قیمت طلای جهانی امروز ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۶ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۷۹ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۳۰۵۱
بازدید : ۴۰۲

فرادید | طلا بار دیگر به مسیر نزولی بازگشت. امروز ۱۶ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۲.۲۶ درصد به ۱۶۷۹ دلار و ۱۲ سنت رسید. امروز دلار آمریکا تا حدودی جایگاه خود را به دست آورد و شمش به قیمت دلار را برای دارندگان سایر ارز‌ها گرانتر کرد.

علاوه بر این، صادرات و واردات چین به دلیل تضعیف تقاضای جهانی در ماه اکتبر کاهش یافت، البته تاثیر کنترل‌های کووید روی مخارج مصرف‌کننده داخلی را نیز نباید نادیده گرفت. عقب‌نشینی قیمت طلا پس از یک حرکت شدید افزایشی که در روز جمعه مشاهده شد، اتفاق می‌افتد؛ چرا که سرمایه‌گذاران در آستانه‌ی هفته‌ی تورم بحرانی ایالات متحده قرار دارند.

با این حال، یک مکث کوتاه در بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها (گاو‌های طلا) را امیدوارتر نگه می‌دارد.

قیمت شمش در روز جمعه پس از آن که داده‌های مشاغل ایالات‌متحده امید‌ها را نسبت به کاهش تهاجمی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده افزایش داد، سه درصد افزایش یافت، زیرا دلار تقریباً دو درصد سقوط کرد.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس گفت: کاهش قیمت‌ها در مقابل یک حرکت بزرگ نسبت به جلسه قبل غیرعادی نیست، طلا با افزایش تدریجی دلار در حال عقب‌نشینی است. سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، تمرکز خواهند کرد. این داده‌ها احتمالاً حرکت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در جلسه دسامبر آینده روشن می‌کند.

سیمپسون افزود: در حالی که بازار‌ها در حال حاضر به دنبال افزایش ۵۰ واحدی نرخ هستند، تورم داغ احتمالاً شانس افزایش ۷۵ واحدی را خواهد داشت و دلار را بالاتر و طلا را کاهش می‌دهد.

دیکسیت از SKCharting اعلام کرد که قیمت طلا احتمالاً قبل از افزایش مجدد، به طور نسبی، کاهش خواهد یافت. بنا به اظهار این تحلیلگر: «از آنجایی که طلا در بازه‌های زمانی ۴ ساعته در طول روز اشباع خرید می‌شود، برخی از سطوح قیمت به سمت ۱۶۷۳ دلار عقب‌نشینی می‌کنند و البته ۱۶۶۰ دلار را نیز نمی‌توان رد کرد. اگر قیمت‌ها به سمت ۱۶۴۵ دلار کاهش یابد، خریداران از آن برای جمع‌آوری مجدد استفاده می‌کنند در حالی که دیگران ممکن است از اصلاح به عنوان فرصتی برای پوشش پوزیشن شورت استفاده کنند.»

دیکسیت بر این باور است که شکست گاو‌های طلا از ۱۶۸۱ دلار احتمالا منجر به افزایش طولانی‌مدت در منطقه ۱۷۲۰-۱۷۸۵ دلار می‌شود، اگرچه برخی از حرکات جانبی فلز زرد را نیز بی‌ثبات نگه می‌دارد.

نکته مهم این است که اگر طلا بتواند ماه را بالای ۱۷۳۵ دلار ببندد، چشم‌انداز کوتاه‌مدت و میان‌مدت به صعودی تغییر خواهد کرد و بدین ترتیب پس از ۷ ماه شکست بی‌امان، انتظار واکنش صعودی حداقل برای دو تا سه ماه وجود دارد.

اما مارک هالبرت، مفسر طلا، نظر متفاوتی داشت؛ از نظر او بعید به نظر می‌رسد که این بازگشت باز هم ادامه داشته باشد.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید