حداقل حقوق بازنشستگان در سال 95

دولت افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان را در لایحه بودجه 95 به مجلسی‌ها پیشنهاد داده است اما جزئیات این پیشنهاد چیست؟

کد خبر : ۱۱۳۶۰
بازدید : ۲۰۳۶
دولت افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان را در لایحه بودجه 95 به مجلسی‌ها پیشنهاد داده است اما جزئیات این پیشنهاد چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امروز در جمع خبرنگاران برای چندمین بار خبر افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان را اعلام کرد. اگرچه این بار نوبخت چیزی در مورد جزئیات این افزایش عنوان نکرد اما در یک خبر کلی گفت: افزایش دستمزد کارکنان دولت و حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان در بودجه سال 95 لحاظ شده است و ما این پیشنهاد را به مجلس داده‌ایم.

اما پیش از این نوبخت که در یک برنامه زنده تلویزیونی سخن می‌گفت، جزئیات بیشتری در مورد افزایش حقوق بازنشستگان عنوان کرده بود. وی گفته بود اکثریت بازنشستگان حقوق 750 هزار تا یک و نیم میلیون تومانی را دریافت می‌کنند که این رقم دریافتی بسیار ناچیز است، برای همین گفته بود اگرچه قرار است حقوق کارمندان حدود 12 درصد افزایش یابد اما دولت پیشنهاد افزایش 20 تا 24 درصدی حقوق بازنشستگان را به مجلس پیشنهاد داده است. به گفته نوبخت قرار شده در سال 95 برای ایجاد عدالت، حقوق بازنشستگان هرقدر که به سمت 750 هزار تومان پیش رود بیشتر افزایش یابد و هر چقدر به سمت یک و نیم میلیون تومان برود، کمتر افزایش یابد. اما این مشروط به آن است که مجلس هم با این پیشنهاد موافقت کند.

اما گویا دولت مطمئن است که مجلس هم با چنین طرحی موافقت کند، چون صراحتا اعلام کرده که در سال آینده هیچ بازنشسته‌ای زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت نخواهد کرد. اما مشخص نیست که با توجه به او.ضاع نابسامان صندوق‌های بازنشستگی از یک سو و بودجه محدود دولت از سوی دیگر قرار است این افزایش از چه محلی تامین شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید