این چاشنی موجب افزایش قند خون می‌شود!

این چاشنی موجب افزایش قند خون می‌شود!

سس‌های گوجه فرنگی (کچاپ) موجود در بازار حاوی شکر افزوده است و مصرف بیش از حد آن‌ها منجر به مشکلات سلامتی متعددی از جمله چاقی، مقاومت به انسولین و حتی دیابت می‌شود.

کد خبر : ۱۱۳۰۳۷
بازدید : ۴۵۶

قند خون بالا می‌تواند ناشی از عوامل زیادی از جمله استرس، کمبود خواب و مربوط به رژیم غذایی باشد. وقتی صحبت از تلاش برای حفظ سطح قند خون می‌شود، قند‌های اضافه شده می‌توانند یکی از مشکل‌سازترین موادغذایی باشند و مصرف بیش از حد آن‌ها حتی می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن مانند دیابت شود.

به نقل از یاهونیوز، چاشنی‌ها ممکن است بی‌ضرر به نظر برسند و به طعم بهتر غذا کمک کنند، اما برخی از چاشنی‌ها ممکن است مواد مضری باشند که بیش از آنچه فکر می‌کنید به قند خون شما آسیب می‌زنند.

محققان اظهار کردند که چاشنی‌های به ظاهر ساده و روزمره می‌توانند حاوی منابع پنهان قند باشند بنابراین، اولین توصیه این است که ابتدا به مواد تشکیل‌دهنده توجه کنید.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که چاشنی‌ها به جای ریختن شکر و نمک اضافی روی غذا، راهی عالی برای افزایش طعم و مزه غذا و مصرف بیشتر غذا‌های سالم مانند سبزی‌ها به رژیم غذایی هستند، اما سس‌های گوجه فرنگی (کچاپ) موجود در بازار حاوی شکر افزوده است و مصرف بیش از حد آن‌ها منجر به مشکلات سلامتی متعددی از جمله چاقی، مقاومت به انسولین و حتی دیابت می‌شود.

بنابراین، مراقب منابع قند باشید و هر وعده را بررسی کنید تا انتخاب بهتری در مورد استفاده از آن‌ها داشته باشید. اگرچه عسل به تنهایی ممکن است فواید خاصی برای سلامتی داشته باشد، اما عسل و خردل همچنان حاوی مقدار زیادی قند است.

آگاه باشید که چاشنی غیرطبیعی عسل و خردل اثرات مثبتی مانند عسل ندارد. سس سالاد نیز از مواردی است که افراط در مصرف آن منجر به افزایش قند خون می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید