خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟

خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟

این دستگاه‌ها می‌توانند ارتباط افراد فلج و افراد ناتوان در تکلم را امکان پذیر کنند.

کد خبر : ۱۱۳۵۲۲
بازدید : ۷۷۰۰

دانشمندان روش‌هایی را برای "خواندن" کلمات به طور مستقیم از مغز ابداع کرده اند. ایمپلنت‌های مغزی می‌توانند گفتار درونی را به سیگنال‌های خارجی ترجمه کنند و به افراد مبتلا به فلج یا سایر بیماری‌هایی که توانایی صحبت کردن یا تایپ کردن را از آن‌ها می‌ربایند، اجازه ارتباط برقرار کردن بدهند.

لی هوچبرگ، عصب‌شناس و پزشک مراقبت‌های عصبی، می‌گوید نتایج جدید دو مطالعه که در ۱۳ نوامبر در نشست سالانه انجمن علوم اعصاب ارائه شد، شواهد بیشتری از پتانسیل فوق‌العاده‌ای که ایمپلنت‌های مغزی برای بازگرداندن ارتباطات از دست رفته دارند، ارائه می‌کند.

برخی از افرادی که برای برقراری ارتباط به کمک نیاز دارند، در حال حاضر می‌توانند از وسایلی استفاده کنند که به حرکات کوچکی مانند تغییر نگاه چشم نیاز دارند. این وظایف برای همه امکان پذیر نیست. بنابراین، مطالعات جدید گفتار درونی را هدف قرار داده است، که فرد را ملزم به انجام کاری بیش از تفکر نمی‌کند.

سارا واندلت، عصب‌شناس می‌گوید: دستگاه ما مستقیماً گفتار درونی را پیش‌بینی می‌کند و به بیمار این امکان را می‌دهد که فقط بر گفتن کلمه‌ای در سر خود تمرکز کند و آن را به متن تبدیل کند. گفتار درونی «می‌تواند بسیار ساده‌تر و شهودی‌تر از این باشد که بیمار بخواهد کلمات را هجی کند یا به زبان بیاورد».

سیگنال‌های عصبی مرتبط با کلمات توسط الکترود‌های کاشته شده در مغز شناسایی می‌شوند. سپس سیگنال‌ها را می‌توان به متن ترجمه کرد، که می‌تواند توسط برنامه‌های کامپیوتری که گفتار تولید می‌کنند قابل شنیدن باشد.

هوچبرگ از بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و دانشگاه براون در پراویدنس می‌گوید: این رویکرد «واقعاً هیجان‌انگیز است و قدرت تلفیق رویکرد‌های علوم اعصاب بنیادی، مهندسی عصبی و یادگیری ماشین را برای بازیابی ارتباطات و تحرک تقویت می‌کند».

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید