این ۱۰ خوراکی موثر برای درمان فوری سرماخوردگی را بشناسید

این ۱۰ خوراکی موثر برای درمان فوری سرماخوردگی را بشناسید

سیر خوراکی قدرتمند در مبارزه با سرماخوردگی می‌باشد. آلیسین، ترکیب به وجود آورنده بوی شدید سیر، آنزیم‌هایی را که بر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی تأثیر می‌گذارند، مسدود می‌کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا آنتی اکسیدان و قدرت پیشگیری کننده سیر در شروع سرماخوردگی مفید است یا فقط قدرت پیشگیری دارد. در هر صورت، افزودن یک وعده از این گیاه معطر به رژیم غذایی شما میتواند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

کد خبر : ۱۱۳۲۴۶
بازدید : ۶۰۵

به نظر می‌رسد برخی از مواد غذایی وجود دارند که بر نحوه پاسخ بدن شما به عفونت‌ها تأثیر می‌گذارند.

در حالی که تحقیقات انجام شده در طول ۱۰ سال گذشته، غذای خاصی را به عنوان درمان نهایی پیدا نکرده است، به نظر می‌رسد برخی از مواد غذایی وجود دارند که بر نحوه پاسخ بدن شما به عفونت‌ها تأثیر می‌گذارند.

با ادغام غذا‌های غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود، می‌توانید طول بیماری را کاهش داده و امکان مبارزه بهتر به سیستم ایمنی رادرمقابل بیماری را فراهم می‌کنید.

بادام‌ها

بادام

که بادام به طور مستقیم با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می‌کنند. مقاله‌ای در سال ۲۰۱۰ کشف کرد که پوست بادام توانایی گلبول‌های سفید را برای تشخیص عفونت‌ها و افزایش دفاع در برابر عفونت‌ها بهبود می‌بخشد. خوردن منظم بادام می‌تواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری کند و خوردن آن در هنگام بیماری مدت زمان آن را کوتاه می‌کند. حریره بادام خوراکی خوشمزه‌ای است که در ایام بیماری می‌توانید از آن لذت ببرید. این خوراکی علاوه بر تسکین گلو درد با ویتامین E فراوان خود می‌تواند روی تقویت سیتم ایمنی بدن موثر باشد.

قارچ

قارچ

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ توسط مرکز تحقیقات تغذیه انسانی در مورد پیری در دانشگاه تافتز انجام شد، نشان داد که قارچ‌های دکمه‌ای سفید از طریق مواد ضد ویروسی و سایر پروتئین‌های آزاد شده توسط سلول‌هایشان، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین حاوی پلی ساکارید‌هایی هستند که سلول‌های کشنده طبیعی را برای از بین بردن ویروس‌های عامل سرماخوردگی و آنفولانزا فعال می‌کنند.

سوپ مرغ

سوپ

خواص سوپ می‌تواند در واقع عوارض جانبی سرماخوردگی را خنثی کند. اگرچه برخی استدلال می‌کنند که اثرات تسکین دهنده سوپ رشته مرغ تلقین است، برخی دیگر بر این باورند که سوپ داغ و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به دفع ویروس‌ها و کاهش احتقان کمک می‌کند. برخی از مواد موجود در سوپ، تجمع ویروس‌ها در ریه‌ها را محدود می‌کنند که مستقیماً بر کاهش علائم سرماخوردگی تأثیر می‌گذارد.

با این حال، هیچ مدرک قطعی در مطالعات اخیر وجود ندارد که ثابت کند سوپ مرغ از علائم سرماخوردگی جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد، اما طعم آن لذیذ است، دوز سالمی از سبزیجات و مواد مغذی دارد و شما را هیدراته نگه می‌دارد، بنابراین امتحانش ضرری ندارد.

فلفل تند

فلفل

هرکسی که فلفل تند را گاز می‌گیرد می‌تواند این واقعیت را تأیید کند که این فلفل سینوس‌های شما را پاک می‌کند و مخاط را در کمترین زمان ممکن از ترشحات پاک می‌کند. با کمک این غذای تند می‌توانید تب را از بین ببرید، زیرا بعد از خوردن آن، دمای بدن شما در واقع بالا می‌رود و باعث شکسته شدن تب می‌شود. کپسایسین موجود در فلفل چیلی نیز با تخلیه ترشحات، مخاط بینی را باز می‌کند.

سیر

سیر

سیر خوراکی قدرتمند در مبارزه با سرماخوردگی می‌باشد. آلیسین، ترکیب به وجود آورنده بوی شدید سیر، آنزیم‌هایی را که بر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی تأثیر می‌گذارند، مسدود می‌کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا آنتی اکسیدان و قدرت پیشگیری کننده سیر در شروع سرماخوردگی مفید است یا فقط قدرت پیشگیری دارد. در هر صورت، افزودن یک وعده از این گیاه معطر به رژیم غذایی شما میتواند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

انگور

انگور

این میوه‌های کوچک و قابل جوشاندن در مبارزه با سرماخوردگی تأثیر زیادی دارند. پوست و دانه انگور حاوی رسوراترول است که اعتقاد بر این است که التهاب در بدن را مختل می‌کند. انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C است که هر دو اغلب با عوارض جانبی ناخوشایند سرماخوردگی مرتبط هستند. به خاطر داشته باشید که انگور قرمز تیره نسبت به انگور سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است که با سرماخوردگی مبارزه می‌کند. سایر خوراکی‌هایی که حاوی رسوراترول هستند عبارتند از زغال اخته و بلوبری

عسل

عسل

چسبناک، شیرین و لذیذ. تصور می‌شود که ترکیبات موجود در عسل مانند فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنولیک با علائم سرماخوردگی مقابله می‌کنند. بهتر است از عسل خام به جای عسل مایع فرآوری شده استفاده کنید، زیرا عسل خام تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی غنی مورد نیاز برای کوتاه کردن بیماری را حفظ می‌کند.

پرتقال‌ها

پرتقال

یک پرتقال در روز می‌تواند کمک کند کمتر به دلیل سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید. زیرا با قدرت ویتامین C، سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. مصرف منظم می‌تواند مدت سرماخوردگی را کوتاه کند، اگرچه ممکن است در وهله اول از سرماخوردگی شما جلوگیری نکند. اگر طعم پرتقال را دوست ندارید، گریپ فروت بخورید که به همان اندازه سرشار از ویتامین C است.

چای نعنا

نعنا

نعناع نه تنها مخاط را رقیق می‌کند، بلکه گلودرد را نیز تسکین می‌دهد و به سرفه‌های خشک نیز کمک می‌کند. یک مقاله CBS News در سال ۲۰۰۹ گزارش داد که مطالعه‌ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم به این نتیجه رسید که افرادی که چای می‌نوشند سیستم ایمنی خود را برای حمله به باکتری ها، قارچ‌ها و ویروس‌های خارجی تقویت می‌کنند. مطالعه دیگری نشان داد که سلول‌های خونی از سیستم ایمنی افراد چای نوش پنج برابر سریع‌تر از افرادی که قهوه می‌نوشند به میکروب‌ها پاسخ می‌دهند.

ماست

ماست

این نبرد باکتری هاست! در حالی که باکتری‌های زیان‌آور و عامل سرماخوردگی سعی می‌کنند راه خود را وارد بدن شما کنند، پروبیوتیک‌های موجود در ماست به بیرون راندن آن‌ها کمک می‌کنند. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های خوب هستند و می‌توانند به کاهش درد‌های گوارشی و روده‌های تحریک پذیر کمک می‌کنند. طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ترکیبی از پروبیوتیک‌های غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند از بعضی بیماری‌ها جلوگیری کند.

اگر گلودرد دارید، ماست پروبیوتیک را برای چند ساعت در فریزر بگذارید و از یک خوراکی آرام بخش لذت ببرید.

منبع: سلامت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید