اکشن بیشتری دارد. جالب است که معمای اصلی داستان هم از یک حادثۀ واقعی الهام گرفته شده است.

فیلم «اِنولا هولمز ۲»؛ ماجراجویی تماشایی خواهر شرلوک هولمز!

شخصیت انولا در این فیلم اصلا شبیه یک نسخۀ کوچکتر از برادرش نیست بلکه ویژگی‌های خاص خودش را دارد. او نسبت به برادرش کمتر اهل تحلیل و نتیجه‌گیری است و در عوض همدلی و احساسات قویتری دارد. در ضمن او با وجود سن کمش بسیار شجاع است و مهارت‌های مبارزه‌ای خیلی خوبی هم دارد.

در ابتدای فیلم می‌بینیم که انولا قصد دارد دفتر و دستک کارآگاهی خودش را راه‌اندازی کند، اما ظاهرا خیلی موفق نیست؛ مردم به او به چشم خواهر کوچکتر شرلوک نگاه می‌کنند و فکر نمی‌کنند که خودش بتواند چیزی بیشتر از یک منشی باشد. تا اینکه دختربچه‌ای به اسم بسی از راه می‌رسد و اولین پیشنهاد کاری انولا را به او می‌دهد.

بسی و خواهرش سارا در کارخانۀ کبریت‌سازی کار می‌کرده‌اند و حالا خواهر او ناپدید شده است. انولا این پرونده را قبول می‌کند و داستان شروع می‌شود. او در پوشش یک کارگر وارد کارخانه می‌شود تا سرنخ‌های گم شدن سارا را در آنجا جستجو کند. شاید در ابتدای کار حتی مشتری تازۀ انولا هم او را دست کم بگیرد، اما او خیلی زود همه را نسبت به توانایی‌های خودش قانع خواهد کرد!

فیلم «اِنولا هولمز ۲»؛ ماجراجویی تماشایی خواهر شرلوک هولمز!

داستان فیلم چرخش‌های جالبی دارد که قدم به قدم جذابیت آن را بیشتر می‌کنند؛ مثلا در یک جایی از داستان متوجه می‌شویم که پرونده‌ای که انولا دارد آن را دنبال می‌کند بر حسب اتفاق با پرونده‌ای که برادرش دارد روی آن کار می‌کند یک جور‌هایی مرتبط است. معمای اصلی داستان هم واقعا پرکشش و رازآمیز است و می‌شود گفت یک ماجرای کارآگاهی به معنی واقعی کلمه است.

علاوه بر این‌ها، نکتۀ مثبت دیگری که در فیلم وجود دارد فضای شوخ و مفرحی است که تقریبا در همۀ لحظاتش وجود دارد؛ از نصیحت‌ها و حمایت‌های مادر انولا گرفته تا صحبت کردن‌های مستقیم او با دوربین و همینطور صحنه‌هایی که افکار انولا را به صورت انیمیشن به بیننده نشان می‌دهند.

میلی بابی براون با بازی خوب خودش کنجکاوی، شادابی، ناامیدی، عزم و اراده و خلاصه همۀ ویژگی‌ها و احساسات شخصیت انولا را خیلی روان و باورپذیر به ما انتقال می‌دهد و تصویری از یک جوان با استعداد را به ما نشان می‌دهد که هم شکست می‌خورد و هم خیلی زود از شکست‌هایش درس می‌گیرد.

موقع تماشای این فیلم، هیچکدام از شخصیت‌ها را دست کم نگیرید! هرکس ممکن است راز مهمی را پنهان کرده باشد.

کارگردان : هری بردبیر (Harry Bradbeer)

بازیگران : میلی بابی براون (Millie Bobby Brown)، هنری کاویل (Henry Cavill) و دیگران

امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : ۹۲%

امتیاز مخاطبان (راتن‌تومیتوز) : ۸۳%

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید