(تصاویر) این دانش آموز ۱۲ ساله دورریختنی‌ها را با ارزش می‌کند!

(تصاویر) این دانش آموز ۱۲ ساله دورریختنی‌ها را با ارزش می‌کند!

یونس رمضانی دانش آموز خلاق دبیرستان جواد الائمه سه قلعه شهرستان سرایان است که تاکنون در اتاق کوچکش با دورریختنی‌ها وسایل زیادی از جمله بالابر، پنکه برقی، کولر برقی و توربین بادی را با کمترین هزینه ساخته است.

کد خبر : ۱۱۳۳۸۶
بازدید : ۷۱۳

دانش آموز پایه هفتم متوسطه ساکن شهر سه قلعه با اراده و خلاقیت خود از دورریختنی‌ها وسایل جذاب و جالبی را طراحی می‌کند و می‌سازد.

یونس رمضانی دانش آموز خلاق دبیرستان جواد الائمه سه قلعه شهرستان سرایان است که تاکنون در اتاق کوچکش با دورریختنی‌ها وسایل زیادی از جمله بالابر، پنکه برقی، کولر برقی و توربین بادی را با کمترین هزینه ساخته است.

تبدیل دورریختنی‌ها به وسایل با چاشنی خلاقیت

یونس در حالی که در اتاق کوچک خود مشغول ساخت توربین بادی بود به خبرنگار ما می‌گوید: از پنج سالگی به فکر ساخت وسایل با دورریختنی‌ها افتادم و برای این کار از هیچ کسی کمک نمی‌گیرم و همه دست ساخته‌ها ایده خودم هستند.

او می‌گوید: وسایل زیادی درست کردم که همه آنان از دورریختنی‌ها و وسایلی هستند که از اسباب بازی‌های خودم یا خواهر و بردارهایم بودند که غیر قابل استفاده هستند.

اعجوبه‌ای

این دانش آموز خلاق می‌گوید: جنس این توربین بادی که اکنون در حال ساخت آن هستم از چوب بستنی و چوب درخت است که موتور آن از چند قطعه پلاستیکی و سیم و چسب است و قرار است به وسیله باد برق تولید کند.
منزلی که در آن هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست

مادر یونس می‌گوید: فرزندم از سن کم به تعمیرات و اختراع علاقه داشت و من و پدر او سعی کردیم همیشه مشوق او باشیم و در کار‌ها او را راهنمایی و کمک کنیم.

منزلی که در آن هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست

او می‌گوید: در منزل ما هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست و یونس اجازه نمی‌دهد چیزی را در سطل زباله یا دور بیندازیم چرا که می‌گوید من می‌خواهم با هر دورریختنی یک وسیله جدید بسازم.

مادر یونس می‌گوید: او هر وسیله را هرجا که ببینید، می‌تواند آن را بسازد و وقت زیادی را برای ساختن آن می‌گذارد چرا که واقعاً به این کار علاقه دارد.

یونس ۱۲ ساله این خلاقیت‌ها را به دل کلاسش هم برده و باعث تشویق سایر همکلاسی هایش هم شده است.

خلاقیت‌های یونس مشوقی برای همکلاسی‌ها

علی یکی از همکلاسی‌های یونس به ما می‌گوید: من به داشتن همکلاسی مثل یونس افتخار می‌کنم او در کلاس درس هم پسر خلاق و مبتکری است.

او می‌گوید: من عصر‌ها یا در زمان بیکاری به منزل او می‌روم تا مثل یونس بتوانم یاد بگیرم و من هم روزی مخترع شوم.

اعجوبه‌

دانش آموزان خلاق نیازمند چتر حمایت

شریف زاده معلم یونس که از عملکرد او در کلاس راضی است به ما می‌گوید: یونس دانش آموز خلاقی است، ولی آموزش و پرورش باید افراد علاقه مندی مانند یونس را در کار‌های پژوهشی حمایت کند تا این استعداد‌ها از لحاظ مختلف تشویق شوند.

او افزود: این حمایت‌ها باید از راه‌های مختلف از جمله در اختیار قراردادن امکانات از جمله پژوهش سرا باشد تا بتوانند از راهنمایی مربیان باتجربه در این زمینه‌ها استفاده کنند.

پدر یونس هم با اشاره به اینکه پسر او یک بار به برنامه تلویزیونی اعجوبه‌ها دعوت شده بود گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم او را به این برنامه بفرستیم.

او گفت: تاکنون از فرزندم هیچ حمایتی نشده هرچند ایده‌های خلاقی از جمله ساخت ماشین برقی را در ذهن دارد، ولی به دلیل عدم حمایت و نبود امکانات نتوانسته آن را بسازد.

اعجوبه‌ای

بها دادن به خلاقیت‌ها در کودکی، عاملی برای موفقیت در بزرگسالی

کودکان و نوجوانان خلاقیت‌های بالقوه‌ای دارند که باید آن‌ها را شناسایی و فرصت‌های لازم را برای رشد آن فراهم کرد.

اعجوبه‌

در اینجا مهمترین وظیفه والدین و همچنین مسئولان مربوطه در ارتباط با پرورش قدرت خلاقیت کودکان، شناسایی استعداد آن‌ها و هدایت درست آن‌ها و حمایت‌های پژوهشی و عملی است تا خلاقیت دوران کودکی، عاملی برای موفقیت در بزرگسالی شود.

اعجوبه‌

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید