آدرس غلط جالب مهدی طارمی به ۲ مدافع!

آدرس غلط جالب مهدی طارمی به ۲ مدافع!

مهاجم ایرانی پورتو ثانیه‌هایی پس از باز کردن دروازه پاسوس د فریرا قصد داشت با ضربه قیچی برگردان گلزنی کند که این اتفاق نیفتاد و در دقیقه ۴۱ هم پاس اوانیلسون و شوت روی پای مهدی طارمی با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت، اما قبل از این فرصت، او یک گل ساخت که پاس او چشمگیر بود.

کد خبر : ۱۱۲۹۸۸
بازدید : ۶۴۵

یک حرکت دیدنی و یک ضربه نمایشی منجر به گلزنی و طلسم‌شکنی ملی‌پوش ایرانی پورتو مقابل فریرا شد.

مهدی طارمی چهار شب قبل در آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین‌های پورتو مقابل اتلتیکو بود و با گلزنی خود در این مسابقه، نقش عمده‌ای در صدرنشینی تیمش در این رقابت‌ها داشت، اما او امشب هم روند گلزنی خود را در یک دیدار داخلی ادامه داد.

مهاجم ایرانی پورتو چهار شب پس از نمایش موفقیت‌آمیز و زدن هشتمین گل خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، در لیگ برتر پرتغال مقابل پاسوس د فریرا قرار گرفت و برابر حریفی که در بازی برگشت سال گذشته نیز یک گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده بود، دوباره گل زد، گل‌سازی کرد وبه عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار با پاسوس د فریرا انتخاب شد.

تیم فوتبال پورتو که مثل همیشه مهدی طارمی را در ترکیب داشت، امشب در ورزشگاه دو دراگائو مقابل پاسوس د فریرا قعرنشین قرار گرفت و برابر حریف خود که از ۱۱ دیدار قبلی‌اش دو امتیاز داشت، یک بازی سراسر هجومی انجام داد و به پیروزی پُر گل ۴ بر صفر رسید تا همچنان در جمع سه تیم بالانشین بماند.

پورتو بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴ روی ارسال تماشایی استفان اوستاکیو از جناح چپ و ضربه اوانیلسون به گل اول رسید تا از همان ابتدا مشخص شود به دنبال کسب پیروزی و جبران ناکامی دو هفته اخیرش (با یک شکست و یک مساوی) است.

مهدی طارمی در دقیقه ۱۳ با یک پاس رو به جلوی تماشایی یک موقعیت مسلم گلزنی ساخت که بازیکنان پورتو از آن استفاده نکردند، ولی حدود ۲۰ دقیقه پس از آن که بازی از تب و تاب افتاده بود، این ستاره ایرانی دست به کار شد و با یک حرکت چشم‌نواز تیمش را به گل دوم رساند و مزد بازی خوب خود را گرفت.

په‌په با پاس از میانه زمین به پشت محوطه جریمه مهدی طارمی را در مقابل بازیکنان پاسوس د فریرا صاحب توپ کرد، اما با وجود اینکه استفاده از این توپ تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید، ستاره ایرانی پورتو با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای که به دو مدافع حریف آدرس غلط برای توپ‌گیری و مهارش داد، در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گلزنی کرد.

مهدی طارمی
طارمی قبل از اینکه در موقعیت تک به تک برای گلزنی قرار بگیرد، با یک چرخش و دریبل چشم‌نواز دو مدافع حریف را محو کرد.

مهدی طارمی

سه مدافع حریف قصد داشتند هر طور شده طارمی را قبل از زدن شوت متوقف کنند، اما تکل و پیراهن کشیدن آن‌ها سد راه مهاجم ایرانی پورتو نشد.

طارمی که پس از ۴۹ روز ناکامی در گلزنی در لیگ برتر پرتغال فرصت مناسبی برای باز کردن دروازه پاسوس د فریرا به دست آورده بود، پس از یک دریبل استثنایی، با یک ضربه بغل پای زمینی توپ را از بین پا‌های دروازه‌بان حریف عبور داد تا این گل نمایشی، پورتو را با اختلاف دو گل پیش بیاندازد.

مهاجم ایرانی پورتو ثانیه‌هایی پس از باز کردن دروازه پاسوس د فریرا قصد داشت با ضربه قیچی برگردان گلزنی کند که این اتفاق نیفتاد و در دقیقه ۴۱ هم پاس اوانیلسون و شوت روی پای مهدی طارمی با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت، اما قبل از این فرصت، او یک گل ساخت که پاس او چشمگیر بود.

مهدی طارمی
آخرین گل طارمی در جریان بازی به دو ماه قبل و بازی هفته ششم مقابل چاوز برمی‌گردد که او در دیدار برابر فریرا با این ضربه بغل پا دوباره گلزنی کرد.

طارمی که در تقابل‌های دو فصل اخیر پورتو مقابل پاسوس د فریرا بهترین پاسور تیمش بود، در دقیقه ۳۹ بازی امشب هم با یک پاس در عمق فوق‌العاده از میانه زمین که از بین دو مدافع حریف عبور کرد، په‌په را در فرصت تک به تک قرار داد که این بازیکن تصمیم گرفت با پاس در عرض، اوانیلسون را در مقابل دروازه خالی قرار بدهد و او گل سوم پورتو را به ثمر رساند.

پورتو که در نیمه دوم خیلی به آب و آتش نمی‌زد، در دقیقه ۵۵ روی نفوذ اوانیلسون از سمت راست زمین و ارسال این بازیکن، با ضربه سر اشتباه و گل به خودی خوآن دلگادو که قصد داشت مهدی طارمی را مهار کند، گل چهارم را زد.

مهدی طارمی
این پاس در عمق دیدنی از طارمی با عبور از بین دو مدافع فریرا به په‌په رسید تا او با وجود قرار گرفتن در موقعیت تک به تک، به اوانیلسون پاس گل سوم را بدهد.

ستاره ایرانی پورتو که در تلاش برای زدن هفتمین گل در دوازدهمین بازی فصل خود و رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال بود، در دقیقه ۶۵ یک موقعیت عالی برای گلزنی داشت که شوت او در موقعیت تک به تک را دروازه‌بان فریرا دفع کرد و در دقیقه ۷۶ هم شوت فنی مهدی طارمی پس از برخورد به مدافع حریف دور شد.

مهدی طارمی در دقیقه ۸۳ از ترکیب پورتو خارج شد و این تیم در نهایت به پیروزی چهار بر صفر خانگی مقابل پاسوس د فریرا دست یافت تا ۲۶ امتیازی شود و با یک بازی و یک امتیاز بیشتر نسبت به براگا، به رده دوم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کند.

مهدی طارمی
ستاره ایرانی پورتو با گلزنی مقابل فریرا که پس از چهار هفته در لیگ برتر پرتغال برای او اتفاق افتاد، پشت سر گونکالو راموس (بنفیکا) و فران ناوارو (ژیل ویسنته) ۷ گله، در رده دوم جدول برترین گلزنان قرار گرفت.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید