قیمت طلای جهانی امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱

هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۷ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش با قیمت ۱۶۷۳ دلار معامله می‌شود.

کد خبر : ۱۱۳۰۸۴
بازدید : ۴۸۷

فرادید | طلا همچنان با افت قیمت معامله می‌شود و در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۱۷ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۲.۰۶ درصد به ۱۶۷۳ دلار رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه نسبتاً بالاتر بود، و توانست رشد چشمیگر روز جمعه را حفظ کند، این روند شامل تجربه بالاترین قیمت هفتگی نیز بود.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس گفت: کاهش قیمت‌ها در مقابل یک حرکت بزرگ نسبت به جلسه قبل غیرعادی نیست، طلا با افزایش تدریجی دلار در حال عقب‌نشینی است. سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، تمرکز خواهند کرد. این داده‌ها احتمالاً حرکت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در جلسه دسامبر آینده روشن می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره جذابیت دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

دیکسیت از SKCharting اعلام کرد که قیمت طلا احتمالاً قبل از افزایش مجدد، به طور نسبی، کاهش خواهد یافت.

بنا به اظهار این تحلیلگر: «از آنجایی که طلا در بازه‌های زمانی ۴ ساعته در طول روز اشباع خرید می‌شود، برخی از سطوح قیمت به سمت ۱۶۷۳ دلار عقب‌نشینی می‌کنند و البته ۱۶۶۰ دلار را نیز نمی‌توان رد کرد. اگر قیمت‌ها به سمت ۱۶۴۵ دلار کاهش یابد، خریداران از آن برای جمع‌آوری مجدد استفاده می‌کنند در حالی که دیگران ممکن است از اصلاح به عنوان فرصتی برای پوشش پوزیشن شورت استفاده کنند.»

دیکسیت بر این باور است که شکست گاو‌های طلا از ۱۶۸۱ دلار احتمالا منجر به افزایش طولانی‌مدت در منطقه ۱۷۲۰-۱۷۸۵ دلار می‌شود، اگرچه برخی از حرکات جانبی فلز زرد را نیز بی‌ثبات نگه می‌دارد.

نکته مهم این است که اگر طلا بتواند ماه را بالای ۱۷۳۵ دلار ببندد، چشم‌انداز کوتاه‌مدت و میان‌مدت به صعودی تغییر خواهد کرد و بدین ترتیب پس از ۷ ماه شکست بی‌امان، انتظار واکنش صعودی حداقل برای دو تا سه ماه وجود دارد.

اما مارک هالبرت، مفسر طلا، نظر متفاوتی داشت؛ از نظر او بعید به نظر می‌رسد که این بازگشت باز هم ادامه داشته باشد.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت طلا رقم ۱۶۷۳ دلار را در عقب‌نشینی خود به چالش می‌کشد و به دنبال آزمایش مقاومت تبدیل‌شده در ۱۶۵۳ دلار است، البته این وضعیت در صورتی ایجاد می‌شود که عقب نشینی طولانی باشد.

از سوی دیگر، خریداران باید به بالاترین قیمت روز گذشته خود و در ۱۶۸۲ دلار دست یابند تا بتوانند روند صعودی جدیدی را به سمت مرز ۱۷۰۰ دلار آغاز کنند. در مجموع، به نظر می‌رسد که بعد از شکست فنی بزرگ روز جمعه، امواج به نفع معامله‌گران صعودی تغییر جهت دهند.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید