خسرو بامداد؛ پیشکسوت تئاتر درگذشت

خسرو بامداد؛ پیشکسوت تئاتر درگذشت

خسرو بامداد برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ و در سن ۵۶ سالگی در سریال «معمای یک قتل» به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری نقش آفرینی کرد.

کد خبر : ۱۱۳۱۶۵
بازدید : ۹۱۶

فرادید | خسرو بامداد، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر اصبح امروز ۱۸ آبان ماه در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش فرادید؛ خسرو بامداد که بازیگر سینما و تلویزیون نیز بود در سال ۱۳۱۷ در سمنان متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد بود.

خسرو بامداد برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ و در سن ۵۶ سالگی در سریال «معمای یک قتل» به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری نقش آفرینی کرد.

فعالیت او در سینما با بازی در فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله در سال ۱۳۹۴ آغاز شد. مسخره باز، متری شیش و نیم، یک کامیون غروب، عروسی مردم از دیگر آثار سینمایی او به شمار می‌روند.

وی همچنین در تئاتر‌هایی نظیر؛ «مرگ پیشه‌ور»، «دلاله»، «آن زمان فرا خواهد رسید»، «سربازها»، «مرگ در پائیز» و «یکی از این روزها» به ایفای نقش پرداخته است.

نمایشنامه‌های «چاقو تیزکن»، «بدرود تا ابد»، «حسنک وزیر»، «منصور حلاج»، «دو زن» و «خسی در میعاد» بخشی از آثار این هنرمند در مقام نمایشنامه نویس است.

«خرس»، «توهم»، «سفری در کویر»، «شب بارانِی» و «مستخدم ماشینی» از جمله آثاری است که بامداد به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.

تحلیل آثار نمایشی نمایشنامه نویسانی، چون شکسپیر، استریندبرگ، هارولد پینتر، یونسکو، اوجین اونیل از دیگر فعالیت‌های این محقق و مدرس تئاتر به شمار می‌آید.

در این سال‌ها خسرو بامداد با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است، اما جالب است بدانید که در میان بازیگران صابر ابر با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با خسرو بامداد داشت.

روحش شاد و قرین رحمت الهی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید