کشف راز جسد محیط‌بان ملایری دو روز پس از مفقودی 

کشف راز جسد محیط‌بان ملایری دو روز پس از مفقودی 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: یاسین یاری، محیطبان جوان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر در پی بروز سانحه سقوط از صخره، حین انجام ماموریت و در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده لشگردر به جرگه شهدای محیطبان پیوست.

کد خبر : ۱۱۳۶۱۵
بازدید : ۸۳۲۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از کشف جسد یکی از محیط‌بانان ملایری که پنجشنبه هفته گذشته حین انجام مأموریت مفقود شده بود، خبر داد.

عباس نجاری با بیان اینکه جسد در منطقه حفاظت شده لشگردَر پیدا شد، اظهار کرد: ارتباط «یاسین یاری» محیط بانی ۲۷ ساله ملایری با مرکز و همکاران از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه حین انجام مأموریت در منطقه حفاظت شده لشگردَر قطع شد.

نجاری با بیان اینکه عملیات جستجو در اسرع وقت از سوی محیط‌بانان و نجات گران جمعیت هلال احمر آغاز شد، افزود: ساعت ۷:۳۰ صبح امروز -شنبه ۲۸ آبان‌ماه- جسد وی در منطقه حفاظت شده لشگردَر پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه این محیط‌بان در منطقه لشگردَر سقوط کرده است، اما هنوز علت سقوط و فوت وی مشخص نیست، مطرح کرد: پلیس آگاهی در حال بررسی صحنه و علت مفقودی و فوت «یاسین یاری» است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز اعلام کرد: یاسین یاری، محیطبان جوان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر در پی بروز سانحه سقوط از صخره، حین انجام ماموریت و در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده لشگردر به جرگه شهدای محیطبان پیوست.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، سیده مریم محمدی افزود: این محیطبان عصر روز ۲۶ آبان ماه جاری در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره‌ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.

محمدی گفت: از روز پنجشنبه و از طریق تماس با مدیریت بحران استان و دستور این مدیریت، تمام امکانات موجود در سطح عالی برای جستجوی مرحوم محیطبان یاری به کار گرفته شد.

کشف جسد محیط‌بان ملایری

علی رغم جستجو و تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی و با وجود استفاده از سگ‌های زنده یاب؛ طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ آبان ماه، اثری از مرحوم محیطبان یاری پیدا نشد تا اینکه صبح امروز ۲۸ آبان ماه، یگان حفاظت محیط زیست استان و محیطبانان، توانستند پیکر مرحوم را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.

وی اظهار کرد: برای پیدا کردن این محیط بان جوان، یگان حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با ۲ قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به صورت شبانه روزی طی دو روز اقدام به جستجو در منطقه حفاظت شده کردند.

وی بیان کرد: انتقال پیکر این محیطبان به پایین کوهستان حدود ۳ ساعت به طول انجامید و از ابتدای روند جستجو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشتند.

محمدی در پایان این حادثه غمبار را به خانواده داغدار آن مرحوم و جامعه محیط زیست کشور تسلیت گفت و ضمن ابراز تاثر از بروز این حادثه، از همکاری دستگاه‌های امنیتی، امدادی و انتظامی، همچنین گروه‌های مردمی قدردانی کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر نیز در این باره اظهار کرد: ساعت ۱ بامداد روز جمعه ۲۷ آبان ماه ریاست اداره محیط زیست ملایر طی تماس تلفنی خبر از مفقود شدن یکی از محیط بانان شهرستان در منطقه لشکردر داد که بلافاصله امدادگران آتش‌نشانی ملایر به محل اعزام شدند.

محمود رضا ملکی ادامه داد: امدادگران به کمک محیط بانان و عوامل هلال احمر تا ساعت ۴ صبح اقدام به جستجو کردند و پس از تجدید قوا، ساعت ۶ صبح روز جمعه عملیات جستجو در ارتفاعات لشگردر با اضافه شدن کوهنوردان داوطلب به تیم جستجو از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه ساعت ۱۲ظهر تیم آنست هلال احمر با دو قلاده سگ وارد منطقه شدند، گفت: عملیات جستجو تا غروب آفتاب ادامه پیدا کرد، ولی متاسفانه موفق به پیدا کردن محیط بان نشدیم.

ملکی تصریح کرد: صبح روز شنبه عوامل محیط بانی ضمن گشت زنی موفق به کشف پیکر بی‌جان همکار خود در ارتفاعات لشکردر شدند. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر خاطرنشان کرد: امدادگران آتش‌نشانی به کمک محیط بانان و کوهنوردان داوطلب پس از فیکس کردن پیکر در بسکت و کارگاه گرفتن با طناب جنازه را به پایین کوه انتقال داده و با کمک نیرو‌های هلال احمر تحویل آمبولانس بهشت هاجر دادند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید