یک اتفاق عجیب؛ اسب فراری بعد از هشت سال بازگشت!

یک اتفاق عجیب؛ اسب فراری بعد از هشت سال بازگشت!

شین آدامز که در یوتای آمریکا زندگی می‌کرد در طول هشت سال و در همان بازه زمانی که اسب محبوبش، مونگو، گم شد، تغییرات عظیمی را در زندگی تجربه کرد. شین طلاق گرفت، خانه‌اش را از دست داد و به دلیل یک تصادف رانندگی خطرناک، دچار آسیب مغزی شد. سپس آدامز یک خبر شگفت‌انگیز در ماه سپتامبر دریافت کرد؛ اسب او مونگو پیدا شده بود.

کد خبر : ۱۱۳۶۸۸
بازدید : ۸۹۶۹

صاحب اسب گمشده در سال ۲۰۱۷ بدون یافتن نشانه‌ای از او بالاخره جست‌وجو را کنار گذاشت.

گم‌شدن حیوانات اهلی و خانگی که با صاحبان خود پیوندی عمیق دارند، برای دل‌بستگان آن‌ها ضربه عاطفی سنگینی است. به همین خاطر اغلب کسانی که از این پیوند عمیق باخبر‌ند، از شنیدن اخبار مربوط به پیدا شدن حیوانات گم‌شده احساساتی می‌شوند. این بار نوبت یک اسب بود که بعد از هشت سال به خانه بازگردد.

به گزارش نیویورک پست، شین آدامز که در یوتای آمریکا زندگی می‌کرد در طول هشت سال و در همان بازه زمانی که اسب محبوبش، مونگو، گم شد، تغییرات عظیمی را در زندگی تجربه کرد.

شین طلاق گرفت، خانه‌اش را از دست داد و به دلیل یک تصادف رانندگی خطرناک، دچار آسیب مغزی شد. سپس آدامز یک خبر شگفت‌انگیز در ماه سپتامبر دریافت کرد؛ اسب او مونگو پیدا شده بود.

آدامز ۴۰ ساله، در تمام زندگی‌اش به اسب‌سواری و آموزش اسب مشغول بود، اما هرگز با هیچ اسبی به اندازه مونگو پیوندی قدرتمند را تجربه نکرده بود. او در ابتدا پیدا شدن اسب را باور نمی‌کرد.

آدامز ۳۱ مارس ۲۰۱۴ وقتی که در یک سفر کمپینگ در اطراف لیک سیتی بود، در ساعات اولیه صبح صدای حرکت اسب‌های وحشی را از بیرون چادرش شنید و به بیرون نگاه کرد. او مونگو را دید که خود را آزاد کرد و به دنبال گروهی از اسب‌های وحشی دوید.

آدامز تلاش کرد تا مونگو را تعقیب کند، اما در یک طوفان برفی گرفتار شد.

وقتی مونگو برخلاف انتظار آدامز بازنگشت، او جست‌وجو را برای یافتن اسب محبوبش آغاز کرد. آدامز سه سال هر آخر هفته به همراه پدرش به جست‌وجوی مونگو رفت و ضمن تماس با مقام‌ها هر کاری می‌توانست انجام داد تا مطمئن شود مردم از گم‌شدن مونگو مطلع شده‌اند.

آدامز در ۲۰۱۷ بدون یافتن نشانه‌ای از مونگو بالاخره جست‌وجو را کنار گذاشت. او حدس می‌زد که مونگو ممکن است مرده باشد.

سپس آدامز در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ پیامی از اداره مدیریت زمین یوتا BLM دریافت کرد که ادعا می‌کرد مونگو را پیدا کرده‌اند.

او به همراه گله‌ای اسب وحشی جمع‌آوری شده بود و مسئولان از جثه‌اش، فرار نکردنش و همچنین خیلی زود آرام گرفتنش، متوجه شدند که او برخلاف دیگر اسب‌های گله یک اسب رام است. آن‌ها نشان داغ شده مونگو را روی شانه و زیر پشم‌های هشت ساله‌اش یافتند و با آدامز تماس گرفتند.

مونگو حسابی وزن کم کرده بود و به اندازه هشت سال قبل تنومند نبود، اما آدامز می‌دانست که این همان دوست خاص او است.

آدامز گفت که انتظار داشت مونگو را پس از سال‌ها دویدن با اسب‌های وحشی در حالتی سرکش ببیند. با این حال مونگو چیز‌هایی را که آدامز به او آموخته بود فراموش نکرده بود.

او حتی مستقیما وارد تریلری شد که آدامز پشت کامیونش داشت. آدامز گفت که دیدار دوباره مونگو رویایی بود که به حقیقت پیوست.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید